גוגל פרסמה הבוקר (שני) את רשימות סיכום השנה בחיפוש לשנת 2023, שחושפות את הנושאים והאנשים הכי טרנדיים בשנה החולפת במגוון קטגוריות. 2023 היתה שנה של אירועים היסטוריים שבאו לידי ביטוי בחיפוש ובראשם מלחמת חרבות ברזל. החיפושים מצביעים גם על עניין רב בהתעדכנות וצפייה בחדשות, בכלי תקשורת מסורתיים המאפשרים גם צפייה בלייב באינטרנט ובקבוצות טלגרם. החיפוש הטרנדי ביותר בהקשר של מלחמת חרבות ברזל הוא פיקוד העורף, ואחריו צבע אדום ו״קבלת רישיון נשק" שהגיעו למקומות השני והשלישי. עזה, מוחמד דף וחמאס גם הם כלולים במונחים הטרנדיים ביותר בהקשר של המלחמה. את הרשימה חותם ״אתר מילואים" המעיד על היקף ההתגייסות הגבוה.

העיסוק במלחמה וההשפעות שלה ניכר גם בחלק גדול מהרשימות בקטגוריות השונות וכלל גם את האנשים שנחרטו בזיכרון הקולקטיבי הישראלי. ברשימת האנשים שהלכו לעולמם השנה, נמצאים שני לוק ז״ל והתצפיתנית נועה מרציאנו ז״ל שנחטפו ונרצחו ב-7 באוקטובר יחד עם הכדורגלן לשעבר ליאור אסולין ז״ל שנרצח במסיבת ה״נובה״. ברשימת האנשים הכי טרנדיים של השנה כלולים דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי, שהפך לדמות מוכרת בכל בית בישראל, מגיש חדשות 12 הוותיק דני קושמרו והאלוף במיל' יאיר גולן שחילץ פצועים מהשטח ביום הטבח. ברשימה נכלל גם הפאנליסט אליהו יוסיאן, שעמדותיו עוררו לא אחת סערות.  

כאמור, כלי התקשורת וערוצי המידע זכו לפופולאריות  רבה במיוחד השנה, לא מעט בשל המלחמה. ברשימת אתרי ואפקליציות החדשות שזכו לקפיצה הגבוהה ביותר ביחס לשנה שעברה, ניצב האתר והאפליקציה חמ״ל, המאפשר לכל משתמש רשום לפרסם דיווחים ולהעלות תכנים. מקורות חדשות אלטרנטיביים נוספים שהיו טרנדיים השנה הם קבוצות של ״חדשות בטלגרם״ וקבוצת אבו עלי אקספרס. גם ערוצי התקשורת המסורתיים, 12, 14, 13 ו-11 (לפי סדר פופולריות) שמרו על פופולאריות גבוהה והיו טרנדיים במיוחד, בדגש על חיפוש שידורים ישירים באינטרנט, לצד עניין רב באל ג׳זירה וחדשות מחו״ל באנגלית באופן כללי ("Israel news").

בראש רשימת האנשים הטרנדיים של השנה, יעל אלקנה, הזוכה הגדולה בתכנית הריאליטי "זמר במסכה". במקום השני, כתב חדשות 12 החרדי שיצא מהארון, יאיר שרקי, ואחריו ברונו מארס שהופיע בישראל רגע לפני פרוץ המלחמה. בראש רשימת הנפטרים של 2023 נמצאת קארין באומן ז״ל, שנפטרה אחרי מאבק ארוך במחלת האנורקסיה. עוד ברשימה: אנשי תרבות ורוח אהובים כמו מחבר ה״כבש השישה עשר״ יהונתן גפן ז״ל, הסופר והעיתונאי מאיר שלו ז״ל והשחקן חיים טופול ז״ל, אור אשכר ז״ל שנרצח בפיגוע בת״א בחודש מרץ, יעל גרימברג ז״ל שהלכה לעולמה בנסיבות טראגיות, והשחקן מת'יו פרי ז״ל, ״צ׳נדלר״ מ״חברים".

2023 היתה גם שנת הפיכתה של בינה מלאכותית מטכנולוגיה שמעטים מבינים לעומק - למהפכה של מוצרים וכלים. למעשה, מחצית מרשימת המונחים הטרנדיים השנה בטכנולוגיה ורשתות הם מעולמות התוכן של  בינה מלאכותית, בהם סייעני הבינה המלאכותית ChatGPT, יBard, רובי הבוט ו-Character AI וכלי יצירת התמונות מבוסס בינה מלאכותית, midjourney.

בבידור - הפקות המקור הישראליות בצמרת החיפושים, כאשר הסדרה הטרנדית של השנה היא גוף שלישי, בכיכובן של רותם סלע וגל מלכה. עוד מתוכניות קשת נכנסו לרשימה גם השוטרים והמתחזים עם חיים אתגר. לכאן 11 שני נציגים ברשימה: קופה ראשית ומלאך משחית. רשת 13 ו-HOT עם סדרה אחת כל אחת - שמיים אדומים ומשמר הגבול. הסדרות הזרות הטרנדיות של השנה הן אל ת׳מאן, הגרסה הלבנונית לסדרה הטורקית אלף לילה ולילה, האחרונים מבינינו וג׳יני וג׳ורג׳יה.

בגזרת הריאליטי, האח הגדול (רשת 13) היא המנצחת הגדולה גם השנה. לרשת עוד שלוש תכניות ברשימה: משחקי השף, אהבה חדשה והישרדות. לקשת יש את הנוכחות הגדולה ביותר ברשימה עם לא פחות מ-5 תכניות: זמר במסכה, רוקדים עם כוכבים, מבחן ההורים הגדול, חתונה ממבט ראשון והמטבח המנצח.  הסרט המדובר של השנה הוא ברבי ומיד אחריו אופנהיימר. גם כאן, ההפקות הישראליות זכו לפופולריות רבה, עם לא פחות מ- 4 סרטים ישראלים ברשימה: גולדה, הילולה, שבע ברכות והעיר הזאת.

בתוך כך, Google, שמציינת השנה 25 שנים להיווסדה, פרסמה גם רשימה של המונחים המחופשים ביותר לפי קטגוריות. בשונה מיתר הרשימות של סיכום השנה, המציגות מדי שנה את המונחים הטרנדיים ביותר, רשימת הסיכום מבוססת על מספר החיפושים.

עיקרי הרשימה: שיר הפתיחה המחופש ביותר ב-25 השנים האחרונות הוא של משחקי הכס; גרסת הקאבר המחופשת ביותר היא של השיר מעבר לקשת; הקליפ המחופש ביותר הוא thriller של מייקל ג׳קסון; הופעה חיה:  ביונסה; זוכה אוסקר: וויל סמית׳; מזל אסטרולוגי: אריה; ספורטאי: כריסטיאנו רונאלדו; עיר: ניו יורק; עוף מטוגן בקטגוריות המטוגנים והאימוג׳י לב (). מגדל אייפל בפריז הוא אתר התיירות המחופש ביותר אי פעם,  F.C. Barcelona היא קבוצת כדורגל המחופשת ביותר, כך גם משחק המחשב מיינקראפט וחופשות  ״בטן גב״.