במהלך החודש האחרון נרשמו מספר מתקפות סייבר, לצד מקרים בהם נתונים מחברות שונות - בהם פרטים של ישראלים רבים - דלפו ופורסמו בטלגרם. הסיבה לכך היא מתקפת סייבר שחוותה חברה המספקת פתרונות לקניה מקוונת ושירותי אחסון לאתרים, ומשפיעה בעיקר על כ-40 אתרים אינפורמטיביים שמאוחסנים בחברה זו, שעל פי מה שנמסר מהחברה, רובם מתחום הקניות המקוונות.

ענקית הפינטק Airwallex חושפת כלי Generative AI שיאיץ קליטת לקוחות חדשים
בוט מבוסס בינה מלאכותית מאפשר לסייע לנפגעי הלם ולהחזירם לתפקוד

לצד החברות הללו, מספר משרדי ממשלה רכשו מחברה זו שירות לבניית אתר צד שהמידע שמופיע בהם פומבי ונגיש לציבור - בהם ארכיון המדינה, שהודיע במהלך סוף השבוע כי במהלך המתקפה, התרחשה פריצה לבסיס הנתונים של הפונים לארכיון: "החברה שמארחת את אתר האינטרנט של ארכיון המדינה עברה מתקפת סייבר. התקיפה משבשת את שירותי החיפוש והעיון בחומר הארכיוני ואנו עושים מאמצים לחדש את השירות המלא לציבור. מזמינים אתכם לעיין בתכנים הזמינים באתר וליצור עימנו קשר כדי שננסה לסייע".

מאז היוודע דבר הפריצה, קבוצת האקרים החלה בהדלפת מידע מתוך חלק מהאתרים. עד כה, דלף מידע מתוך מתוך מספר חברות. גיל מסינג, ראש מטה בחברת הסייבר הישראלית בצ'ק פוינט טכנולוגיות תוכנה הוסיף: "אנחנו מאמינים שמקורה של הקבוצה הוא איראני, ופעילותה היא חלק מפעילות של עשר קבוצות איראניות וקבוצות של חיזבאללה שפעילות פה. אין ספק שמבחינת התוצאה ההיקף של הדלף הוא מהגדולים שישראל ידעה - כאשר פרטייהם של מיליוני ישראלים דלפו, והכל כתוצאה מתקיפה של חברה אחת".

"הקבוצה הוקמה באמצע חודש נובמבר, ומיד פרסמה איום לפיו תמוטט את הכלכלה הישראלית 'דרך הדלפות של מידע'. בהמשך, הוא תקפה חברה ודרך תקיפה זו הגיעו למידע של אתרים רבים", הוסיף, "מאז, הם מדליפים מדי יום רשומות של לפחות חברה ישראלית אחת או של ארגון ממשלתי - פרט לימים של הפסקת האש".