נותן "בוקס בבטן": כבני אדם, קל לנו להזדהות עם אדם נוסף - בעל מאפיינים דומים לשלנו. לעיתים, מדובר במאפיינים שנראים שוליים מאוד, למשל - תחביבים, אופי ותחום עיסוק, ולעיתים - דברים כמו גיל ומצב משפטי. כלי אינטרנטי חדש שפותח על ידי שלושה צעירים ישראלים פונה לנקודה הזו בדיוק, ומאפשר לגולשים לגלות, באמצעות שאלות אישיות קליל וקצר, מי מהחטופים הכי דומה לו. התשובה של השאלון, נועדה לאפשר לאותו אדם ליצור הזדהות עם החטופים, וכך גם לגרום לתחושות זעזוע וחרדה בקרב מי שלא מצליחים להבין את גודל האירועים, או לקלוט שלכל אחד ואחת מהחטופים - יש שם, פנים וחיים שלמים - בדיוק כמו שלהם.

בשורה לגולשים: גוגל תבטל את אחד הדברים שמציקים לכולנו בגלישה באינטרנט?
והזוכה הוא: נטפליקס מפרסמת לראשונה נתוני צפייה של 6 חודשים

על צוות הפיתוח נמנים שלושה צעירים - שירי גורן, בת 28 מתל אביב, סטודנטית להנדסת תעשייה וניהול, עובדת באדמה במחלקת שרשרת אספקה. אבנר דולינגר, בן 27 מגבעתיים, סטודנט להנדסת תעשיה וניהול, עובד באדמה במחלקת התפעול הגלובלי. אופיר גלר, בן 38, מתכנת במקצועו בסטארטאפ הפרטי שלו בשם Language Zen.

אבנר דולינגר ושירי גורן עובדי חברת אדמה (צילום: דנה סידי)
אבנר דולינגר ושירי גורן עובדי חברת אדמה (צילום: דנה סידי)

שירי גורן ואבנר דולינגר עובדי חברת אדמה (צילום: דנה סידי)
שירי גורן ואבנר דולינגר עובדי חברת אדמה (צילום: דנה סידי)


השלושה השתתפו בהאקתון שנערך בחודש שעבר במכללת אפקה, בה אבנר ושירי לומדים, במטרה למציאת פתרונות טכנולוגיים לבעיות ההסברה של מדינת ישראל. כאמור, באירוע השתתפו כ-250 מהנדסים, מתכנתים, יזמים, מנהלי פרויקטים ומומחי רשתות חברתיות מעולמות ההייטק, במטרה ליצור כלים חדשניים ופתרונות לבעיות בתחום ההסברה. ההאקתון ארך 26 שעות רצופות ובסיומו הציגו את תוצריהם לא פחות מ-35 צוותים רב תחומיים.  

הרעיון החדשני שהעלה הצוות בהובלת שירי, אבנר ואופיר זכה במקום השלישי והמכובד, ולאחרונה אף קיבלו פנייה ממטה ההסברה האזרחי, שהציע להם להצטרף למערך הטכנולוגי ולהוציא את הפרויקט לפועל. השלושה הסכימו להצעה, ולאחרונה עובדים במרץ יחד עם צוות פיתוח שהקימו, לקדם את המיזם כמה שיותר מהר ולהפיץ אותו לכמות רבה של קהלים ברחבי העולם. שירי גורן ואבנר דולינגר הסבירו כי "שמו של הפרויקט הוא aMiss, ופירושה של המילה באנגלית הוא "לא כשורה". בנוסף, miss פירושו "להתגעגע" ופירושו גם "פספוס". כל המילים הללו התחברו בצורה הרמונית לנושא ולתחושות שלנו: בגלל הפספוס, הגעגוע אינו מפסיק להכאיב, והמצב הזה בהחלט אינו כשורה".