עד לאחרונה לא ממש הכרתי את חברת Skyworth הסינית, יכול להיות שנתקלתי בהם פה ושם, אבל לא יצא להתנסות באחד הדגמים שלהם. בשבועות האחרונים הגיע אליי הדגם SUE9600. מסך בגודל 65 אינץ׳ (יש גם גרסת 75 אינץ׳) בטכנולוגיית Mini LED עם מערכת ההפעלה אנדרואיד TV מבית גוגל.

לוג׳יטק Wave Keys – לחובבי המקלדות הארגונומיות | סקירה
ה-Redmi Note 13 Pro Plus 5G של שיאומי החל להימכר בישראל

עיצוב וחיבורים: SUE9600 – עיצוב סטנדרטי

המראה של המסך הזה הוא יחסית סטנדרטי. יש לו מסגרת דקה, רגלית בצבע אפור משעמם וגב מעט עבה. מדובר בעיצוב שדומה למסכים רבים אחרים, כך שאין כאן בשורה או אכזבה כלשהי. מגוון החיבורים כולל: 3 כניסות HDMI 2.1 (כולל חיבור ARC/eARC), תקשורת WiFi, בלוטות׳ וגם שני חיבורי USB 2.0 וכניסת שמע אופטית.

Skyworth SUE9600 (צילום: צחי הופמן)
Skyworth SUE9600 (צילום: צחי הופמן)

ממשק ושלט רחוק: SUE9600 – גוגל TV שקצת מגיב לאט

הדגם הזה מגיע עם מערכת ההפעלה גוגל TV וזה בעצם מאפשר לשימוש בו להיות נוח ובעיקר לקבל גישה למאגר גדול של אפליקציות, כולל אלו של שירותי הסטרימינג הישראליים, למשל, yes פלוס, סלקום TV וגם נטפליקס, דיסני+ ואמזון פריים וידיאו.

השלט רחוק של Skyworth (צילום: צחי הופמן)
השלט רחוק של Skyworth (צילום: צחי הופמן)

הממשק של גוגל נוח ומאפשר גישה מהירה לאפליקציות ולתוכנים האחרונים שהצפייה בהם הופסקה באמצע. האופציה הזאת נתמכת בעיקר בנטפליקס, פריים וידיאו ויו טיוב. לא ראיתי שהיא עובדת עם דיסני+ או שירותים ישראליים שניסיתי (סלקום ו-yes פלוס). למרות הידידותיות של הממשק, הוא לא הגיב בצורה מספיק מהירה, זה לא משהו שמשפיע בצורה אקוטית על החוויה, אבל כדאי לדעת את זה.

תופעה מוזרה שהייתה לי במסך, שלפעמים שהפעלתי אותו, הוא התחיל לעבוד ממצב המתנה, כאילו החשמל שלו נסגר. מה שאומר, מעיין הפעלה מחדש של מערכת הפעלה, דבר שלוקח זמן, במקום לעבוד באופן מיידי.

השלט רחוק מרגיש פשוט ופלסטיקי, אבל הוא כולל את כל מה שצריך, כולל כפתורי קיצורי לנטפליקס, פריים וידיאו, יוטיוב, כפתור בהתאמה אישית וגוגל אסיסטנט (העוזרת הקולית של גוגל שלא עובדת בעברית, אבל מתפקדת טוב באנגלית).

תמונה וצליל: SUE9600 – טכנולוגיית Mini LED

המסך של Skyworth עובד בטכנולוגיית Mini LED, זאת באה לעזור למסכי ה-LED להיות קצת יותר קרובים באיכות שלהם למסכי ה-OLED היוקרתיים והמוצלחים מאוד. טלוויזיות ה-Mini LED דוחסות יותר נקודות LED בתאורה האחורית בהשוואה לטלוויזיות אחרות בגודל זהה, כך הן מגבירות את הבהירות ואת האזורים הכהים בתמונה. הצבע השחור המתקבל בדגם הזה הוא סביר, הוא לא עמוק והוא נוטה להיות אפרפר.

באופן כללי מדובר בתמונה טובה במסך הזה, לא קשה לקבל כאן תמונה נקייה ונעימה לעין, כאשר התמיכה בקצב רענון תמונה של 120 הרץ ומנגנון החלקת התמונה MEMC עוזרים כאן. אומנם לא מדובר בחדות מטורפת כמו במסכים יקרים יותר, אבל בהחלט בתמונה שאפשר ליהנות ממנה. כמו כן, יש כאן תמיכה בתקן דולבי ויז׳ן (שיטה המבצעת אופטימיזציה לתמונה, אשר חלק משירותי הסטרימינג תומכים בה).

יש כאן תאורה חזקה של 1000 ניטים, שפעמים רבות הייתה חזקה מדי והייתי צריך להנמיך אותה. עבור מי שיש סלון מואר, לא יתקשה לצפות במסך הזה (השתקפויות עדיין קיימות). מבחינת סאונד, הצליל כאן בינוני ופחות נהניתי ממנו. המסך גם תומך בתקן דולבי אטמוס להשמעת תוכן בצורה עשירה יותר.

מחיר: 5,000 שקל עבור גודל 65 אינץ׳ (יבואן רשמי אס.ג׳י)

בשורה התחתונה, זהו הדגם הראשון שאני בודק של חברת Skyworth והתרשמתי ממנו לטובה. הוא מציע מחיר יחסית נוח עבור גודל 65 אינץ׳, טכנולוגיית Mini LED, מערכת הפעלה גוגל TV, תאורה חזקה ואיכות תמונה טובה ביחס למחיר.