תגיות האיתור כמו ה-AirTag של אפל או ה-SmartTag של סמסונג הפכו לפריט הכרחי לאנשים הטסים לחו״ל ומפחדים שחברת התעופה תאבד להם את המזוודה. בקיץ 2022 ששדות התעופה סבלו מעומסים ומזוודות נעלמו ללא הרף, תגיות האיתור זכו להצלחה הגדולה שלהן, כאשר הן נחטפו מהחנויות וחוסרים נרשמו ברשתות.

אפל וסמסונג השיקו את התגיות שלהן בשנת 2021, אבל הן לא היו הראשונות, יצרניות כמו Chipolo או Tile ניסו במשך שנים להפוך את הטכנולוגיה הזאת לפופולארית, אבל עם הצלחה מוגבלת. הסיבה לכך, שבשביל שתגית האיתור תעבוד בצורה מיטבית היא צריכה המון משתמשים.

הסבר קצר על טכנולוגיית האיתור של יצרניות תגיות האיתור. סמסונג ואפל פועלות בערך באותה שיטה, כל הסמארטפונים שלהם הופכים להיות מכשירי איתור (כל אחת עבור הלקוחות שלה), ברגע שאיבדתם את התגית של סמסונג (או של אפל) היא תתקשר בבלוטות׳ עם סמארטפונים שעוברים לידה, כך שאתם תיכנסו לאפליקציה של התגית ותסתכלו במפה, תוכלו למצוא אותה, למרות שהיא לא כוללת התקן GPS או חיבור סלולארי. הרעיון נשמע פשוט, אבל יצרניות הטכנולוגיה שהשיקו לפני הענקיות מארה״ב ומדרום קוריאה את המוצרים שלהם, לא היו יכולות להגיע לכזאת כמות גדולה של משתמשים.

ה-Galaxy SmartTag 2 הוא הדגם השלישי שסמסונג משיקה (לאחר ה-SmartTag הדור הראשון וה-SmartTag Plus). סמסונג עבדה על מספר שיפורים ושינויים בעיצוב, כדי להפוך את הפריט הזה ליותר יעיל לשימוש. עדיין מדובר במוצר שיודע לעבוד רק עם הסמארטפונים של סמסונג, כך שאם יש לכם סמארטפון אנדרואיד של חברה אחרת, תצטרכו לרכוש תגית של היצרניות הקטנות יותר.

עדיין שומר על היתרון העיצובי

אחד היתרונות בעיצוב של ה-SmartTag לעומת ה-AirTag הוא החריץ, המאפשר לחבר אותו בקלות למחזיק מפתחות. באפל צריכים לרכוש כיסוי שיאפשר את זה, כי פשוט אין חור במוצר. סמסונג שמרה על החריץ ב-SmartTag 2 ואפילו הגדילה אותו. העיצוב בין הדור הקודם לנוכחי שונה, כאשר הוא עכשיו קצת יותר דומה לדיסק און קיי. לתגית גם יש מיגון מפני מים וחול בתקן IP67, המטרה היא לא להטביע כאן את התגית בבריכה, אלא לחבר את התגית לחתול או כלב ולא לפחד שמעט מים מקערת השתייה יפגעו במכשיר.

סמסונג Galaxy SmartTag 2 (צילום: צחי הופמן)
סמסונג Galaxy SmartTag 2 (צילום: צחי הופמן)

למצוא את המפתחות מתחת לספה

עבור השימוש בתגית יש צורך לעבוד עם האפליקציה - SmartThings (אשר גם משמשת לשליטה במוצרים חכמים אחרים של סמסונג). בהפעלה הראשונית של התגית, מיד קופצת בסמארטפון הודעה המציעה להתחבר אליו. האפליקציה מציגה את כל התגיות שלמשתמש יש, כולל השמות שהוא נתן להם (מפתחות למכונית, תיק גב, מזוודה וכו׳). אם התגית נמצאת בקרבה, אפשר לתת לה פקודה לצלצל (הצלצול לא ממש חזק) או להשתמש באופציה נווט.

התכונה הזאת משתמש בטכנולוגיה בשם UWB המאפשרת לאתר דברים בקרבת מקום (גם במקומות סגורים) והיא מכוונת באמצעות חץ את המיקום של התגית. בתגית החדשה סמסונג שיפרה את המצפן. עבור השימוש בתכונה הזאת, יש צורך בסמארטפון סמסונג תומך ב-UWB, כמו ה-Galaxy S23 Ultra.

 מלבד השימוש בתכונה הזאת, ניתן לראות על-גבי מפה את מיקום התגית. כבר היו סיפורים על אנשים שמצאו בזכות תגיות מהסוג הזה את האופניים או הקורקינט שנגנבו להם. ניתן גם לראות באפליקציה את היסטוריית המיקומים של התגית. 

 כאשר משתמש מאבד את התגית הוא יכול לבחור באפליקציה במצב חדש בשם ״אבד״, זה מאפשר לשמור על התגית את הפרטים האישיים כמו מספר טלפון, כך שאם אדם יסרוק אותה עם NFC הוא יקבל בדפדפן האינטרנט את הפרטים ויוכל להחזיר אותה. כמו כן, המצב הזה יתריע ישר למשתמש כאשר התגית תאותר וגם ניתן להגדיר נעילת שיוך, כך שאי אפשר להגדיר אותה למשתמשים אחרים.

שיפור בזמן הסוללה

למרות שדגמי ה-SmartTag משתמשים בסוללת כפתור פשוטה CR2032, עדיין להחליף כל תקופה את הסוללה זה לא נוח. הדגם החדש מציע שיפור של 50% בסוללה לעומת דגמים קודמים, מדובר ב-500 ימי עבודה. יש גם מצב חסכון בסוללה, שמאריך את זמן השימוש ל-700 ימים.

מחיר: 150 שקל ליחידה או 400 שקל לחבילה של 4 יחידות

בשורה התחתונה, לדעתי תגיות האיתור (בין אם של סמסונג או אפל) הפכו להיות פריט חובה כאשר נוסעים לחו״ל עם מזוודה או מחזיקים אופניים/קורקינט חשמלי. התגית מאפשרת טיפה שקט נפשי, כי היא מאפשרת לדעת כל הזמן איפה החפץ החשוב שלנו. ה-Galaxy SmartTag 2 מצליח לשפר מוצר שגם ככה עבד טוב, בעיקר בזכות זמן סוללה ארוך יותר ומיגון משופר למים.

לחצו כאן לכתבות נוספות באתר The Gadget Reviews