מיליוני חובבי אפל ברחבי העולם מצפים בכיליון עיניים לרגע הזה: תורים ארוכים צפויים להשתרך ביום שישי הקרוב בחנויות אפל בארה"ב עם השקת משקפי המציאות המדומה־רבודה של אפל. למרות המחיר הגבוה ולא מעט בעיות שאותן אפל לא פתרה, ההזמנות המוקדמות כבר אזלו כמעט לחלוטין.

משקפי ה־Vision Pro, המשלבים מציאות רבודה, שבה המשתמש מוטמע בסביבתו, ומציאות מדומה, דרשו מהחברה שנים של מחקר ובניית רכיבים מיוחדים. אבל התוצאה נראתה בהשקה האחרונה לא פחות ממדהימה. משקפי המציאות הרבודה הם כמו מחשב מרחבי המשלב את העולם הדיגיטלי עם העולם האמיתי. המשקפיים מזהים מחוות של תנועה, מעקב עיניים, זיהוי דיבור ואינטראקציות אינסופיות בעולם הדיגיטלי, ששקוע בתוך העולם הרבוד.

בחזית המשקפיים זכוכית תלת־ממדית, מסגרת אלומיניום ורצועת ראש מתכווננת. המסגרת כוללת חמישה חיישנים, שישה מיקרופונים ו־12 מצלמות. המשתמש מביט אל צגי מיקרו־OLED בגודל 1.41 אינץ' (3.6 ס"מ). שני הצגים הללו יכולים להפוך כל חלל לאולם קולנוע אישי עם מסך עצום שמדמה רוחב של 30 מטר באיכות 4K, לצד מערכת אודיו מרחבית מתקדמת. אפל שילבה גם את אפליקציית הסרטים והסדרות שלה, וככל הנראה תשלב גם אפליקציות נוספות כמו נטפליקס, דיסני פלוס ושירותי סטרימינג נוספים.

המשקפיים מאפשרות להשתמש באפליקציות שמשוחררות מגבולות התצוגה כך שהמשתמש יכול לשנות אותן לכל קנה מידה בחדר סביבו, להזיז אותן, או לגרום להן להגיב לתאורה. גם הפייסטיים הופך למרחבי: שיחות הוידיאו צ'ט מנצלות את החדר שסביב המשתמש, כך שהן יוצרות את התחושה שהאדם שעמו משוחחים נמצא קרוב. המשקפיים כוללים גם אלפי אפליקציות, הן אלה המוכרות מהאייפון והן ייחודיות שפותחו למשקפי המציאות הרבודה.

אבל למשקפיים יש לא מעט חסרונות. המרכזית היא המחיר היקר: הדגם הזול, ובו שטח אחסון של 256 ג'יגה־בייט, יעלה 3,499 דולר, בעוד שהדגם היקר, שבו אחסון של 1 טרה־בייט, יגיע ל־4,000 דולר. בזה לא מסתכם העסק הלא זול הזה: עלות שירות התיקונים "אפל קייר" יגרום לכם להיפרד מ־500 דולר נוספים מהארנק. התוספים השונים כמו נרתיק או כיסוי מגן יעלו לכם עוד כמה עשרות דולרים.

הצרה השנייה שאותה באפל לא הצליחו לפתור היא המשקל: נסיינים כבר דיווחו שהמשקפיים כבדים מדי. משקלם מגיע לכ־600 עד 650 גרם, מה שהוביל לתלונות על כאבי צוואר, כאלה שלא אפשרו לשאת אותם מעל לכמה דקות רצופות. על המשקל הזה נוספת גם הסוללה המתחברת בכבל USBC למשקפיים, ומשקלה 353 גרם. כל המשקל הזה יחד מגיע ליותר מ־900 גרם שאותם המשתמש צריך לשאת על גופו.

משקפי המציאות הרבודה של אפל יתמודדו בתחרות מול משקפי הקווסט 3 של מטא, שהושקו לפני שנה. גם סמסונג צפויה להשיק משקפי מציאות מדומה משלה, שפותחו יחד עם גוגל וקוואלקום.