מפגש מיוחד של יו"ר מרכז פרס לשלום ולחדשנות חמי פרס עם נבחרת החדשנות של מרכז פרס שמורכבת מבכירי התעשיה בהייטק הישראלי. המפגש עסק בחוסן, הצמיחה והתקומה בהייטק של  אותן החברות מאז ה 7 באוקטובר. במפגש נכחו בכירים מתעשיית ההייטק בישראל אשר חברים בנבחרת המרכז, ומציגים בגלריה החדשנות,  כדוגמת- DSV, מקורות, הפניקס, תעשיה אווירית, אמאי חלבונים, ALEPH FARMS, SIMPLIIGOOD.

חמי פרס, יו"ר מרכז פרס לשלום ולחדשנות ושותף מייסד בקרן פיטנגו פתח וסיפר על חוויותיו האישית בתקופה מורכבת זו: ״העשור הנוכחי איננו עשור אבוד למרות המצב בעולם בכלל ומלחמת אוקטובר. אני מאמין שההשקעות בהייטק יחזרו ובגדול. בשיחות שלי עם משקיעים מהעולם אני שומע כיצד הם תופסים את ישראל כמדינה בעלת חוסן אדיר ואנשים מדהימים שפועלים בה. אני מאמין שעוד יבואו ללמוד איך צומחים מתוך משבר קשה כל – כך , צריך להסתכל קדימה ולא להיבהל,לאמץ טכנולוגיות חדשות ולהאמין ביכולת שלנו להתגבר ולצמוח".

אלי פרץ, מנכ"ל ASTERRA סיפר על היחס שחווה מול בכירים בתחום מסביב לעולם: ״אני מסתובב בעולם ויש לנו ׳בעיית פוזישן׳, אני נפגש עם לקוחות ומשקיעים והתחושה שהיא שאנחנו במהלכו של משבר עמוק ושעברנו אסון, יש אמפטיה וסימפטיה אבל לא בהכרח מוכנים לקחת סיכונים. החשש מובן וצריך לחשוב מחדש על על המיצוב של מדינת ישראל. המעמד שלנו כסטארטאפ ניישן נפגע, וצריך לספר סיפור חדש שמתבסס על העמידות של התעשייה - למשל ספרטא ניישן".

מרכז פרס לשלום ולחדשנות (צילום: מרכז פרס לשלום ולחדשנות)
מרכז פרס לשלום ולחדשנות (צילום: מרכז פרס לשלום ולחדשנות)

אילן סמיש, מנכ"ל AMAI  PROTIENS, חווה את האירועים בצורה לא פשוטה, כאשר גם אחת ממנהלותיו נרצחו בטבח ברעים: ״אנחנו בתור חברה התמודדנו עם אתגרים רבים, בין היתר בעקבות אובדן קשה של מנהלת בחברה, עובדים שהם בני משפחה של חטופים ואחרים שמשפחותיהם בצבא. כמו חברות אחרות, אמאי חזרה במהירות לעבודה תוך הירתמות כל העובדים למצב החדש, שינויי תפקידים ועבודה מאומצת כדי להוכיח לעולם חוסן מהו. אמאי ונבחרת החדשנות דנו עם יו"ר מרכז פרס חמי פרס באתגרים של גיוס כספים במצב אי הוודאות הזמני שיש בישראל וצמיחה של החברות בשעת מלחמה".

ליאור שליו, מנכ"ל SIMPLIIGOOD סיפר על חוויותיו בהקשרי החקלאות והמזון: "ענף החקלאות שלנו חטף מכה, חשוב שחברות ימציאו מחדש את תחום החקלאות הישראלית, שימוש בחדשנות כדי ליצור הזדמנויות תעסוקה חדשות לקיבוצי ויישובי העוטף. זאת תקומה דרך ענף החקלאות. ב-7  באוקטובור הבא ענף החקלאות יהיה יותר חזק מאי פעם".

סיגל מנהיים קצוביץ מנכ"לית DSV בישראל, החברה השלישית בגודלה בתחום: “זהו מפגש מרתק ומלא באופטימיות, החברות בנבחרת החדשנות של מרכז פרס לשלום וחדשנות מאפשרת מפגשים עם מגוון אנשים וחברות שטובת העם היהודי וישראל בראש מעיינהם. התמלאתי בתקווה שמהאסון תבוא תקומה ועצמה. כחברה גלובאלית העוסקת בשרשרת האספקה למדינה ופועלת ב 90 מדינות בעולם, אנחנו עוסקים בניהול המשבר יום יום גם מול קולגות, עובדים ולקוחות בעולם, ובמטרה לייצר יציבות ושירות ללקוחות בישראל, יצואנים ויבואנים, חברות קטנות וגדולות וכדומה. התקומה שלנו תבוא בעיקר מחוסן כלכלי והמשכיות עסקית, נמשיך להוכיח לעולם כולו כי נצא מכל משבר חזקים יותר, עוצמתיים יותר, ומהאסון הזה נבנה את עצמנו טוב יותר ונוודא כי הפעם “NEVER AGAIN” יהיה לא רק משפט אלא המציאות".

מפגש זה מהווה את יריית הפתיחה לתהליך ארוך טווח שמטרתו לסייע לכלל השותפים וליזמים הזקוקים לסיוע בתקופה זו, בשותפות מלא של חברי הנבחרת.