כבר כמה שנים טובות שאנחנו מתלוננים שאין חידושים בתעשיית הסמארטפונים. מלבד המסכים המתקפלים, לא באמת ראינו שינוי ביכולות של הסמארטפונים שלנו וגם המסכים המתקפלים עדיין נחשבים לנישה.

לא תאמינו: מה קורה כשמפילים משקפי אפל ויז'ן מהגובה - לרצפה?
20 שנה לפייסבוק: אלו השערוריות הגדולות שנקשרו בשמה

מהפכת ה-AI (או הבינה המלאכותית) הצליחה לזעזע את העולם בשנת 2023, בעיקר בזכות הצא׳טבוט - ChatGPT המסוגל לייצר: טקסטים, תמונות ומוזיקה. עכשיו המהפכה הזאת מגיעה לסמארטפונים וסמסונג היא הראשונה שרותמת את ה-AI למוצרים שלה.

סדרת ה-Galaxy S24 שהוכרזה בחודש ינואר השנה כוללת שלושה מכשירים, כאשר הדגם המתקדם ביותר הוא ה-Galaxy S24 Ultra.  

עיצוב: Galaxy מלבני עם טיטניום

במבט ראשון, ה-S24 Ultra דומה מאוד לדגם מהשנה שעברה, אבל שקצת יותר מתעמקים בעיצוב רואים את ההבדלים. המסך עצמו כבר לא גולש לצדדים, הוא מגיע הפעם שטוח. דבר נוסף, המסגרת עצמה עשויה לראשונה במכשיר של סמסונג מטיטניום, במקום אלומיניום, שזהו חומר חזק יותר.

אם כבר מדברים על עמידות, הזכוכית היא מסוג Gorilla Armor של חברת Corning, אשר אמורה לשמור על המסך ברמה כזו או אחרת. גם הזכוכית בגב המכשיר היא Gorilla Glass. כמובן שיש כאן עדיין עמידות למים ואבק בתקן IP68, שזה אומר טבילה במים עד לעומק 1.5 מטר למשך 30 דקות.

באופן כללי מדובר בסמארטפון שנראה ממש טוב, במיוחד בצבע האפור-כסף, כאשר יחד עם המסגרת טיטניום מקבלים מראה יוקרתי. מצד שני, עדיין מדובר בסמארטפון גדול ששוקל לא מעט - 232 גרם.

Galaxy S24 Ultra (צילום: צחי הופמן)
Galaxy S24 Ultra (צילום: צחי הופמן)

מסך: תמונה מצוינת עם תאורה חזקה (מאוד)

המסך המגיע בגודל 6.8 אינץ׳ הוא גדול ונראה מעולה, הצבעים עשירים מאוד ועמוקים, כמעט בולטים החוצה, כאשר יחד עם החדות הגבוהה וקצב רענון התמונה הגבוה (120 הרץ), מקבלים תנועה חלקה שכיף להסתכל עליה. קצב רענון התמונה הוא אדפטיבי, מה שאומר שהוא יודע להתאים את עצמו לתכונה בה משתמשים, כך שבזמן המתאים הוא יורד וחוסך בסוללה.

סמסונג שיפרה השנה את עוצמת התאורה שהייתה גם ככה חזקה בדור הקודם (1760 ניטים), עכשיו זה 2600 ניטים שבאים לאפשר צפייה בצג גם באור שמש ישיר חזק במיוחד.

ממשק: ה-AI משנה את החוויה

מערכת ההפעלה כאן היא אנדרואיד 14 עליה מולבש הממשק של סמסונג One UI 6.1, יכולות ה-AI שסמסונג הוסיפה כאן הופכים את המכשיר הזה לשונה מסמארטפונים אחרים. כדאי לציין שבעוד שחלק מהיכולות עובדות בעברית או לא דורשות עברית (כמו במצלמה), בחלק אחר אנחנו סובלים ממגבלת השפה. נקווה שבהמשך זה ישתנה.

Circle to Search היא יכולת המאפשרת במהלך צפייה בסרטונים או תמונות, להקיף אובייקט עם האצבע או העט וזאת תיתן מידע עליו. למשל, כאשר רואים צילום של חבר ורוצים לדעת מאיפה אפשר לרכוש את החולצה או שרוצים לדעת מהו הבניין שנמצא ברקע של התמונה. האופציה הזאת עובדת נהדר ומאפשרת לשנות את חווית החיפוש.

בתחום הקריאה, נכנסים לקרוא כתבה ואין לכם כוח לקרוא את כולה? לחיצה על אייקון הכוכבים בדפדפן של סמסונג יביא לכם סיכום קצר שלה בעברית. יש גם אופציה לתרגום כתבות משפה אחת לאחרת, אבל זאת לא כוללת עברית. כן, יש כאן תמיכה בספרדית, פולנית, צרפתית, גרמנית ועוד.

עבור כתיבה, יש מסייע שיודע לשפר את הטקסט שנכתב, כולל דקדוק, היכולת הזאת עובדת בעברית וזמינה דרך המקלדת של סמסונג. היא מאפשרת לשנות נוסח למנומס יותר, מקצועי ואפילו עם אימוג׳י. עבור משתמשים שכותבים באנגלית, התכונה הזאת עוזרת בדקדוק באנגלית, שזאת יכולת נהדרת לאנשים ששולחים מיילים מקצועיים.

ה-AI של סמסונג גם מאפשר לשוחח בטלפון עם אדם בשפה אחרת (לא בעברית). למשל, במהלך שיחה עם אדם דובר צרפתית, הדיבור שלו יתורגם בצד שלכם בזמן אמת לאנגלית, כך שתוכלו להבין מה הוא אומר. התרגום יכול להיות בקול או בטקסט. משום מה האופציה הזאת לא עובדת כברירת מחדל, צריך לחפש בהגדרות תכונה בשם ״תרגום חי״ ולהפעיל אותה.

סמסונג גם שילבה את ה-AI ב״רשמקול״ שלה, ככה שאם אתם מקליטים שיחה באנגלית (או בשפות אחרות נתמכות), תוכלו לקבל תמלול וגם סיכום שלה, כך שלא תצטרכו להקשיב או לקרוא את כל התמליל. בכל הקשור ל-AI במצלמה, הרחבה בהמשך.

לפני ואחרי העריכה (צילום: צחי הופמן)
לפני ואחרי העריכה (צילום: צחי הופמן)

חומרה: עובד חלק עם מעבד עדכני 

זה לא מפתיע שמדובר כאן בסמארטפון עם חומרה חזקה שמאפשרת לו לעבוד חלק. המעבד כאן הוא הדור החדש של קוואלקום - Snapdragon 8 Gen 3 עם 12 גיגה זיכרון עבודה (RAM). חיישן טביעת האצבע הממוקם מתחת למסך (טכנולוגיית Ultrasonic) מגיב היטב, יש תמיכה בטכנולוגיית UWB בה יש שימוש לזיהוי מיקום של חפצים בקרבה, למשל, ב-Galaxy SmartTag 2 (ויש גם רכבים שכבר משתמשים בה לפתיחת הדלת), תמיכה ב-WiFi 7 שנקווה שבעתיד נראה שימוש נרחב ברשתות האינטרנט בארץ וכמובן גם מקום לשני כרטיסי סים, בנוסף ל-eSIM (שאולי מתישהו מפעילות הסלולר הגדולות בארץ יאפשרו לנו ליהנות מהטכנולוגיה הזאת).

בתחום האודיו אנחנו מקבלים תמיכה בבלוטות׳ 5.3 העדכני, לצד התקן LE שחלק מיצרניות האוזניות הנטולות חוטים התחילו לתמוך בו (התקן מציע איכות שמע טובה יותר, לצד צריכת סוללה נמוכה יותר) ורמקולים סטריאופוניים טובים.

Galaxy S24 Ultra (צילום: צחי הופמן)
Galaxy S24 Ultra (צילום: צחי הופמן)

מצלמה: Galaxy S24 Ultra - מצלמה מוצלחת מאוד, אבל ה-AI שלה יותר מעניין

המצלמה מגיעה עם ארבעה חיישנים: ראשי 200 מגה פיקסל, רחב – 12 מגה פיקסל (120 מעלות), טלפוטו – 50 מגה פיקסל עם זום אופטי כפול 5 וחיישן טלפוטו נוסף עם חיישן 10 מגה פיקסל וזום אופטי כפול 3. מצלמת הסלפי מגיעה עם חיישן 12 מגה פיקסל.

המצלמה עצמה מצוינת, בין אם זה בתמונות באור יום עם צבעים עשירים, פירוט רב וחדות גבוהה לצילומי בוקה/פורטרט בהן הרקע נראה מטושטש מאחור. גם צילומים במקומות סגורים יצאו באיכות מוצלחת ואפילו צילומים עם זום אופטי כפול 5 שמרו על האיכות. במצב לילה עם תאורת רחוב קיבלתי תמונה יחסית נקייה ועם המון תאורה. צילומי סלפי היו בסדר, רק שהפנים היו מעט רועשות.

מה שמעניין במצלמה הן יכולות העריכה שמקבלים בזכות ה-AI. מדובר ביכולות עריכה גנרטיבית, לאחר צילום התמונה ניתן להזיז אובייקט, נגיד את הילד ממקום למקום בתוך התמונה, כאשר התוכנה תדע להשלים את החוסר שנוצר בה בעקבות הזזת האובייקט. זה עובד נהדר ומאפשר ממש לשחק עם התמונות, להזיז אנשים מצד אחד לשני ולהעלים אותם. במקרה שהתוכנה מתקשה ליצור רקע נקי שיראה כמו המקור, היא מכניסה אובייקט אחר, שאמור להתאים, הסרתי בתמונה חפץ ענקי שהיה על שולחן והיא שמה במקומו עציץ קטן.

Galaxy S24 Ultra (צילום: צחי הופמן)
Galaxy S24 Ultra (צילום: צחי הופמן)

סוללה: סוללה חזקה, אבל טעינה לא מספיק מהירה

הסוללה של האולטרה לא מתקשה לעבוד יום שלם ואינטנסיבי, כאשר נשארו לי 20% אנרגיה משעה 7 בבוקר ועד 23:30 בלילה. זמן המסך היה ארוך: 4 שעות ו-50 דקות. הטעינה החוטית שמקבלים כאן לא מהירה כמו זאת של היצרניות הסיניות הגדולות, מדובר רק ב-45 וואט וגם אין מטען בתוך הערכה. הטעינה האלחוטית היא רק 15 וואט ויש טעינה הפוכה (4.5 וואט), עבור טעינה של אוזניות ושעונים מגב הסמארטפון.

מחיר: 5,050 שקל לגרסת 256 גיגה

בשורה התחתונה, סמסונג שילבה את יכולות ה-AI כמעט בכל תכונה חשובה של ה-Galaxy S24 Ultra. בין אם מדובר ביכולות עריכת תמונות ההופכות משימות מורכבות של גרפיקאי לפשוטות, דרך תיקון דקדוק באנגלית ועד סיכומי כתבות או תמלול של הקלטה קולית (ואפילו סיכום שלה באנגלית). ה-AI כאן הוא לא גימיק, הוא יכולת שהופכת את הסמארטפון הזה למוצר טוב משל המתחרים. מלבד זה, עדיין מדובר בסמארטפון עם מסך שנראה נהדר, חומרה חזקה, סוללה שמחזיקה זמן ארוך ומצלמה מצוינת.

 לחצו כאן לכתבות נוספות באתר The Gadget Reviews