צעד נוסף במלחמה בפייק ניוז: חברת מטה, הבעלים של פייסבוק אינסטגרם ות'רדס אמרה שהיא מקדמת פיתוח של כלים שיאפשרו לה לזהות תמונות שנוצרו על ידי בינה מלאכותית. מטה הוסיפה שהתמונות הללו ילוו בתיוג ברשתות החוברתיות שלה במהלך החודשים הקרובים.

5 סיבות לעבור לחבילות eSIM לנייד בארץ ובחו"ל
בדקנו את מוצר הדגל של סמסונג: מה מסתתר מאחורי "מכשיר ה-AI"?

ניק קלג, נשיא מטה לעניינים גלובליים, כתב בהצהרה שהמהלך מגיע במהלך שנה שבה מתקיימות בחירות במדינות רבות ברחבי העולם והוסיף: "ההבדל בין תוכן אנושי לתוכן אינתטי הופך להיות מטושטש. אנחנו מצפים ללמוד יותר על האופן שבו אנשים יוצרים ומשתפים תוכן בינה מלאכותית, וכיצד הטכנולוגיות הללו מתפתחות. מה שנלמד יביא לבניית שיטות עבודה מומלצות בתעשייה שלנו".

מטה אומרת שהיא פועלת עם שותפים בתעשייה על פיתוח טכולוגיה לזיהוי תוכן בינה מלאכותית וכי התיוגים יהיו אינדיקטורים לסטנדרטים בתעשייה, והם יופיעו בכל השפות. 

לפי ההערכות מאז 2022 נוצרו כמעט 20 מיליארד תמונות בינה מלאכותית שהועלו לאינטרנט, ביניהם גם תמונות מזוייפות של אנשים ציבוריים או פרטיים שהועלו ללא הסכמתם, או מידע מוטעה על רקע פוליטי שנועד לעוות את האמת.

כבר זמן רב שמטה ושאר ענקיות הרשתות החברתיות יודעות שלא תהיה להם ברירה אלא לעשות משהו בנידון. כבר בשנה שעברה העבירה בריטניה את חוק הבטיחות המקוון שהופך את העלאת תמונות מזוייפות של אדם ללא הסכמתו לפשע.

מחוקקים בארה"ב כבר אמרו בעבר שנכשלו בחובתם לשמור על בטיחות המשתמשים באינטרנט, ושרק חקיקה תחייב את הרשתות החברתיות לפעול כדי למנוע הפצת פייק ניוז. המהלך של מטה, יוביל על פי ההערכות גם חברות אחרות לבנות סטנדרטים של אמון ובקרה על המידע שמתפרסם.

 במטה הודו שעדיין לא ניתן לזהות את כל התוכן שנוצר בבינה מלאכותית, וכי יהיו כאלה שינסו להתגבר על טכנולוגיית התיוגים, אבל אמרו כי בכוונתם להמשיך ולחפש דרכים לבקר חלק מהתכנים המועלים ותקרא גם לגולשים לשתף בעצצמם מידע על תוכן שנוצר באמצעות בינה מלאכותית, כך שהחברה תוכל להוסיף לו תווית תיוג.

בחודשים האחרונים תמונות בינה מלאכותית השתכללו מאוד, עד שלעתים כבר קשה לזהות שהן אינן אמיתיות. כך למשל, בינואר האחרון הועלו לרשתות תמונות מזוויפות של כוכבת הפופ טיילור סוויפט שעל פי ההערכות נוצרו באמצעות בינה מלאכותית. 

בבריטניה הופצה ברשת הפייסבוק מצגת של שמונה תמונות בה נראים הנסיך וויליאם והארי בהכתרת המלך צ'רלס, עם יותר מ-78 אלף לייקים. באחד מהם נראה חיבוק רגשי לכאורה בין וויליאם והארי לאחר דיווחים על קרע בין האחים. אף אחת משמונה התמונות לא היתה אמיתית.

תמונה מזוייפת נוספת הראתה את הנשיא האמריקני לשעבר דונאלד טראמפ שנוצרה אף היא באמצעות בינה מלאכותית, לאחר שהואשם ב-13 אישומים על הונאת בחירות לכאורה.