דייסון נכנסה מאוחר למשחק של שואבי אבק שיודעים גם לשטוף/לנגב את הריצפה. בעוד שיצרניות סיניות שכללו את הטכנולוגיה, בדייסון חיכו וחיכו, עד שהשיקו את ה-v15s detect submarine. השואב המשולב הזה בא להציע את הטוב משני העולמות, גם שואב אבק חזק וגם מכשיר שיודע לנגב את הריצפה מלכלוך שנדבק אליה.

גורמים בממשלה: זה התנאי שאם יתקיים יביא לדחיית הפעולה הצבאית ברפיח
"ממשלת טכנוקרטים עד לסוף השבוע": האם חמאס מוותר רשמית על השלטון ברצועה?

ה-v15s detect submarine הוא ה-V15 Detect הוותיק, רק עם תוספת השטיפה (לסקירה המלאה עליו). יש להם אותה עוצמת שאיבה חזקה מאוד של 240AW (שזאת עוצמה מאוד חזקה, שלא מתקשה להוציא לכלוך שתקוע בשטיח שאגי), אותה טכנולוגיית ציקלון - 14 ציקלונים הפועלים במקביל (מדובר בטכנולוגיה לסילוק חלקיקי אבק מיקרוסקופיים מזרם האוויר ללא אובדן כוח שאיבה) וזמן עבודה של עד 60 דקות.
 
עוד נקודה זהה בין שני השואבים, היא טכנולוגיית הלייזר, זאת ממוקמת במברשת הפלאפי (רולר רך). הלייזר מזהה את חלקיקי האבק שאינם נראים לעין האנושית, באמצעות אלומת לייזר ירוקה. הרעיון נשמע מגוחך בהתחלה, אבל הוא ממכר בשימוש. קודם כל, הבנתי כמה הריצפה שלי מלוכלכת באבק, גם שהיא נראית נקייה וגם יום אחרי שאיבה או שטיפה שלה. הלייזר מזהה סוגים שונים של חלקיקי אבק, בכל מיני גדלים. הזיהוי של הלייזר נראה גם באור יום, אבל שסוגרים את האור בחדר, ההבחנה בלכלוך קלה יותר. מה שמטריד בטכנולוגיה הזאת, שאתם מבינים שהבית שלכם מתמלא אבק ממש במהירות.

ה-v15s detect submarine  (צילום: צחי הופמן)
ה-v15s detect submarine (צילום: צחי הופמן)

 
לערכה של השואב גם מצורפת מברשת Digital Motorbar, מברשת גדולה וחזקה יותר עם טכנולוגיה למניעת הסתבכות שיער. המברשת הזאת יודעת לחדור חזק לתוך שטיחים ולנקות לכלוך השקוע בעומק. מהניסיון שלי, היא עבדה ממש טוב והצליחה להוציא לכלוך שהיה תקוע זמן רב בשטיח השאגי בסלון שלי.
 
v15s detect submarine - ניגוב רטוב, לא שטיפה

פתרון הניגוב הרטוב מגיע באביזר של ״מברשת שוטפת - Submarine״. למרות שההיגיון שאפשר יהיה לרכוש אותה גם ל-v15 הרגיל, היא לא תעבוד עליו והיא מיועדת רק ל-v15s. מדובר בראש שמתחבר לחלק התחתון של השואב במקום המברשת בה משתמשים. מדובר בראש יחסית גדול, הוא מלבני, כולל מיכל למים נקיים ומיכל איסוף של מים מלוכלכים.
 
ה-Submarine עושה עבודה לא רעה בניגוב רטוב של הריצפה, ניקוי נוזלים ולכלוכים קלים. אם דאגתם לערבב את מיכל המים הנקיים עם נוזל ריצפה מתאים (כזה שלא מקציף), הריצפה גם תריח טוב ותבריק. עוצמת המים שיוצאת מהדייסון מכובדת, אבל אין דרך לשנות אותה, אם רוצים פחות או יותר נוזל.
 
למרות שדייסון קוראת לפתרון הזה שטיפה, הוא מרגיש יותר כמו ניגוב רטוב והברקה של הריצפה. בניגוד לפתרונות אחרים, הוא לא שואב את הלכלוך תוך כדי הניגוב. כתוצאה מזה, אם לא דאגתם לשאוב היטב את האזור הרצוי ויישארו בו לכלוכים יבשים, רוב הסיכויים שלאחר השטיפה, שיערות ושאריות אוכל יישארו דבוקות לריצפה.
 
בדייסון הבינו שאתם תרצו לנוח בזמן ניקוי הבית או עד שתחליטו לנקות את המברשת, לכן הם מצרפים לערכה מגש הנקרא ״מגש טפטוף״, עליו ניתן לאחסן את המברשת. הבעיה, שתרצו להניח את הראש על המגש, הוא יטפטף בזמן שתרימו אותו באוויר וילכלך את האזור.
 
כמו פתרונות שטיפה אחרים, גם כאן התחזוקה היא דבר מציק. בסיום השטיפה, צריך לקחת את המברשת עצמה, לשטוף אותה ולנקות מלכלוך. לאחר מכן, גם צריך להשאיר אותה במרפסת לייבוש (שהיא לא תסריח את הבית). כמו כן, גם צריך ללכת לרוקן את המים המלוכלכים שנאספו בתוך הראש עצמו. מכיוון שהאזור של המים המלוכלכים פתוח, דרושה זהירות רבה בדרך לריקון שלו באסלה, אחרת תגלו שטיפות מים מלוכלכות נשפכו על הריצפה.

פתרון השטיפה קצת פחות טוב (צילום: צחי הופמן)
פתרון השטיפה קצת פחות טוב (צילום: צחי הופמן)

 
במהלך הסקירה שלי, התעצלתי לבצע ניגוב רטוב לריצפה עם הדייסון, כי הוא פשוט דרש יותר מדי עבודה (מילוי מים, ניקוי שלו וייבוש) והשתמשתי בו רק לעיתים רחוקות שרציתי להקדיש קצת יותר תשומת לב לניקוי הריצפה.
 
המחיר: 4,700 שקל (יבואן רשמי ב.נ.ז.כ סחר)
 
בשורה התחתונה, כהרגלה של דייסון, לא מדובר במוצר שמתומחר במחיר נוח. הדגם הזה עולה - 4,700 שקל, הרבה יותר מאלטרנטיבות אחרות או מה-V15 הוותיק. מצד שני, גם כאן, כהרגלה של דייסון, היא מציעה מוצר מצוין, ששואב אבק בעוצמות חזקות מאוד, כולל תאורה שמראה את האבק הנסתר מהעין ומבצע עבודה מצוינת בתחום הזה. פתרון השטיפה קצת פחות טוב, ולפחות בשלב הזה, יש לדייסון עדיין עבודה כדי להפוך אותו למוצלח.

לחצו כאן לכתבות נוספות באתר The Gadget Reviews