מונית מעופפת - מראה קבוע בשמיים? תוכנית הפעולה "עתיד התעופה" שפותחה עם התעשייה האווירית בבריטניה, מתכוונת להוציא לפועל ניסוי במוניות רחפן בתוך שנתיים וצופים כי המונית המעופפת הראשונה תמריא באופן סדיר ארבע שנים אחר כך.

בקרוב גם בישראל: הפיצ'ר החדש שישנה את וואטסאפ
העתיקה מטיקטוק: אינסטגרם עובדת על חידוש שיסחרר את הגולשים

רוב המוניות המעופפות שנמצאות בפיתוח נראות כמו מסוק עתידני ובדרך כלל יכולות לשאת כחמישה אנשים. אחת כזו מפותחת בישראל מזה מספר שנים ומעוררת התעניינות ברחבי העולם. עם זאת, מומחים גורסים שיש עוד מכשולים רבים עליהם יש להתגבר, כמו תשתית ובטיחות.

המוניות המעופפות הן ממשפחת כלי רכב הממריאים ונוחתים אנכית. משרד התחבורה הבריטי מתכנן לאפשר לרחפנים הללו לטוס מעבר לקו הראייה כלומר הם יטוסו בגובה רב מעל לשכבת העננים. חלק מהשימושים של מל"טים אזרחיים כוללים הובלת ציוד רפואי, משלוח דואר באזורים כפריים ואפילו מעקב אחר פושעים במנוסה. ישראל נחשבת למעצמת מטוסים כאלה וצברה נסיון רב בשימוש בהם בצה"ל.

מכונית מעופפת. אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
מכונית מעופפת. אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

אם אכן תצא לפועל יוקמו שדות תעופה זעירים, אחד מהם כבר הוקם בשנת 2022 בעיר קובנטרי במערב בריטניה כהוכחה לקונספט, והחברה שעמדה מאחורי הקמת שדה התעופה הזה – Urban Air Port רואה את עתיד המוניות האוויריות כתוספת לדרכי התחבורה הנוכחיים, ולא תחליף. על פי התוכנית של משרד התחבורה הבריטי, שדה תעופה ראשון לכלי רכב אנכיים יוקם עוד השנה. 

בינתיים מתקיימים דיונים בבריטניה לגבי הרגולציות שיידרשו לקראת יישום תוכנית המוניות האוויריות האוטונומיות. עד אז, ייאלצו הבריטים להמשיך ולהצטופף בעומסי התנועה האדירים שאופייניים לא רק לישראל.