דייסון מצטרפת לתחום שואבי האבק הרובוטיים: אחת השחקניות הגדולות בעולם בתחום שואבי האבק האלחוטי שמרה עד כה על פרופיל נמוך יחסית בשוק שואבי האבק הרובוטיים. היום (רביעי) היא חושפת את הרובוט השואב החדש שלה ששיווקו יחל בארה"ב וקנדה. החיסרון המרכזי: עלותו היקרה, כדרכם של מוצרי החברה. 

דיסני+ מעלה מחירים לשירות הסטרימינג שלה בישראל
יוטיוב מצטרפת למטא: כך תילחם בזיופי בינה מלאכותית

על אף שעדיין לא יצא לנו להתנסות בו, הנה מה שידוע על השואב החדש: הוא כולל מערכת ראייה של 360 מעלות שמשתמשת במצלמה בחלק העליון המרכזי של הרובוט כדי למפות את הבית בזמן הניקוי, תכונה שקיימת גם בשואבים רובוטיים מתחרים, אבל דייסון טוענת שהתמונות שצולמו על ידי מערכת הראייה הזו יעזרו למכשיר להבין טוב יותר את פריסת הבית, כולם היכן נמצאים מכשולים כמו רהיטים, לזכור פינות וקצוות ולסייע לרובוט לזהות היכן הניקיון היה תקין ולהיכן יש לשוב כדי לסיים את העבודה. המצלמה מוקפת בשמונה נוריות LED  שמאזנות את החשיפה ומסייעות טוב יותר לרובוט לנווט גם במצבי תאורה חלשה.

בעוד שרוב שואבי האבק הרובוטים משתמשים במטאטאים קטנים כדי לאסוף שאריות אבק שמתחבאות בפינות החדר ולאורך קצוות הרהיטים, למכונה של דייסון יש מפעיל צדדי שנפתח אוטומטית בעת ניקוי אזורים כאלה. לאחר מכן הוא משתמש בשאיבה כדי לאסוף פסולת, שלטענת דייסון מספקת ניקוי יסודי עוד יותר. כידוע ניקוי פינות החדרים הוא אחד המאתגרים ביותר עבור שואבים רובוטיים, ורובם ככולם נכשלים לנקות אזורים בעייתיים כאלה עד תום. 

שואב אבק (צילום: דייסון)
שואב אבק (צילום: דייסון)

שואב האבק הרובוטי של דייסון משתמש בחיישן Piezo דומה לאלו שנמצאים בשואב סטיק של החברה כדי לזהות לכלוך, ובהמשך, לעזור למכונה לעשות כמה דברים: להעלות את כוח היניקה שלה ל-65 וואט אוויר מקסימום בעת הצורך, וליצור מפת חום באפליקציית My Dyson של החלקים המלוכלכים ביותר בבית שלך. המידע הזה יכול להראות למשתמש אזורים בבית שלך שאולי יזדקקו לניקוי תכוף יותר. אפשר גם לתכנת את הרובוט לנקות רק את הנקודות הללו מתוך האפליקציה. 

ל-Dyson 360 Vis Nav יש עיצוב דומה לכמה משואבי האבק הרובוטים בשוק כרגע, עם שני קצוות מרובעים שעוזרים לו להיכנס בקלות רבה יותר לפינות החדר. מתחת למכסה מצוי מנוע היפרידיום ומסנן נשלף, בתוספת מוט מברשות בעל פעולה משולשת המשתרע על כל רוחב המכונה, משהו שלא רואים לעתים קרובות בשואבי אבק רובוטים מתחרים. הרובוט תואם HEPA, כלומר אוויר שנשאב אינו יכול לברוח דרך חלקים אחרים של המכונה, מה שהופך אותה לטובה יותר בלכידת חלקיקים מיקרוסקופיים כמו אלרגנים וקרדית אבק.

דייסון אולי חיכתה קצת כדי להיכנס לשוק שואב האבק הרובוטים בארה"ב, אבל נראה שהיא רצתה למצוא את הדרכים הנכונות לשילוב טכנולוגיה מהשואבים האלחוטיים שלה בחלל לפני שתעשה זאת. על הנייר, הטכנולוגיה הזו יכולה להבדיל את ה-360 Vis Nav משאבי אבק רובוטים אחרים בכל הנוגע לכוח יניקה גולמי. אבל התענוג הזה עולה כאמור לא מעט: תג המחיר היקר מגיע ל-1,200 דולרים, ובחיר כזה, בינתיים כדאי אולי לשקול לרכוש רובוט שואף שוטף, או פשוט ללכת על הדרך הישנה הזולה והטובה ביותר: מטאטא וספונג'ה.