נמו ננו-חומרים (Nemo Nanomaterials), חברת טכנולוגיה ישראלית המספקת תוספים לתעשייה המבוססים על ננו חומרים, חושפת קו ייצור בתפוקה של 50 טון בשנה של תוספי NemoBLEND שפיתחה החברה. התוספים, המבוססים על ננו-צינוריות פחמן (SWCNT), משרתים שתי מטרות עיקריות: הענקת תכונה של מוליכות חשמלית לפלסטיק, ומתן הגנה מפני הפרעות אלקטרומגנטיות (EMI) כדי להגן על התקנים אלקטרוניים רגישים משיבושים. כמו כן, לאור הביקוש למוצר באירופה, החברה מתכננת להקים קו ייצור נוסף שיושק ברבעון הראשון של שנת 2025 ויהיה בעל כושר ייצור של מאות טון בשנה.

ניתן לייצר את התוספים בהיקפים גדולים ולשלבם במגוון רחב של חלקי פלסטיק, מה שמאפשר שיפור ביצועים וקיימות במוצרים המשמשים במטוסים, רכבות, רכבים חשמליים ויישומים אחרים. תוספי NemoBLEND מוכנים לשימוש בתהליכי ייצור הרגילים של פלסטיק והם יפתחו אפשרויות חדשות מבחינת העיצוב, הפונקציונליות המתקדמת, הפחתת משקל המוצרים ושיפור בקיימות.

לאור הביקוש הגובר בארה"ב ובאירופה לתוספים, נמו מתכננת להקים בתוך שנה מהקמת הקו החדש מפעל ייצור בעל מספר קווים בישראל ואחר כך מפעלים נוספים באזורים שבהם יהיה ביקוש משמעותי למוצר. קו הייצור המתוכנן ישרת יצרנים של חומרי גלם עבור ענפי התחבורה והאנרגיה. הקניין הרוחני של החברה מורכב מטכנולוגית ייצור ייחודית ורכיבים מיוחדים שהחברה כבר הגישה עבורם שתי בקשות פטנט ומכינה מספר בקשות נוספות.

עיקר הביקוש באירופה נוצר תוך שיתוף פעולה אסטרטגי בין נמו לבין קבוצת כפרית, יצרנית בינלאומית מובילה של תרכיזים לתעשיית הפלסטיק. שתי החברות חתמו על הסכם לשיתוף פעולה הכולל השקעה של כפרית בנמו ובמסגרת זו משלבות כוחות בשיווק מוצרי נמו.

אלכסנדר זיניגרד, מנכ"ל Nemo Nanomaterials: "אנו מייצרים סוגים שונים של תוספים המותאמים למגוון תעשיות ויישומים. קו הייצור החדש שייבנה בפתח תקווה יתמחה בחומרים תרמופלסטיים וישרת מגוון דרישות בתעשיה".

Nemo Nanomaterials הוקמה על ידי אלכסנדר זיניגרד (מנכ"ל) ויהונתן ענתבי (סמנכ"ל פיתוח עסקי). החברה, שעומדת לצאת לסבב גיוס B, הוקמה כדי לגשר על הפער שבין הפוטנציאל של ננו-פחמנים מתקדמים לשפר דרמטית תכונות של מרבית החומרים התעשייתיים, לבין היישום בפועל. שימוש בננו-חומרים מייעל משמעותית תהליכים תעשייתיים, החל מהקטנת צריכת האנרגיה בתהליך הייצור, דרך הקטנת הזיהום הסביבתי שיוצר התהליך וכלה בהגברת היעילות ושיפור תכונות של כל חומר גלם.