מארק צוקרברג, מייסד הרשת החברתית "פייסבוק" ובת זוגו, פריסיליה צ'אן, מחכים להולדת הצאצאית הראשונה שלהם ובינתיים צוקרברג הודיע (בפייסבוק כמובן) כי לאחר הלידה הוא ייצא לחופשת לידה של חודשיים. "מדובר בהחלטה אישית מאוד והחלטתי לקחת חודשיים של חופשת לידה, כאשר הבת שלנו תגיע", הוא כתב. חברת פייסבוק מציעה באופן לא מפתיע, חופשת לידה נדיבה של עד ארבעה חודשים, אשר ניתן לקחת בכל עת במהלך השנה הראשונה לאחר לידת התינוק.



"מחקרים מראים שכאשר הורים עובדים לוקחים את הזמן כדי להיות עם התינוקות שלהם, יש תוצאות טובות יותר לילדים ולמשפחות" צוקרברג כתב. "כל יום הדברים הופכים לקצת יותר אמיתיים עבורנו ואנו שמחים להתחיל בשלב הבא בחיינו", הוסיף צוקרברג.



צוקרברג וצ'אן הודיעו כי הם מצפים להולדת התינוקת בחודש יולי. החלטתו של צוקרברג קובעת תקדים שעשוי לעודד יותר גברים ונשים, אפילו ברמות הגבוהות ביותר של חברות טכנולוגיה, לשקול לקחת חופש מהעבודה שלהם ולצאת לחופשת לידה.



חופשת לידה כבר מזמן לא שייכת רק לנשים והנושא הפך למדובר בעמק הסיליקון בסן פרנסיסקו בחודשים האחרונים. הקונצנזוס הולך וגדל כי מתן חופשת לידה לגברים ולנשים חיונית כדי לשמור על כישורי העובדים, במיוחד לעובדים המבוגרים יותר.