עסקת הענק של ההייטק הישראלי קיבלה היום (שני) גם אישור רשמי לאחר הדיווחים הראשוניים. שתי החברות, מובילאיי ואינטל, הודיעו במשותף על רכישת החברה הישראלית על ידי ענקית הטכנולוגיה האמריקאית. הרכישה תתבצע במהלך תשעת החודשים הקרובים, ועל פי ההסכם, חברת בת של אינטל תפנה בהצעה לרכישת כל המניות, המונפקות והנפרעות, של מובילאיי במחיר של 63.54 דולר למנייה במזומן, המשקף שווי הון עצמי של כ- 15.3 מיליארד דולר, ושווי חברה של כ- 14.7 מיליארד דולר.



השילוב בין שתי החברות צפוי להאיץ את החדשנות עבור תעשיית הרכב. מהחברות נמסר כי "הרכישה נועדה למצב את אינטל כספק טכנולוגיה מוביל בשוק הצומח של רכבים אוטונומיים ברמה גבוהה ורכבים אוטונומיים לחלוטין. אינטל מעריכה את פוטנציאל השוק של מערכות הרכב, המידע והשירותים בכ- 70 מיליארד דולר, עד לשנת 2030. עסקה זו מרחיבה את אסטרטגיית ההשקעה של אינטל להזדמנויות בשווקים דורשי מידע רב, המבוססות על חוזקות החברה במיחשוב ובהתחברות לענן, דרך הרשת, ואל המכשיר".



מנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ: "רכישה זו היא צעד גדול הן בעבור בעלי המניות שלנו, והן עבור תעשיית הרכב והצרכנים.  אינטל מספקת טכנולוגיות מכוננות עבור נהיגה אוטונומית, הכוללות ניתובו של הרכב וקבלת החלטות נהיגה בזמן אמת. מובילאיי מביאה את יכולת הראייה הממוחשבת הטובה ביותר בתעשיית הרכב בנוסף למומנטום החזק שלה בשוק יצרניות הרכב וספקיהן. יחד, נוכל להאיץ את עתיד הנהיגה האוטונומית בביצועים משופרים של פתרונות ענן-לרכב, בעלות פחותה ליצרניות הרכב".



 התכנון: שימוש במידע שיאספו הרכבים 



זיו אבירם, מייסד-שותף, נשיא ומנכ"ל מובילאיי הוסיף: "אנחנו צופים כי הצמיחה לעבר נהיגה אוטונומית תהיה מהפכנית. היא תספק לצרכנים אפשרויות תחבורה בטוחות, גמישות יותר ובעלות פחותה, ותגדיל את ההזדמנויות למודלים עסקיים עבור לקוחותינו, יצרניות הרכב. על ידי צירוף התשתיות והמשאבים שלנו, אנו יכולים לשדרג ולהאיץ את הידע המשותף שלנו בתחומים של מיפוי, נהיגה וירטואלית, סימולטורים, פיתוח תוכנה, חומרה, מרכזי נתונים ופלטפורמות מיחשוב  עתיר ביצועים. יחד, אנו נספק הצעה איכותית ואטרקטיבית עבור תעשיית הרכב".



חלק מהתכנון של החברות הוא גם להשתמש במידע שיאספו הרכבים האוטונומיים. בהודעות החברות נכתב: "הרכבים נעשים מרכזי נתונים על גלגלים. אינטל צופה כי עד 2020, רכבים אוטונומיים ייצרו 4000 ג'יגהביט של מידע ביום, דבר התורם לנקודות החוזק של אינטל במחשוב עתיר ביצועים וקישוריות לרשת. המורכבות וכוח המחשוב של רכבים אוטונומיים ברמה גבוהה ורכבים אוטונומיים לחלוטין יוצרים טווח רחב של הזדמנויות עבור מעבדי Xeon יחד עם הביצועים הגבוהים של המערכת-על-שבב (System On Chip) ה EyeQ® 4ו- EyeQ® 5, אשר ירוצו זה לצד זה, FPGA's, זכרון, קישוריות רוחב-פס גבוה וטכנולוגיית ראייה ממוחשבת.



זוהי לא חברת הסטארטאפ הישראלית הראשונה שנקנית על ידי אינטל. לפני כשנה נקנתה חברת REPLAY תמורת 175 מיליון דולר. החברה מפתחת טכנולוגיה שמאפשרת הקלטת תמונות נעות מזווית של 360 מעלות ובדרך זו לשדר תמונות וקליפים באופן שניתן לצפות באירועים שונים מכל הזוויות האפשריות. המגעים בין REPLAY לאינטל נמשכו במשך כחצי שנה.