תעשיית הגיימינג ומשחקי המחשב הפכה בשנים האחרונות לאחת מתעשיות הבידור הגדולות בעולם. על פי ההערכות, ישנם כיום למעלה מ-1.2 מיליארד גיימרים ומהם מאות מיליוני מעריצים אדוקים שאף צופים בשידורי משחקי מחשב ייעודיים. הרשת החברתית Twich, שמשדרת משחקים בשידור חי מדווחת על כ-100 מיליון צופים בחודש וזאת לעומת 23 מיליון צופים בחודש ברשת החדשות CNN. בנוסף לכך, באחד מאירועי השיא של הרשת, טורניר של המשחק League of legends, צפו 43 מיליון איש, וזאת לשם השוואה, ל-31 מיליון אמריקאים שצפו בגמר ה-N.B.A



עם זאת, דווקא בישראל, שנחשבת למעצמת הייטק, שוק הגיימיניג נחשב ללא מפותח, אך יש כאלה שרואים בכך הזדמנות. לרגל השקת הדור החדש של מוצרי הגיימינג מסדרת OMEN של חברת HP, שי פרומקיס, מנהל קטגוריית PC של החברה בישראל אמר: "אנחנו צופים גידול במכירות של המחשבים הללו בישראל השנה ב-35%, כי אנחנו עוד במרחק רב מאחורי העולם" , והוסיף כי "על פי חברת המחקר GFK, כבר היום אנחנו רואים גידול של 20% במכירות מחשבי הגיימינג בעולם".



פיתוח חדשני. HP OMEN Compact Desktop, צילום: IGN
פיתוח חדשני. HP OMEN Compact Desktop, צילום: IGN



מחשבי VR ייעודיים לחוויית משחק מציאותית במיוחד


על פי החברה, הקו החדש עוצב והונדס מחדש, בין היתר בהתבסס על משוב ממפתחי משחקים ויישומי VR, מתוך מטרה להעניק לחובבי eSports (ספורט אלקטרוני) ולגיימרים תחרותיים את היכולת להגיע לביצועים ברמה הגבוהה ביותר. הקו החדש כולל מחשבים שולחניים וניידים בגודל 15 ו-17 אינץ' עם גרפיקה מתקדמת, צגים בעלי רזולוציה גבוהה עם אפשרות לטכנולוגיית G-Sync להשגת קצבי ריענון מהירים, מארז ייחודי ומעוצב וכן שורה של אביזרים לגיימרים - אזניות, מקלדות, עכברים ומשטחים לעכברים.



ב-HP התגאו לספר כי המחשבים השולחניים מגיעים עם מעבדים מהדור השביעי ואף הכנה למערכת קירור נוזלית לגיימרים הכבדים, בעוד הלפטופים מספקים חוויית גיימינג שבדרך כלל שמורה למחשבים שולחניים. בנוסף לכך השיקה החברה את HP OMEN X Compact Desktop, המותאם למערכות esports ו-VR, וניתן לנשיאה בתרמיל גב להשגת חוויה ייחודית ומציאותית במיוחד.




אוזניות ומקלדת של HP, צילום: יח"צ
אוזניות ומקלדת של HP, צילום: יח"צ