ידוע לכל כי מכשירי האייפון הינם מכשירים חכמים ומתוחכמים אך חברת "אפל" פועלת בצורה מונופוליסטית בכך שהיא “נועלת” את מערכת ההפעלה של מכשירי האייפון ומסרבת בכל תוקף לפתח דלת אחורית שתאפשר לפרוץ אותם. למעשה, החברה אף סירבה לקיים מספר צווים שהונפקו בארצות הברית, בטענה שהדבר ייצור תקדים מסוכן וטענה כי אפילו לה אין את היכולת לפתוח מכשיר נעול. אחד המקרים המוכרים ביותר הוא המקרה בו חברת "סלברייט" הישראלית פרצה לבקשת ה-FBI מכשיר אייפון שהיה שייך לאדם שביצע אירוע ירי בארצות הברית.



סיבה זו גורמת לרשויות החוק לנקוט בצעדים מתוחכמים למדי ואפילו די מוזרים יש לומר, כדי לפתוח מכשיר נעול. באחד המקרים שהתרחש השבוע בפלורידה, שוטרים הגיעו לבית לוויות כדי להשתמש בגופתו של לינוס פיליפ בן ה-30, כדי לפתוח את מכשיר האייפון שלו. "הרגשתי מחוללת ושלא מכבדים אותי", אמרה ארוסתו ויקטוריה ארמסטרונג לעיתון מקומי. היא סיפרה כי שני שוטרים הופיעו בבית הלוויות והשתמשו באגודל של בן זוגה כדי לפתוח את האייפון אך הניסיון נכשל. פיליפ נהרג בחודש שעבר לאחר שנורה על ידי שוטר, מפני שסירב לעצור ונמלט.



מפקד המשטרה המקומית הסביר כי במכשיר הסלולרי היה מידע הקשור הן לחקירת אירוע הירי שבסופו נהרג פיליפ והן לחקירה הקשורה לסמים שגם אליה היה למנוח קשר.