מירוץ הפיתוח של מכשיר מתקפל לא עוצר, כעת גם חברת oppo הסינית מצטרפת לחגיגה, אחרי שרשמה בסוף החודש שעבר לא פחות משלושה פטנטים שונים לסמארטפון מתקפל. הפטנט הראשון, שנחשף באתר letsgodigital מציע שילוב של מסך גמיש המתקפל פנימה. בנוסף, החברה דאגה להטמיע גם שתי שקיות אוויר, שימנעו נזק נוסף בעת נפילה. הפטנט השני נראה לא גמור והוא כולל שלושה מסכים חסרי הגנה. הפתיחה והסגירה מתבצעות באמצעות גלילה של המסכים. הפטנט השלישי והאחרון הציג מסך גמיש שנפתח כלפי חוץ ומפריד את המכשיר לשני חלקים שונים. משלושת הפטנטים ניתן להעריך כי oppo עדיין בוחנת אותם.



בשבוע שעבר דווח כי גם חברת LG, הענקית הדרום קוריאנית רשמה פטנט למכשיר מתקפל חדש. בניגוד לסמסונג, LG מעוניינת לקפל את המכשיר באמצעות ציר הנפרס לרוחבו. המכשיר יחולק לשני חלקים שיתקפלו האחד אל עבר השני לשם הצגת מבנה מקופל וקטן יותר של המכשיר, המיועד להתקפל לשניים. לאחר סגירתו, זוג מגנטים אמורים לתפוס אותו במקומו, כדי למנוע פתיחה שלו כשהוא מקופל.



קדמה להן סמסונג, שרשמה פטנט כזה כבר בשנה שעברה. בחודש שעבר, אנליסט קוריאני העריך כי המכשיר החדש והמהפכני שסמסונג מפתחת בימים אלה, והמסך המתקפל שלו יהיה בגודל של כ-7.3 אינץ', יעלה כ-1,800 דולרים. ברגע שהמכשיר יקופל, גודל המסך יהיה כ-4.5 אינץ', פחות ממרבית הטלפונים שיצאו בשנתיים האחרונות. הוא העריך גם כי המכשיר צפוי לצאת לשוק במהלך השנה הקרובה, לא יאוחר מחודש פברואר בשנה הבאה (ככל הנראה במהלך תערוכת הסלולר השנתית בברצלונה). שם הקוד שהמכשיר זכה לו הוא "מנצח". על פי הדיווחים השונים, החברה כבר הציגה בתחילת השנה מספר דגמי אב טיפוס של המכשיר בפני חברות אמריקאיות ואירופאיות.