שוב תהמם את העולם? אפל צפויה להכריז מחר בשעה 20:00 בערב שעון ישראל, על מספר מוצרים חדשים. על פי ההערכות וההדלפות השונות שפורסמו בחודשים האחרונים ברשתות החברתיות, ענקית טכנולוגיה האמריקאית תכריז בין היתר על שלושה (או אפילו ארבעה) דגמי אייפון חדשים, וגרסאות חדשות לשלוש סדרות מוצרים שלא עודכנו מזה מספר שנים - סדרת המקבוק, האוזניות האלחוטיות והשעון החכם. אנחנו נעביר עדכונים מהאירוע בזמן אמת ב"מעריב אונליין".



על פי ההערכות, המכשירים יהיו זמינים לרכישה בחנויות בשבוע שלאחר מכן ולא יאוחר מה-21 בספטמבר, דבר שיכלול בוודאי קריסה של אתר אפל ברחבי העולם וכן תורי ענק, שמשתרכים קילומטרים מפתח החנות. כמו כן, צפויים מקרים שבהם לצד אנשים שיקימו אוהלים ימים לפני האירוע, אחרים ישלמו להומלסים שימתינו במקומם. המכשירים השנה לא צפויים להיות חדשניים באותה רמה של האייפון X, שכן החברה הגדירה את השנה הזו "שנת ה-S" - מה שאומר שהמכשירים יכללו שיפורים פנימיים, אך שלא שינויים חיצוניים מרחיקי לכת. הדבר כאמור, בוודאי לא ימנע את תורי הענק.



מכשיר הדגל הבא של החברה, ה-iPhone Xs, צפוי להגיע עם מסך OLED בגודל מכובד למדי של 5.8 אינץ׳. לצידו אפל תציג ככל הנראה את ה-iPhone Xs MAX – שיגיע עם מסך מוגדל של 6.5 אינץ׳ וסוללה גדולה יותר גם כן. המכשיר השלישי והצנוע יותר שאפל צפויה להציג הוא דגם בסיסי שיגיע עם מסך LCD בגודל 6.1 אינץ׳, שבעצם יתפוס את מקומו של האייפון 8, ולפי ההדלפות הוא עשוי להיקרא iPhone XR או לחילופין iPhone Xc.



שמועות נוספות נוגעות לכך שהמכשירים יגיעו במגוון צבעים רחב יותר (בהם זהב, כתום, אדום וכחול), יתמכו בטעינה אלחוטית מהירה יותר, ואחד מהדגמים אף יתמוך בעט החכם של אפל. מחירו של הדגם הבסיסי (Xc/Xr) יתחיל ב-860 דולר, דגם ה-Xs יתחיל ב-1,079 דולר ואילו הגרסה המוגדלת, המקס, תימכר תמורת 1,225 דולר.



דיווחים אחרים מעידים על כך שאפל עשויה להפתיע עם אייפון רביעי, SE 2, דור המשך למכשיר שהושק ב-2016 והציע חומרה נחמדה בגוף ׳כמו של פעם׳. כרגע כל מה שמדובר עליו הוא שהמכשיר יגיע עם מעבד A10. פרסום אחר טען כי החברה צפויה לשלב מעתה עט סטילוס במכשירים, בדומה לנוט 9 של סמסונג. מעריצי החברה האדוקים בוודאי זוכרים כי סטיב ג'ובס עצמו התנגד לשילובם על אביזרים כאלו, ואף אמר כי אין כל צורך בהם שכן הטבע צייד אותנו בעשרה עטים כאלו – והתכוון לאצבעות הידיים.



כמו כן, על פי ההערכות החברה צפויה להציג את הדור הרביעי של ה-Apple Watch וכן גרסה חדשה של האוזניות (AirPods). עוד ייתכן כי אפל תנסה לשחזר את ההצלחה והייפ של האייפד בתחילת דרכו. אפל צפויה לייבא את מנגנון ה-Face ID מליין האייפון X ולהטמיע אותו בדגמי האייפד פרו החדשים שיזכו גם למסגרת צרה יותר ומסך חדש. המשמעות היא גם הסרתו של כפתור הבית לראשונה מליין האייפדים שיהפוך בפועל למסך אחד גדול שימתח מקצה לקצה. אנליסט שנחשב אמין טוען כי החיבור המסורתי של המכשיר ישתנה ויהפוך לחיבור מסוג USB-Type C, כפי שקיים במכשירים רבים כיום. פרסום נוסף טוען כי אפל צפויה לשחרר את iOS 12 לקהל הרחב, אחרי שזו רצה בגרסת בטא פתוחה בחודשים האחרונים.