אוהדי הכדורגל מחכים בציפייה למשחקי היורו וכמובן למשחקי המונדיאל, וחובבי הכדורסל ממתינים ליורוליג ולגמר אליפות ה־NBA. אבל סוף השבוע האחרון היה שייך לגיימרים ברחבי העולם, שצפו באליפות העולם בספורט אלקטרוני בעיר גאושיונג בטייוואן. הגמר ייערך היום (ראשון).



התחרות השנה היא הגדולה ביותר מאז שהחלה, לפני עשר שנים. משתתפות בה 42 מדינות, בהן גם ישראל, שהתחרו אחת מול השנייה לנגד 15 אלף צופים שמילאו את ההיכל ומאות אלפים נוספים שצפו בשידורים החיים דרך ערוצי הסטרימינג ברחבי האינטרנט.



נבחרת Playtika ישראל, בחסות חברת המשחקים הבינלאומית Playtika וחברת המחשבים ASUS ישראל, הורכבה מ־11 שחקנים, המתחרים בשלושה כותרים שונים: Tekken 7, League of Legends ו־Counter Strike: Global Offensive. לאחר פתיחה מרשימה מול סעודיה וטייוואן, ישראל הודחה בשלב רבע הגמר לאחר שהפסידה למקאו ורומניה, שתיים מהנבחרות החזקות בתחרות, וסיימה במקום החמישי בכותרים הקבוצתיים.



את הרצינות שבה לקחו המארגנים הישראלים את התחרות, שמייצגת ענף שמגלגל מיליארדי דולרים מדי שנה, ניתן לראות במשחקי האימון שהשתתפו בהם שחקני הנבחרת, האחרון שבהם התקיים במשרדי Playtika בהרצליה, שם שיחק שחקן ה־Tekken וקפטן הנבחרת מיכאל קרקז, שעבורו זו אליפות העולם השלישית, אל מול מקבילו מנבחרת שוודיה, כשבמקום נכחו מנכ"ל Playtika רוברט אנטוקול ומנכ"ל ASUS ישראל רע קורנבליט.



"אני משתדל לשחק עם כמה שיותר שחקנים בארץ ובעולם", סיפר קרקז על הכנותיו לתחרות. "זה כמו שחמט, אתה צריך כל הזמן ללמוד מהלכים ולשפר את עצמך, זה עניין של ניסיון". עוד הוסיף קרקז כי "צריך להגיע עם רצון. יש הרבה שמתחילים לשחק תחרותי ואז אחרי הפסד לשחקנים יותר טובים מהם מאבדים את התשוקה.



תמיד יש שחקנים חדשים ועוד תחרות, אז אתה חייב לגלות אהבה למה שאתה עושה וזה כיף גדול להשתתף בתחרויות האלה". לפני שנסעו לטייוואן, אמר מנכ"ל ASUS כי "אנו מזהים כבר כמה שנים מגמה מתעצמת של קהל שצופה יותר בתוכני גיימינג באינטרנט".



זוהי השנה השלישית ש־ASUS ומותג הגיימרים Republic of Gamers משתפים פעולה עם העמותה לגיימינג תחרותי בישראל בארגון ומעניקים חסות לאירועים ופעילויות לקהילת הגיימינג הישראלית. המנכ"ל קורנבליט הסביר כי "כיום ערוצי מדיה מסורתיים מתרחבים ופותחים עמודים הפונים ספציפית לקהל זה. ישנה גם דרישה הולכת וגוברת מצד הציבור לחומרה חדשה כל הזמן".



רוברט אנטוקול, מנכ"ל וממייסדי חברת Playtika, הוסיף כי "ענף הגיימינג התחרותי תפס תאוצה והפך לאחד הענפים הצומחים בעולם ואף בדרך להכרה אולימפית. זהו ענף ספורט שאינו מצריך פעילות פיזית, אך עם זאת דורש ריכוז גבוה, חשיבה אסטרטגית, משמעת ומחויבות".



אף שהספורט האלקטרוני מוכר כענף ספורט רשמי ב־27 מהמדינות המשתתפות, ישראל עדיין אינה נמנית עם רשימת המדינות הללו. עם זאת, הנבחרת הישראלית כבר הספיקה לרשום לעצמה הישגים מכובדים כמו מקום רביעי באליפות העולם בשנה שעברה במקצה League of Legends ומקום חמישי ביתר המקצים.



"הגשנו בקשה למשרד הספורט להכיר בנו כענף רשמי אך אנו עדיין בהליכים ביורוקרטיים", מספר עידו ברוש, יו"ר העמותה לגיימינג תחרותי בישראל, שמקדם את הענף הזה כבר שנים. "אני מאמין שנקבל את ההכרה ואולי בשנה הבאה שרת הספורט תצטרף אלינו לנסיעה, ואני מאמין שכך יהיה לנו יותר קל לקבל מענקים ולגייס עוד תומכים. אני מלווה את הנבחרת כבר חמש שנים ומעולם לא הייתה השקעה כל כך גדולה באליפות העולם, בין אם מדובר ברמת השידורים או האירוח, יש פה שואו מדהים".



ברוש הדגיש כי "בישראל אין יותר מדי הזדמנויות להגיע למקומות  זה גורם לך להרגיש שאתה חלק מהטופ העולמי ואתה יכול להביט לשאר הנבחרות בגובה העיניים".