"המטרה שלנו היא לעזור למשתמש להגשים את עצמו באמצעות חומרה שלא מגבילה אותך בארנק או ביכולות", כך מציג רע קורנבליט, מנכ"ל אסוס ישראל, את החזון המניע את החברה שהביאה לעולם את המותג ROG ("רפובליקת הגיימרים") - בן בית אצל מרבית הגיימרים בעולם.

אסוס היא אחת מיצרניות המוצרים הטכנולוגיים הגדולות בעולם, והמחשבים הניידים של החברה, ממותג ROG, הפכו לשם עולמי ומשמשים את טובי השחקנים בטורנירים בינלאומיים בענף הספורט הדיגיטלי. החברה נחשבת לכמעט ענף בפני עצמו בעולם המשחקים, בכל הנוגע ללוחות אם, רובוטיקה, מסכים, כרטיסי מסך, ראוטרים, מקלדות, עכברים ואינספור מוצרים המותאמים ליצור חוויה אישית לכל משתמש. 

"צוות העיצוב של החברה בחו"ל עובד עם קהילת הגיימרים ובונה מפרט עבור שלושה תסריטים שונים למוצר, ואז זה עובר לצוות שבונה את החומרה", מפרט קורנבלי, "יש משתמשים שמשחקים יותר במשחקי RPG מסוג 'וורקראפט' ויש משתמשים שאוהבים יותר משחקי יריות, ועבורם אנו נדרשים לעיצוב חשיבתי שונה.


"בעבר היו מגבלות של חומרה, מבחינת הגודל ובגלל מחסור במקום, אז בנו את המארז עם הרכיבים ואמרו זה המוצר, בואו נמכור אותו", משחזר קורנבליט. "היום הטכנולוגיה התקדמה ואנחנו מתחילים הפוך: קודם שואלים את הלקוח מה הוא מחפש במחשב, מה הצרכים שלו, אם  מדובר במסך בהיר, כרטיס מסך חזק או מקלדת נוחה יותר, ועם הנתונים האלה אנו מאתגרים את המהנדסים. אומרים להם זה העיצוב, זה מה שהלקוח צריך, זה צריך להיות דק, קל משקל ופונקציונלי. אנחנו מנסים לייצר מגוון רחב של מוצרים, כדי שהצרכנים לא ייאלצו להתפשר ברכישה".

אסוס היא מהחברות הגדולות הראשונות שראו את הפוטנציאל הגלום בענף הספורט הדיגיטלי. המותג ROG קיים כבר למעלה מעשר שנים ומייצר חומרה ייעודית עבור השחקנים בטורנירים הגדולים בעולם. "אנחנו מאפשרים ליצרניות כותרי המשחקים לדחוף את המוצרים שלהם", מסביר קורנבליט, "אם זה בניידים, במחשבים או באביזרים. אנחנו מאפשרים למיינסטרים להפוך למציאות ונהנים מהדחיפה של הכותרים הגדולים שמארגנים את התחרויות הבינלאומיות". המנכ"ל מציין עוד: "אנחנו מספקים לגיימר את הנשק שאיתו הוא יוצא לקרב ומאמינים שהיכולות של החומרה שלנו נותנים יתרון בשדה הקרב. בין שמדובר במסמכים המתקדמים שמאפשרים לראות את כל הפרטים הקטנים או במערכות הקירור והחשמל. הרכיבים במחשב צריכים לדבר זה עם זה. אם אתה לא יודע לקרר את המערכת כמו שצריך או לספק לה חשמל, זה לא יעבוד כמו שצריך. אנחנו מוודאים שכל הרכיבים עובדים בתפוקה מקסימלית
המותאמת לאישיות שלך, ובמקביל מנסים תמיד להרחיב את גבולות החומרה הסטנדרטית ולהכניס אותם לממד נוסף של ניידות".

משחקי מחשב בפלאפון. צילום: רויטרס


בשנים האחרונות השקיעה אסוס ישראל לא מעט בחיזוק ענף המשחקים הדיגיטליים בארץ. כיום היא משתפת פעולה עם העמותה לגיימינג תחרותי ואף העניקה חסות לנבחרת ישראל בגיימינג, יחד עם חברת פלייטיקה. "עוד לפני שיתוף הפעולה עם העמותה הקמנו קבוצות משחק קטנות וארגנו עבורן תחרויות", מספר קורנבליט. "רצינו להקים קהילה ולתת להם להתנסות במוצרים ובמשחקים חדשים. העניין תפס תאוצה, ואז פגשנו את העמותה וראינו שיש עוד דרך לתמוך בקהילה שמנסה להרים את הראש ולצעוק: 'אנחנו קיימים', שזה לא סתם קוריוז, יש פה ספורט אמיתי עם אימונים, תחרויות וכסף עצום שמסתובב בטורנירים בחו"ל".

קורנבליט מדגיש כי בעוד שענף הספורט הדיגיטלי ועולם הגיימרים נמצאים במגמת צמיחה מרשימה, בישראל אין עדיין מסה קריטית של משתמשים שמצדיקים קיום אירועים המוניים ופסטיבלים, מסוג אלו שאנו רואים בארה"ב ובאירופה: "בקיץ האחרון היו אמורים להיות שלושה אירועים סביב נושא הגיימינג מטעם חברות שונות אבל זה כנראה לא הצדיק את ההשקעה הכלכלית כי זה לא יצא לפועל", הוא מסביר אבל ממשיך לשמור על אופטימיות: "אני מאמין שזה עוד יקרה. בתחילת השנה שעברה, עדיין לא דיברו על 'פורטנייט', אבל תראה היום איך המשחק הכניס את העולם הזה לכל כך הרבה בתים שנחשפו לז'אנר חדש וזה נהיה תופעה מטורפת. התחום בצמיחה. דור העתיד שלנו עובר מלשחק מחוץ לבית, ללשחק בעולם הווירטואלי. עם הצמיחה הזאת, גם ישראל תגיע לרמה של אירועים בינלאומיים. בכלל, ההתקדמות בענף המובייל, שמאפשר לך לשחק בכל מקום ובכל זמן, והנגישות של המכשירים הפכה את כולנו לגיימרים, בכל גיל".