יו"ר סוכנות החלל הישראלית אלוף (מיל') פרופ' יצחק בן ישראל התייחס היום (ראשון) בתוכניתו של אראל סג"ל לעצם המוזר שחלף במערכת השמש והסעיר את הקהילה המדעית, ולקביעתו של ראש המחלקה לאסטרונומיה באוניברסיטת הרווארד פרופ' אבי לייב כי מדובר בחללית ריגול חוצנית.
"יש חייזרים", אמר ב-103FM, "פרופסור אבי לייב הוא בוגר תלפיות שעבר להארוורד והיום הוא מדען ידוע שיש לקחת את דבריו ברצינות". הוא הסביר: "בעשר שנים האחרונות התברר שיש טריליארדי כוכבי לכת בשמשות שונות. יש למעלה ממאה מיליארד כוכבים שהתנאים עליהם דומים לכדור הארץ". לדבריו, כשמכפילים את מספר הגלקסיות שיש ביקום, כפול מספר כוכבי הלכת בגלקסיה, מקבלים מספרים אסטרונומיים. "הסיכוי שאין חיים על אחד מהם, במובן שאנחנו מכירים מכדור הארץ הוא מאוד נמוך. רוב האנשים שתשאל אותם יאמרו לך שיש חיים מחוץ לכדור הארץ", הסביר. 
אנחנו מדברים על עצם שנכנס לאטמוספרה שלנו, קרוב לשמש, שאנחנו לא מכירים אותו. הפרופסור לייב שזו יכולה להיות חללית גישוש. 

"קודם כל, העצם הזה רק עבר דרכנו והוא איננו לידינו עוד. כל מערכת השמש שלנו, כולל כוכבי הלכת, והפלנטות, הם סלעים שעפים בחלל, בדרך כלל במישור אחד. העצם הזה, שהתגלה על ידי הסנסורים בכדור הארץ חלף דרך המערכת שלנו במהירויות עצומות שמעלות שאלות קשות מאוד. בשלב מסוים הוא אף האיץ את המהירות שלו הרבה יותר ממה שאתה מצפה מהגופים שלידו. נראה כאילו הוא נתן גז".
בסיום השיחה אמר פרופ' בן ישראל: "באמצעות חישוב מהירות תנועת העצם והמרחק שעבר, אפשר יהיה לשער בצורה ברורה יותר את עצם קיומה של הצוויליזציה ששלחה אותו. לכאורה כמובן".
בשבוע שעבר, סין עשתה היסטוריה, כאשר הצליחה להנחית חללית בצד האפל של הירח. על פי הפרסום בסוכנות הידיעות הסינית, החללית צ'אנגה 4 (Chang'e 4) נחתה בהצלחה בשעה 10:26 בבוקר שעון בייג'ינג (4:26 לפנות בוקר שעון ישראל). זו החללית הראשונה שנוחתת על הצד המרוחק של הירח ולכן מדובר בהישג מבחינת סין, שמנסה לקבע את מקומה כמעצמה בתחום החלל. סין מנסה להשיג את רוסיה וארצות הברית במירוץ בדרך לחלל, כדי להפוך למובילה בתחום עד שנת 2030. כמו כן, הם מתכננים לשגר בשנה הבאה תחנת חלל מאוישת. 
מוקדם יותר החודש, התרחש אירוע היסטורי נוסף בחלל - הגשושית New Horizons של נאס"א הגיעה למקום הרחוק ביותר מכדור הארץ שחללית הגיעה אליו אי פעם. הגשושית הגיעה הלילה לאזור החיצוני ביותר של מערכת השמש, וטסה ליד סלע שנמצא במרחק של 6.6 מיליארד קילומטרים מאיתנו. באזור, המכונה חגורת קייפר, יש שרידים קפואים מימי היווצרות מערכת השמש.