אין ספק שהטכנולוגיה המתקדמת מקלה עד מאוד על חיינו, אבל עם זאת, לא כולם יכולים לעמוד בקצב המהיר של הפיתוחים והשדרוגים התכופים למכשירים שמקשרים אותנו לעולם הזה. אל החלל הזה בדיוק נכנסת חברת ההייטק הישראלית "סולוטו" (Soluto), שמטרתה המוצהרת היא לאפשר לצרכנים ליהנות מהטכנולוגיה שברשותם.
 
סולוטו נוסדה ב־2008 על ידי תומר דביר (מנכ"ל ומייסד החברה וסגן נשיא מוצר בחברת "אשוריון" האמריקאית) יחד עם ישי גרין, מתוך חזון לעזור למשתמש למצות את יכולות המכשירים הטכנולוגיים שברשותו ולפתור בעיות טכניות. לאחרונה ציינה החברה את יום השנה החמישי לרכישתה על ידי אשוריון בכ־100 מיליון דולר. כיום משרתת סולוטו יותר מ־300 מיליון משתמשים ברחבי העולם, והיא עובדת עם מפעילות הסלולר ועם הקמעונאיות הגדולות בעולם.
 
"לרוב, כשלהורים יש בעיה במכשיר הנייד או בוויי־פיי, הם מתקשרים לילדים, כי התמיכה הטכנית לא תמיד יודעת לעזור להם, ולכן אנחנו מספקים את הדור הבא של התמיכה הטכנית", אומרת שיר פרי, מנהלת קשרי מפתחים (Developer Relations) והקהילה הטכנולוגית של סולוטו. "הלקוח פונה אלינו באמצעות האפליקציה, ובתוך שניות ספורות מישהו מתכתב איתו בזמן אמת, ויש גם אפשרות להשתלטות מרחוק. מה שחשוב הוא שהאנשים שעוזרים לך הם עצמם גיקים טכנולוגיים שאוהבים לסייע. פרט לכך, המערכת לומדת את המתקשר כדי להפנות אליו תוכן רלוונטי, שיגרום לו ליהנות יותר מהחוויה. הטכנולוגיה מתפתחת מהר יותר מאשר המשתמשים, והפער הזה הוא הגורם לכך שהם לא נהנים ממנה".
 

בניגוד לחברות ישראליות אחרות שנרכשו על ידי ענקיות מחו"ל ונבלעו, המשרדים של סולוטו נמצאים בשדרות רוטשילד, ב־2,100 מטר שמשתרעים על פני ארבע קומות בלב לבה של תל אביב. עובדה זו ממחישה את חשיבותה של סולוטו לחברת האם ומבטאת את מעורבותה הנמשכת בפיתוח ענף ההייטק הישראלי. לאחר שהחברה התרחבה, הוחלט לתכנן מחדש את המבנה שבו היא שוכנת ולהתאימו לאופי הפעילות שלה, שמבטא פתיחות, שקיפות ותקשורת ישירה. המשרדים כוללים מרתף מוזיקה, חדר כושר, גג מעוצב, פינות ישיבה מרווחות ומוצרים אלקטרוניים נדירים שמציגים את ההתפתחות הטכנולוגית שחלה מאז המצאת המחשב הראשון.
 
אגפי המבנה, שתוכננו לשמש כ"האב" (מרכז מקשר) טכנולוגי ישראלי, עוצבו כחללים גדולים ופתוחים, וכך יכולים להתקיים בהם אירועים בגדלים שונים, שמאפשרים מיט־אפים ומפגשים בין עובדי החברה ועם קהלים חיצוניים שונים. 
 
"במטה של אשוריון בטנסי בארה"ב יש כ־18 אלף עובדים, אבל הם שומרים על קשר הדוק איתנו, ואפילו התקיימו פה פגישות צוות עם המנכ"ל וההנהלה", מדגישה פרי. "הכוח הטכנולוגי נמצא כאן בארץ, ההון אנושי פה, וזה הדבר הכי חשוב בחברה - שהאנשים יידעו גם לחשוב לבד וגם לעבוד כצוות".
מודל העבודה של סולוטו מבוסס על צוותים מונחי מטרה: כל צוות הוא מעין סטארט־אפ בתוך החברה, והארגון פועל באופן "שטוח", ללא ראשי צוותים. בך, כל עובד ועובדת יכולים להשפיע, ליצור ולהיות אחראים ועצמאים בעבודתם.
 
נטלי שריץ, מהנדסת תוכנה בכירה (senior software engineer) בחברה, שחזרה לאחרונה מביקור עבודה בטנסי, התרשמה מהחשיבות שמעניקה חברת האם לסניף הישראלי: "הם מיישמים את שיטות העבודה שאנחנו מפתחים. הרכישה נתנה לנו יותר משאבים, אבל אנחנו עדיין עוסקים בתכנון, ויש שם פתיחות מאוד גדולה לצורת העבודה שלנו. באמצעות הפלטפורמה שלנו פינינו לחברה שטחים גדולים של מרכזי תמיכה".
 
אולגה ולטר, מעצבת מוצר בסולוטו, מוסיפה ואומרת שהצוותים שעובדים בארץ חושבים כל הזמן על השלב הבא בעולם התמיכה. "השירות מגיע בצורת אפליקציה, ולאחרונה אנו עובדים על גרסת ווב שתוכל ללוות את המשתמש בכל הפלטפורמות.
 
"בשנה וחצי האחרונות פיתחנו משהו חדש נוסף על מרכזי התמיכה הקלאסיים - קורס תמיכה מזורז לאוכלוסיות שרוצות לעבוד מהבית כמו אמהות בחופשות לידה, סטודנטים וכדומה. אחד הדברים המרגשים הוא שסיפקנו עבודה ליוצאי צבא אמריקאים שמתקשים למצוא עצמם בשוק. אנחנו מקפידים שהשפה והעיצוב יהיו ידידותיים למשתמש, כי מטרתנו היא להנגיש את הטכנולוגיה ולהראות שהיא כיפית ולא מאיימת. מכאן באים כל הרעיונות לפיצ'רים חדשים. זה תהליך שלא מפסיק לעולם. כך למשל מוצר חדש שהתחלנו לעבוד עליו, שיחזור לגישה ישירה מול הלקוח ויוכל לעקוף את הפרטנרים של חברות הסלולר. אנחנו כל הזמן עוקבים אחר פידבק מהמשתמשים ובוחנים את המידע כדי להתפתח".
 
אחד הדברים החשובים שעושה החברה בארץ היא מעורבות חברתית, בין שמדובר בקידום נשים (כ־50% מהנהלת החברה) באמצעות שיתופי פעולה עם ארגונים כמו "שי־קודס", או בפעילויות שמקדמות את ענף ההייטק בישראל: "המטרה היא להיות כמה שיותר מעורבים בחברה, וכמובן לקדם נשים בתעשייה", מדגישה שיר, שטרם הצטרפותה לחברה, כיהנה כסמנכ"לית ב"שי־קודס". כיום היא מקדמת את חזון החברה להפוך להאב טכנולוגי. "חשוב לנו לתרום לקהילה, ואנחנו מארחים קבוצות ואירועים כמו האקתונים ומפגשים בנושאים שונים כמו בתים חכמים, סייבר ועוד", היא מוסיפה. "נוסף על כך, בכל יום שלישי אנחנו מעודדים את הנשים בחברה ללמוד כאן אצלנו דרך 'שי־קודס' ולהמשיך להתפתח. אנחנו רוצים לחלוק את זה עם אחרים, כי אנו מאמינים שטוב מביא עוד טוב".