סקר מיוחד של חברת בזק, שנערך לרגל יום נגד בריונות ברשתות חברתיות, המתקיים היום, חושף את ממידי החשיפה של בני נוער לתופעות “שיימינג" ובריונות. 74% מהנשאלים חוו חוויה שלילית, אך למרות זאת 85% מתוכם לא התלוננו, למרות האלמנטים הפליליים. הסקר נערך באמצעות הפאנל האינטרנטי של מכון המחקר TNS, במדגם מייצג של 800 בני נוער בני 12 ומעלה. על פי הנתונים, 49% מבני ובנות 12־17 ציינו שבמהלך השנה החולפת הם סבלו מאלימות מילולית, 25% ציינו שחוו אלימות ברשת ו־23% היו קורבן לאלימות פיזית. 
 
עוד מראה הסקר כי שליש מתופעות הבריונות והשיימינג התרחשו בקבוצות וואטסאפ שבני הנוער לא חברים בהן. 74% מהנשאלים שסבלו מבריונות מכירים את הפוגע.

למרות האלימות, בני הנוער לא ממהרים לספר על החוויה, בדרך כלל מבושה, ממבוכה ומפחד. 35% מתוכם לא שיתפו את הסביבה הקרובה שלהם בחוויותיהם השליליות. יותר ממחצית מבני הנוער שחוו אלימות ברשת לא משתפים את ההורים.


32% מבני הנוער ציינו שבעקבות האלימות הם נמנעים ממפגשים חברתיים. מספר דומה הפחיתו את פעילותם ברשתות החברתיות. אך הנתון הבעייתי ביותר העולה מהסקר הוא שלמרות שתופעת הבריונות נפוצה ביותר, רק מחצית מבני הנוער חושבים שצריך להתלונן על כך במשטרה.

גיא הדס, סמנכ"ל תקשורת תאגידית בחברת בזק, אמר כי “למרות המודעות לבריונות, התופעות הולכות ומתעצמות. אפליקציית וואטסאפ הופכת לאחת הזירות
האלימות ביותר הקיימות בחברה המודרנית. למרות זאת, הנוער בוחר שלא לשתף את הסביבה הקרובה בפגיעה ומעדיף להתמודד לבד".