מתקרבים לירח בצעדי ענק: היום (חמישי) בשעה 15:11 בוצע תמרון מוצלח של החללית הישראלית "בראשית" על ידי הצוות ההנדסי של SpaceIL  והתעשייה האווירית. "בראשית" בדרכה למסלול אליפטי בו הנקודה הרחוקה מכדור הארץ הינה במרחק 270 אלף ק"מ. התמרון היה מורכב בשל הצורך להתמודד עם מגבלות עוקבי הכוכבים ועם זאת בוצע בהצלחה על פי התכנון. במהלך התמרון הופעל המנוע הראשי של "בראשית" במשך כ-152 שניות. התמרון הבא צפוי בתוך כשבועיים. 

מנכ"ל SpaceIL, ד"ר עידו ענתבי, סיפר על התמרון: "אנחנו  אחרי התמרון שלישי. מוצלח ומורכב יותר בגלל המגבלה של עוקב הכוכבים. היינו צריכים לתכנן תמרון מורכב יותר כדי להבטיח מצב תקין. עברנו למסלול שהנקודה הרחוקה 270 אלף ק"מ מכדור הארץ והמנוע הראשי עבד ללא בעיה. התמרון ללא תקשורת עם תחנות הקרקע כמו תמיד. מיד לאחר התמרון ראינו תוצאות ראשונות ואז חווינו איבוד תקשורת בשל התחנה עצמה. אחרי 20 דקות חזרה התקשורת והוא מוצלח. פירוט המידע יתוחקר בימים הקרובים. מתחילים בהתארגנות לתמרון בעוד כשבועיים". 
 
עפר דורון מנהל, מפעל חלל, אמר כי "הכל עובד כמתוכנן ואנחנו במסלול נעשה בהמשך מדידות מדויקות. היה קצת מורט עצבים. התחיל טוב ונגמר טוב"

לפני יומיים, מצלמת הסלפי של "בראשית" צילמה את התמונות הראשונות שלה בהיותה במרחק 37,600 ק"מ מכדור הארץ. האזור שבו התמקד הצילום הוא אוסטרליה, והוא נעשה תוך כדי סיבוב איטי של החללית. מדובר בצילום מהמרחק הרב ביותר שבוצע על ידי כלי טיס ישראלי. בתמונה רואים חלק קטן מהחללית לצד דגל ישראל והכיתובים "עם ישראל חי" ו־"Small Country, Big Dreams".

החללית מצוידת בשש מצלמות - ארבע מהן היקפיות, וכן מצלמת סלפי ומצלמת וידיאו. המצלמות פותחו בארה"ב לפי אפיון והגדרות של צוותי המהנדסים של SpaceIL והתעשייה האווירית. על המצלמות להיות עמידות בפני שינויי טמפרטורה קיצוניים ובתנאי ואקום. האופטיקה במצלמות עדינה למדי, והיא יכולה להשתבש בקלות. איכות התמונה דומה לזו של מצלמת טלפון נייד צבעונית, אך טלפון סלולרי לא היה שורד את רובם המוחלט של התנאים שבהם עומדות מצלמות החללית.

שיגור "בראשית" לחלל. צילום: רויטרס

 
מצלמת הסלפי שצילמה את התמונה הנוכחית מיועדת לתיעוד הנחיתה הצפויה על אדמת הירח, ועל כן היא מכוונת מעט מטה, כך שנקלט בה קטע מהחללית עצמה. כזכור, החללית המריאה ב־22 בפברואר וצפויה לנחות על הירח בעוד כחמישה שבועות, ב־11 באפריל. בחדר הבקרה הכינו המהנדסים קובץ פקודות המועבר למחשב החללית, וזה מפעיל את המצלמה בזמן הרצוי. צילום התמונה היא משימה מורכבת, שכן החללית מסתובבת בהתמדה סביב עצמה, ובתוך כך נעה גם סביב כדור הארץ. מסיבה זו, כדי להגיע לתמונה באיכות טובה יש לבצע כמה וכמה ניסיונות

לאחר התקלה שאירעה במערכת המחשוב שלה כמה ימים לפני כן, ביום חמישי האחרון ביצעה החללית תמרון מוצלח. התמרון הבא צפוי להיערך לקראת סוף השבוע, ובתמרון זה תגיע החללית למרחק 270,000 אלף קילומטר מכדור הארץ. יש לזכור שמדובר בחללית הראשונה שתנחת על הירח ביוזמה פרטית (ולא ממשלתית). "בראשית", שהיא גם החללית הקטנה ביותר במשקלה, פותחה ונבנתה בעלות נמוכה יחסית - כ־100 מיליון דולר, לעומת מיליארדי הדולרים שהושקעו בפרויקטים דומים בעבר.