נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חתם על חוק חדש, המאפשר לנתק את במדינה מרשת האינטרנט העולמית, ולמעשה מעמיק את השליטה הממשלתית בו. כאמור החוק דורש מספקי אינטרנט במדינה להפעיל שרתים רוסיים כנקודת ביקורת בפיקוח הרשויות, בדרך לאלו הנמצאים מחוץ למדינה. החוק שאושר אתמול, ייכנס לתוקפו בנובמבר הקרוב. 

גורמים ברוסיה טוענים כי הדבר הכרחי להבטחת ביטחון הרשת של המדינה. הם ציינו כי הנשיא טראמפ אמר בעבר כי יגיב המתקפת סייבר על רוסיה, במידה וזו תבצע ניסיונות על ארצות הברית.

עם זאת, המתנגדים מזהירים שהמהלך יוביל לצנזורה נרחבת במדינה. לדבריהם, החוק יגביר את כוחן של רשויות המדינה לשלוט במידע. משתמשים, הם מוסיפים, יתקשו לעקוף מגבלות ממשלתיות, ואיכות החיבור עלולה להיפגע. 
בפברואר האחרון פורסם כי הרשויות וספקיות הרשת הגדולות ברוסיה מתכננות לנתק את המדינה מרשת האינטרנט העולמית כחלק מניסוי. בסוכנות הידיעות RBK הרוסית דווח כי מטרת הניסוי היא לאסוף מידע ולספק מידע אודות שינויים נדרשים בהצעת החוק שהוגשה בדצמבר 2018 בפרלמנט הרוסי.

הטיוטה הראשונה של החוק עוסקת בכך שעל ספקיות הרשת ברוסיה להבטיח את העצמאות של האינטרנט הרוסי, במקרה של תקיפה בינלאומית או מאמצים של גורמים זרים לנתק את המדינה מרשת העולמית. כמו כן, חברות הטלפון הרוסיות מתבקשות לנקוט בכל האמצעים הטכניים הנדרשים כדי לדאוג לניתוב מחדש של תעבורת הגלישה ברשת במידת הצורך.