קרן ליברטד הוקמה על ידי המוסד במטרה לאתר טאלנטים בתחום הטכנולוגיה. היא מממנת סטארטפים אשר יפתחו טכנולוגיות שיועילו לארגון הביון, המפרסם בימים אלה חוזר אודות הרחבת תחומי ההתעניינות של הקרן. בין הם מחפשים חברות הזנק רלוונטיות בתחומים שונים, בהם: פינטק, רובוטיקה, מיכון יכולות של מדע הנתונים (Data Science), רחפנים, איפיון אישיות מרחוק, קציר אנרגיה, ביג-דאטה, עיבוד שפה טבעית, הדפסה וסריקת תלת-מימד, טכנולוגיות לעיר חכמה, יכולות ניתוח ועיבוד קול, בינה מלאכותית, למידת מכונה, ביולוגיה סינתטית, בלוק'ציין, פרטיות-מקוונת מושלמת (perfect online privacy) ועוד. הקרן תבחן את הפניות, ותשקיע בחברות שיימצאו מתאימות כמחדשות טכנולוגית ורעיונית, וכאלה שיכולות להמשיך ולהתפתח כחברה עצמאית בשוק האזרחי. תחומי העניין של הקרן ופרטים אודותיה מופיעים באתר החדש שלה, בכתובת: libertad.gov.il.
ראש קרן ליברטאד הסביר: "החלטנו להרחיב את תחומי העניין של הקרן ולהיפתח לשורה רחבה של טכנולוגיות. בשנתיים שחלפו קיבלנו מספר רב של פניות. כל חברה שפנתה אלינו נבדקה, בדגש על החדשנות הטכנולוגית שהיא מציעה, איכות הצוות שמוביל אותה והפוטנציאל ההדדי של שיתוף הפעולה עימה". הוא ציין כי "בוצעו מספר השקעות אסטרטגיות ואיכותיות מאוד, וכבר ניתן לראות את התועלות שהן מניבות למוסד. כעת אנחנו קוראים לעוד חברות ויזמים לפנות אלינו ואנחנו נשמח לשתף פעולה עם היזמים הנכונים".
הגורם הבכיר הוסיף: "היזמים שאנחנו עובדים איתם מרוצים מאוד. עובדה כי חברות שסיימו אצלנו סיבוב ראשון של השקעה פנו אלינו שוב לקבלת השקעות המשך". לדבריו, הם הם ממליצים על הקרן ומפנים אלינו עמיתים שלהם באקוסיסטם. "חלקם גם מפנים אלינו את משקיעי ההמשך שלהם כדי שיוכלו להתייעץ ברמה של משקיע מול משקיע", אמר, "הקרן מקבלת מאות פניות בשנה, ומתייחסת לכולן. מספר החברות בהן השקיעה קרן ליברטאד הולם קרן בסדר הגודל שלה בשוק". הוא סיכם: "בסופו של דבר כשמגיעה אלינו חברה עם צוות מבריק שיכול לממש רעיון פורץ דרך, ליברטאד בוחרת להשקיע בה - הייעוד של הקרן הוא לבצע את ההשקעות הטובות ביותר לטכנולוגית המוסד ולאו דווקא את האקזיטים הגדולים ביותר".

בשנתיים שחלפו מאז הקמתה, הקרן השקיעה במספר חברות הזנק ישראליות בתחומים שוברי שוויון, שיסייעו למוסד להתמודד עם האתגרים העתידיים. הקרן מקצה לחברות צוות ייעודי ששומר איתן על קשר ומתבצע חיבור של הטכנולוגיות הנמצאות בפיתוח בחברות השונות - לגורמים הרלוונטיים במוסד. הדבר מאפשר לחברות לקבל משוב רלוונטי מקהל היעד שלהן. 
הקשרים והמוניטין של ליברטאד מבטיחים לחברות חיבור למשקיעים נוספים ולהזדמנויות עסקיות חדשות. בתמורה להשקעה, יקבל המוסד רישיון שימוש בטכנולוגיה שתפותח, ללא נטילת אחזקות כלשהן במיזמים (Equity Free), ללא הטלת מגבלות על ה-IP שפותח וללא החזר תמלוגים. ההתקשרות עם הקרן מתבססת על השקעה ללא פגיעה בחלקם של היזמים ובעלי המניות, ולא מעניקה לה זכויות כלשהן באשר לפיתוחים שיבוצעו לאחר תום תקופת המו"פ. 
ליברטאד הוקמה ביוני 2017 כגוף אסטרטגי של המוסד, לטובת תמיכה בבניין הכוח הטכנולוגי וליצירת שיתופי פעולה עם תעשיית ההזנק הישראלית. מיום הקמתה קיבלה הקרן מאות פניות איכותיות של יזמים ישראלים וזרים, שביקשו לממש את ההזדמנות הייחודית שגלומה בקרן ליברטאד. כלל הפניות נבחנו ע"י מומחי המוסד על פי ערכיות הטכנולוגיה, היתכנות מימושה והתאמתה לצרכי הארגון.