אז גם לכם זה קורה?
יש לכם אתר? יש לכם דף פייסבוק ואינסטגרם? יש לכם חברת דיגיטל שעושה לכם קידום ופרסום? האתר שלכם לא מופיע בגוגל? הקמפיין שלכם לא מייצר לידים? העליתם פוסטים לפייסבוק וכלום לא זז? שוב שילמתם ריטיינר לחברת דיגיטל בלי לראות תוצאות?

אתם שוב ושוב עושים פעילות דיגיטל ובכל זאת הלידים לא מגיעים, הקונים לא נכנסים והטלפונים לא מצלצלים, הסחורה ... נשארת על המדפים?

אז התופעה הזו מוכרת היטב. "תופעת אי ההצלחה" של עסקים בפעילות הדיגיטל שלהם ותופעת האכזבה מפעילות דיגיטל היא תופעה ידועה וחשוב מאוד להבין ולדעת לשים את האצבע על הגורם לכישלון על מנת לתקן נכון.

פעילות דיגיטל מוצלחת היא שילוב של אינספור גורמים, ואלו הם החשובים שבהם:

  1. אתר אינטרנט שבנוי נכון
  2. פעילות מתואמת ברשתות חברתיות
  3. פעילות תוכן תומכת
  4. תקציב פרסום נכון ומשמעותי מספיק על מנת לייצר השפעה
  5. כלים למדידה נכונה של פעילות ותוצאות
  6. חברת דיגיטל מקצועית

כמובן שיש עוד גורמים נוספים, אך איננו רוצים להלאות אותך בפרטים.

נתחיל באמירה מפורשת, חד משמעית ומוחלטת – הפרסום בדיגיטל עובד, מייצר תוצאות נפלאות וערך כלכלי מובהק לעסקים שעושים זאת נכון. חברות שפועלות נכון בדיגיטל רואות עליה רציפה ומובהקת של כניסות לאתר האינטרנט שלהן, של המרות, הזמנות, שיחות טלפון ופגישות שנובעות מפעילות דיגיטל. זה נכון בכל תחום פעילות ובכל סוגי העסקים, קטנים וגדולים, מתחומי המסחר, השירותים, הייצור, הקמעונאות או הסיטונאות.

השורה התחתונה היא שכולם, אבל כולם רואים תוצאות מפעילות הדיגיטל שלהם.

עשה ואל תעשה- כל מה שצריך לדעת כדי להניב תוצאות מקידום דיגיטלי  (צילום:  karolinamadej / 123RF Stock Photo)
עשה ואל תעשה- כל מה שצריך לדעת כדי להניב תוצאות מקידום דיגיטלי (צילום: karolinamadej / 123RF Stock Photo)

אז למה בכל זאת קורה לכם שפעילות הדיגיטל שלכם לא מניבה תוצאות?
הניסיון שלנו מלמד שהסיבה לכישלון נעוצה בעיקר בשלושת הגורמים הבאים:

  1. אתר אינטרנט.
  2. תקציב פעילות.
  3. חברת דיגיטל.

נפרט את הליקויים והסיבות לכישלונות כפי שאנו מכירים מלקוחות שכמעט וכבר אמרו נואש מפעילות דיגיטל; לקוחות שעשו פעילות דיגיטל ועברו מחברה אחת לשניה ולשלישית וספגו כישלון אחר כישלון. 

לא פעם נתקלנו בלקוחות שאמרו נואש, שטענו ש"הדיגיטל לא עובד", ש"כולם בדיגיטל שקרנים" או ש"בתחום שלהם הדיגיטל לא מביא תוצאות". מן הסתם הלקוחות הללו אמרו את מה שהם מאמינים בו, אך האמירות הללו נבעו מאחד או יותר משלושת הכשלים הנפוצים בפעילות דיגיטל ולכן הם קלים לתיקון וטיפול.

אז בואו ניגש לטיפול בבעיות המרכזיות:

אתר אינטרנט
אתר אינטרנט צריך להיות מתוכנת טוב, בעל תוכן עשיר, עדכני ומתאים לגולש, בעל קישורים טובים לאתרים אחרים, ומעוצב נכון על מנת לייצר המרות. אתרים רבים מאוד שאנו פוגשים אינם בנויים נכון ולכן גוגל לא מקדם אותם, ואם כן מקדם אותם, גם אם גולש מגיע לאתר הוא לא משאיר פרטים או לא מבצע רכישה כי האתר בנוי לא נכון ומעוצב באופן לא נכון.

אתר טוב צריך להיות מתוכנת כמו שגוגל רוצה; צריך שיהיה מותאם למובייל. צריך שיופיע בו מספר טלפון באופן ברור ואפשרות התקשרות בלחיצת כפתור מהמובייל. צריך שיהיה ברור לקורא, מזמין להישאר. האתר צריך עוד עשרות פרטים קטנים נוספים שיעשו את ההבדל מאתרים אחרים ויגרמו ללקוח לבצע פעולה.

אתר צריך להכיל תוכן אשר תואם את מה שהגולש חיפש. התוכן צריך להיות עדכני. גוגל אוהב תוכן ולכן צריך להעשיר את האתר בתוכן נכון בדפים הנכונים שלו. קידום אתרים מוצלח דורש עבודת תוכן נכונה.

נוסף על כך, אתר צריך להיות מקושר לאתרים חזקים אחרים על מנת שגוגל יכיר במעמד שלו ויקדם אותו. חלק מרכזי מעבודת קידום אתרים אורגני הוא בניית קישורים מאתרים סמכותיים ומתחומים רלוונטיים לאתר העסק שלך.

לפני תחילת פעילות דיגיטל יש להכין דוח קליטת אתר, בו ניתנת תמונת מצב עדכנית על איכות האתר והתאמתו לפעילות דיגיטל. מפליא לראות כמה רבים הם האתרים של חברות ותיקות או חדשות, שיש לבצע בהם לא מעט התאמות כדי לראות פעילות דיגיטל עם תוצאות. לא מעט פעולות קידום אתרים נכשלות כי האתר אינו מותאם לקידום ואינו בנוי כפי שגוגל חושב שנכון שאתר יהיה בנוי.

כמובן שיש עוד פרטים רבים וחשובים להתאמת אתר לקידום אתר וליכולת לנהל קמפיינים בגוגל. 

''אתר אינטרנט צריך להיות מתוכנת טוב, בעל תוכן עשיר, עדכני ומתאים לגולש'' (צילום: maxkabakovm / 123RF Stock Photo)
''אתר אינטרנט צריך להיות מתוכנת טוב, בעל תוכן עשיר, עדכני ומתאים לגולש'' (צילום: maxkabakovm / 123RF Stock Photo)

תקציב פעילות
מכשלה גדולה מאוד לפעילות דיגיטל היא תקציב לא מתאים. ניהול קמפיין פרסום בגוגל דורש הקצאה נכונה של תקציב פרסום. לקוחות מנהלים באופן מוקפד את תקציב הפרסום שלהם וזה נכון לעשות. יחד עם זאת, יש להבין שהפרסום הדיגיטלי צובר עוד ועוד חברות ולקוחות, אשר מזרימים תקציבים לדיגיטל ולכן הצפיפות של המפרסמים עולה ומחירי הפרסום עולים. גוגל ופייסבוק מעלים מחירים, ולמרות זאת עוד ועוד חברות מעבירות לשם תקציבים. 

אנו כמובן ממליצים לבצע קידום אורגני לכל הלקוחות שלנו על מנת להופיע ראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל. יחד עם זאת, יש לא מעט סיבות לנהל במקביל גם קמפיינים ממומנים בגוגל.

חייבים להבין, כדי לראות תוצאות טובות מפעילות דיגיטל יש להשתמש בתקציב שיהיה מספיק משמעותי כדי לייצר חשיפה נכונה ומשמעותית אל מול המתחרים. 

ניקח כדוגמא את ענף השירותים ובעלי המקצועות (עורך דין, הובלות, גינון, גיזום, שמירה ואבטחה וכו' ...). נאמר שעלות קליק ממוצעת בגוגל תעמוד על 25 עד 35 שקלים. נאמר שעסק ירצה להקציב 100 ₪ ליום לפרסום (זה 3,000 ₪ לחודש) וזה לא מעט. התקציב אמנם לא קטן, אבל צריך לזכור שאחרי שלושה או ארבעה קליקים הוא נגמר. שלושה-ארבעה קליקים ביום ואתם נעלמים מהפרסום של גוגל. הקליקים הללו עדיין לא מבטיחים ליד, טלפון או רכישה, מה גם שלא כל ליד שכן משאירים לנו, הופך ללקוח או רכישה. 100 ₪ ליום בהרבה מאוד ענפים נעלמים מהר מאוד. החור בכיס עומד על אלפי שקלים בחודש ואין תוצאות כי התקציב לא נוצל נכון או לא היה משמעותי מספיק.

לא פעם, כדי לראות תוצאות מקמפיין בגוגל או בפייסבוק כל מה שצריך הוא תיקון וניהול תקציב נכון של לקוחות שלא ראו תוצאות, ובהתאמות הנכונות החלו לקבל פניות, לידים ומכירות מניהול קמפיין חכם.

''ניהול קמפיין פרסום בגוגל דורש הקצאה נכונה של תקציב פרסום'' (צילום: moovstock /123RF Stock Photo)
''ניהול קמפיין פרסום בגוגל דורש הקצאה נכונה של תקציב פרסום'' (צילום: moovstock /123RF Stock Photo)

חברת דיגיטל
כמה פעמים שמענו את האמירות "כולם שקרנים", "סתם לקחו כסף על כלום" או ביטויי אכזבה כאלה ואחרים הקשורים במקצועיות, יחס או תוצאות.

כן, שוק הדיגיטל מכיל מגוון רב של נותני שירות מקצועיים יותר ומקצועיים פחות. אנו מכירים את האכזבות מהחברות הקטנות חסרות ידע וניסיון, כמו שאנחנו מכירים גם את האכזבות מחברות גדולות שבהן הלקוח מרגיש שהוא נעלם.
הפיתוי למחיר הזול (הן בחברות קטנות, לפטופיסטים, או חברות "בתי חרושת" גדולות) בא תמיד על חשבון איכות העבודה וההקפדה על כל הפרטים.

עבודת דיגיטל מוצלחת היא שילוב של אינספור פרטים ותהליכי עבודה, תוך מדידה קפדנית ובקרה מדויקת. אין מקום לחפיפניקיות או לחובבנות. לקוחות משלמים מחיר יקר הן בריטיינר והן בתקציב פרסום שנזרק לפח עקב בחירת חברת דיגיטל לא מתאימה. אנו מציעים לכם להקפיד מאוד על תהליך הבחירה:

  • אל תבקשו הצעות בטלפון – היפגשו את האנשים שיתנו לכם שירות. 
  • אל תסתפקו בהבטחות – בקשו ממליצים ושוחחו עם לקוחות קיימים.
  • תבדקו את הרקורד של בעלי משרד הפרסום שתבחרו לעבוד איתו.
  • תנסו להבין מה הניסיון השיווקי, הניהולי והאסטרטגי של מי שיתן לכם שירות.

השקעה בדיגיטל היא השקעה משמעותית. גם אם הסכומים החודשיים הם כמה אלפי שקלים בודדים, בסופו של דבר הם מצטברים לעשרות ומאות אלפי שקלים.

מן הסתם לא יכולנו לפרט את כל הגורמים לכישלון או את כל המפתחות להצלחה בכתבה זו. יחד עם זאת, אם תקפידו על שלושת העיקריים שבהם, (אתר איכותי, תקציב נכון וחברת דיגיטל מקצועית ואיכפתית) אין לנו ספק כי תראו הצלחה, כי הפרסום בדיגיטל עובד, והוא תמיד מביא תוצאות אם הוא נעשה נכון.

אנו בחברת לינקשייק בחרנו לאמץ לעצמנו את הביטוי "מספיק גדולים כדי לשרת אותך, מספיק קטנים כדי לדאוג לך". אנחנו אומרים את זה כי רק כך נוכל לבסס קשר ארוך טווח עם הלקוחות שלנו תוך הקפדה על שביעות רצון ותוצאות פרסום משמעותיות.

לינקשייק היא חברת דיגיטל מהותיקות בישראל ומתמחה בשיפור ביצועי חברות בפעילות הדיגיטלית שלהם. רוצים שנעזור לכם? השאירו פרטים בטופס שלפניכם: