כחומר ביד היוצר: פרופ' אייל גור, מנהל מחלקת הכירורגיה הפלסטית בבית החולים איכילוב, מבכירי המיקרוכירורגים המנתחים את עצב הפנים, זכה להכרה בינלאומית לאחר שהוביל פריצת דרך בשחזור תנועות הפנים והחיוך בקרב ילדים ומבוגרים הסובלים משיתוק חלקי בפנים. פרופ' גור מפעיל ומנהל בתל אביב מרפאה מתקדמת לכירורגיה פלסטית קוסמטית, המציעה One stop shop למטופלים ומשתמשת במיטב הפיתוחים הטכנולוגיים המיועדים לשיפור מראה הפנים והגוף.
 
"שיפור המראה החיצוני ודימוי הגוף, מעלה את הביטחון העצמי ומחזק את תחושת הערך העצמי. הכמיהה לחיי נצח וישות צעירה מקננת בנו משחר האנושות", מסביר פרופ' גור, "ככל שהתרבות מתקדמת, כך מתאפשרים יותר משאבים כלכליים, מתפנה זמן, וגדל הרצון להישאר צעירים, לשמר את היופי שלנו או אף לנסות להחזיר את הגלגל לאחור.
 
"בכירורגיה פלסטית אנו מעצבים בחומר האנושי, בניתוח אתה יכול למתוח עור רפוי, ליישר עצם באף, ובהינף אזמל לגרום לאנשים להיראות צעירים יותר ולשפר את המראה האסתטי". אך יש דברים שהכירורגיה לא יודעת לעשות, כמו לעדן או להעלים כתמים או קמטונים עדינים שמופיעים עם הגיל ומחמירים בשל תנאים סביבתיים כמו קרינת השמש. מה שאנו יודעים לעשות במרפאה הוא לשלב יחד עם אפשרויות הכירורגיה מגוון טיפולים  שמשלימים, מגבירים את התוצאה ומשלבים בין העולמות הכירורגי והטיפולי".
 

הפיתוחים הטכנולוגיים המוצעים במרפאה נותנים אפשרות נוספת, פולשנית פחות ועתידנית יותר, ומקדמת אותנו צעד נוסף בדרך לטיפול הצערת הפנים שהתרגלנו לראות בסרטי מדע בדיוני משנות ה־90. בין הטיפולים המוצעים: הזרקות בוטוקס וחומצה היאלורונית, טיפולים בטכנולוגיות לייזר ו־IPL ייחודיות למיצוק העור ולשיפור מרקמו, טשטוש סימני מתיחה, טיפול בפיגמנטציה ובכתמי עור, טיפול בצלקות ובאקנה וטיפולי זוהר לקראת אירוע חשוב. "התפיסה שאנו מובילים משלבת את שתי הגישות – שימוש בטכנולוגיה כירורגית ואסתטיקה משלימה, במטרה להגיע לתוצאה אופטימלית וטבעית", מדגיש פרופ' גור, "כלומר שילוב של כירורגיה עם טיפול באנרגיות אור ושימוש במנעד רחב של מכשירים וגישות שיודעים להעביר אנרגיה באמצעים כמו אולטרסאונד, חשמל, אור ואפילו לייזר, אל העור ויודעות לעשות קילוף עדין, לא לפגוע ברקמות העמוקות ולוודא שלא ייגרם נזק הרסני. באמצעות המכשור אפשר לחמם או לקרר את הסביבה בעור בדיוק מרבי, להאיץ הסרה של תאים פגועים ולגרום לאחרים להתחדש.
 
"אסור להעלים קווים אנושיים במהלך הטיפול", מדגיש פרופ' גור, כשהוא מתייחס לניתוחים ולטיפולים הפלסטיים השכיחים היום, שמנסים להחליק כמעט לגמרי את פני המטופל, "אנשים צריכים להיראות אנושיים ולא עם פני מסיכה. הדרך להגיע למראה טבעי היא שילוב של השיטות.
 
מרפאה שעוסקת רק בהזרקות מוגבלת בהיצע שלה, וכדי לקבל תוצאה מספקת עלולה להגזים בכמויות החומר המוזרק וכך גם מרפאה שרק יודעת לבצע ניתוחים. התפיסה שלי היא שאפשר לענות על הצורך לעדן את הקמט או להעלים את הכתם. המטרה היא לא לשנות את האדם שמולך, אלא לחדש אותו, להחזיר אותו אל מי שהוא היה בעבר".
 
פרופ' גור הוזמן לאחרונה לכינוס המיקרוכירורגיה וכירורגיה פלסטית העולמי שהתקיים בבולוניה, להרצות על פיתוח חדש שמבוצע במחלקה לכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי תל אביב להחזרת חיוך לפנים המשותקות באופן חלקי. בכירי התחום אמורים להגיע לישראל כדי ללמוד כיצד מבצעים את הניתוח. 
"מלבד למודל היופי מסתתרים רבדים רבים של חברה, תרבות, אופנה וטרנדים. לדוגמה השיעור ההולך וגובר של ביקוש לשיפור אסתטי בגברים. "אם לפני עשר שנים הגיעו אלי גברים בודדים בשנה מתוך מאות או אלפי נשים, היום אני מקבל במרפאה מספר רב של גברים למנעד רב של טיפולים: מתיחות פנים, ניתוחי עפעפיים והזרקות וטיפולי לייזר לעור. העולם משתנה".
 
על הטרנדים התרבותיים אומר פרופ' גור: "אלמד ואעשה ככל יכולתי כדי לפתח ולהשתמש בטכנולוגיות שישמרו על הטבעי ויביאו לאדם, גבר או אישה, את התוצאה המבוקשת ואיתה שמחת חיים ותחושת סיפוק".