בכיר בוואווי אמר הבוקר (שלישי) כי בחברה עדיין ממתינים להנחיות של משרד הסחר האמריקאי, שיקבעו האם נוכל להמשיך ולהשתמש במערכת ההפעלה של גוגל ולכלול אותה בטלפונים הבאים שלנו. "אנחנו מודעים לדברי טראמפ במהלך סוף השבוע, ואין לנו מה להוסיף בשלב זה", הסביר טים דנקס, סגן נשיא בחברה בתחום ניהול סיכונים וקשרים עסקיים. 
בסוף השבוע האחרון נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר במהלך כנס ה-G20 על ריכוך עמדותיו כלפי ענקית הטכנולוגיה הסינית. הוא ציין בפני המשתתפים בפסגה החשובה, כי תתאפשר מכירת ציוד אמריקאי לוואווי. עם זאת, הנשיא סייג את דבריו כשאמר כי מדובר ב"ציוד אשר אינו מהווה סיכון ביטחוני עבור ארצות הברית". עדיין לא פורסם האם הדבר צפוי להכריע בסוגיית הגישה של החברה למערכת ההפעלה וכן לאפליקציות של גוגל.
כזכור, טראמפ חתם בחודש מאי האחרון על צו המורה על מצב חירום לאומי בתחום התקשורת. במסגרת ההחלטה הנשיאותית, חברות אמריקאיות לא יוכלו להשתמש בציוד תקשורת המיוצר על ידי חברות המהוות סיכון ביטחוני למדינה, דבר המונע ביצוע עסקים עם 70 חברות שונות, בהן הענקית הסינית. גורמים בממשל הסבירו כי ההחלטה תקשה על וואווי למכור את המוצרים שלה בארצות הברית, זאת בשל ההסתמכות על ספקים אמריקאים.

כמה ימים לאחר מכן, גוגל הודיעה על השעיית עסקיה עם וואווי, וכי תמנע ממנה מלהשתמש באפליקציות ושירותים קריטיים כמו ג'ימייל ויוטיוב במגוון הסמארטפונים שלה. כמו יצרניות סמארטפונים נוספות כמו סמסונג ו-LG, וואווי מסתמכת על מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל על מנת להפעיל את מכשיריה הניידים. המוצרים הקיימים לא יקבלו יותר עדכוני אנדרואיד, ומכשירים חדשים יאבדו גישה לגוגל פליי, שדרכה משתמשים מורידים אפליקציות חדשות.
וואווי תוגבל במקום זאת לגרסה ציבורית של מערכת הפעלה הנקראת "Android Open Source Project" שלא כוללת אפליקציות גוגל כמו ג'ימייל, גוגל מפות, גוגל תמונות ויוטיוב. מכירות עצומות של החברה בסין ובחלקים של אירופה סייעו לה לעקוף את אפל בנתח השוק, ולהפוך לשנייה רק לסמסונג במכירות סמארטפונים בעולם.