מיכאל קונונסקי, סטודנט מצטיין מהמחלקה לעיצוב תעשייתי ב־HIT, המכון הטכנולוגי חולון, חבר אל פול אינגבריטסן, מהנדס אזרחי בוגר אוניברסיטת אוסלו ויחד פיתחו השניים רעיונות למוצרים הקשורים למשקאות ולאוכל, בהם מוצר נייד וחכם - Plaato Keg - המשמש כמעין תחתית לחבית הבירה ומנטר בזמן אמת את טמפרטורת המשקה, כמה נשאר ממנו בחבית ומהו קצב המזיגה. הוא גם מנטר מהי הכמות הנמזגת ומתי החבית התחברה לברז.



"בירה הנמזגת מחבית היא טעימה, איכותית וטובה ויותר מבירה בבקבוק, אך עד היום היה קושי בשימוש בחביות בירה מכיוון שלא הייתה דרך לדעת כמה בירה בדיוק נשארה בחבית מבלי לפגוע בה ולהרוס את הבירה הרגישה לזיהומים", הסבירו היזמים שטוענים כי מכשירי המדידה הקיימים כיום מודדים את הזרימה בצורה פולשנית ודורשים תחזוקה וניקיון, בעוד המוצר שלהם לא דורש תחזוקה כלל. "המוצר רלוונטי במיוחד עבור פאבים המגישים בירות בוטיק של מבשלות מיוחדות המייצרות מלאי מוגבל, ובכך גם נמנע פחת", הוסיפו.



באמצעות השימוש ב־Plaato Keg בעלי ברים יכולים לקבל אינדיקציה למועד המילוי האחרון של החבית, לביקוש עבור כל סוג בירה הנמכרת וכן לדעת מתי הבירה צפויה להסתיים בקצב המזיגה הנוכחי. בעלי ברים שהשתתפו בניסויים עם האבטיפוס הציבו מסך המציג את כמויות הבירה בברזים ויצרו אינטראקציה חדשה עם קהל המבלים. האפליקציה מאפשרת קבלת התראות לנייד על מזיגה והתראה לקראת סיום החבית.



לאחר פיתוח האבטיפוס הצליחו השניים לגייס, בתוך שעה אחת ובאמצעות אתר Kikstarter את מלוא המימון שביקשו – 30 אלף דולר. המוצר בנוי לעבוד בסביבות קשות ונחשב לעמיד ביותר, התקנתו פשוטה ודורשת חיבור לחשמל בלבד. לאחר מכן מתקינים את האפליקציה ומתחילים לדבר עם החבית.



הטכנולוגיה נמכרת ב־60 מדינות ומשמשת למחקר. עם המדינות נמנות ארה''ב, אוסטרליה, ברזיל, גרמניה ואפילו ערב הסעודית. ונוסף לכך אוניברסיטת אוסלו, אוניברסיטת קופנהגן, אמסטרדם, Aberystwyth באנגליה ועוד.



הקמפיין של המוצר באתר kickstrater