"מה שעומד לנגד עינינו זה שיפור תמידי של חווית המשתמש", כך אומר גיא בן יהודה, סמנכ"ל השיווק של LG ישראל, שהשיקה השבוע את הליין החדש של הטלוויזיות החכמות. הסדרות החדשות שהשיקה כוללות מגוון טכנולוגיות כדוגמת NanoCell, OLED ו־UHD BIG, במגוון גדלים, מ־43 אינץ' ועד ל־86 אינץ', והם משלבים את הדור הבא של המעבד a9 זוכה פרס החדשנות למסכי OLED ומעבד a7 למסכי NanoCell.



טכנולוגיית ה־NanoCell משתמשת בפאנל שמכיל חלקיקים זעירים, הסופגים את הפרעות האור ומחזירים אורך גל נכון, המאפשר לראות צבעים מדויקים. בטכנולוגיית מסכי ה־OLED, שפותחה לראשונה בחברה, כל פיקסל במסך מואר בפני עצמו, מה מאפשר גם צפייה בצבע שחור מוחלט וגמישות חסרת פשרות שהכניסה את המסכים המתקפלים והמעוגלים לחיינו.



"זה מאפשר לך לשחק עם התצורה של המסך", מדגיש בן יהודה. "אחד החידושים הנוספים השנה זה המעבד החזק במסכים, שמאפשר באמצעות בינה מלאכותית שניזונה ממיליוני דאטה של קלט ופלט למטב את איכות הסאונד והתמונה, כך שלא משנה באיזו צורה הטלוויזיה מתחברת לתוכן, ה־AI יודע לשפר את האיכות".



"מה שקובע תמיד זה איכות השידור המקורי של ספק התוכן", מוסיף בן יהודה, "אבל אני יכול למטב אותו, לקבל את מקור הקלט, לעשות בזמן אמת בדיקה של מיליוני שימושים שונים ולהציג לך את התוצאה הטובה ביותר על בסיס האיכות המקורית. שוק הטלוויזיות מקדים את התוכן. כשמכרנו בהתחלה מסכי HD עוד לא היה שידור בפורמט הזה, אבל לי חשוב לאפשר לצרכן לקבל את המיטב שאתה יכול להציע ולתת לספק התוכן סיבה להשקיע".



כניסת המעבדים והבינה המלאכותית לעולם הטלוויזיות לפני כמה שנים, בשילוב הצמיחה בתחום התקשורת והאינטרנט הביתי, פתחו מנעד של אפשרויות והפכו את קופסת הפלאים בסלון למרכז בידור מתוחכם. איכות הסאונד בליין המסכים החדש משודרג באמצעות האלגוריתם החכם שיכול לשלב שני ערוצי אודיו המספקים סאונד היקפי וירטואלי של 5.1 ערוצים. מעבד ה־a9 - דור 2 מייעל את פלט הסאונד תוך זיהוי סוג התוכן, ובכך הופך את הסאונד לצלול יותר.בנוסף, טלוויזיות הדגל של LG מחוברות ל־Dolby Atmos, במטרה לייצר סאונד מציאותי במיוחד לחוויית בידור ייחודית ומרשימה.



מהירויות האינטרנט הגבוהות בבתים גרמו לתנופה בשוק ספקי התוכן הדיגיטליות, שכולן נוכחות בטלוויזיות החכמות של LG באמצעות אפליקציות נוחות להפעלה. "מדובר במשולש מאוד חשוב שכולל אותנו, את ספק התוכן וספק התשתית", מסביר בן יהודה. "יש מעל 100 אלף משתמשים קבועים באפליקציות תוכן ישראליות. אתה לא צריך ממיר, שני שלטים זרוקים בבית או חיבורים נוספים, משום שכל התוכן בנוי במכשיר הטלוויזיה שלנו, מה שמקל על מעבר בין ספקי התוכן לצרכן. אנחנו כל הזמן משקיעים בפיתוח ושיפור חוויית המשתמש כדי לקחת אותה למקום אחר, גם ברמת השלט שמתפקד כמו עכבר מחשב ומגיע אם אופציה להפעלה קולית".



בן יהודה מציין עוד כי המגמה בשוק היא של מסכים גדולים. המגמה הזו מתאפשרת בין היתר בגלל הפחתת המס שנכנסה לתוקף בשנת 2018 של כ־30% על מסכים מגודל 55 אינץ' ומעלה.



"אפשרויות התוכן הרבות שמשודרות היום ברזולוציות גבוהות מזמינות את הצרכן לשדרג את יכולות הצפייה שלו", מוסיף בן יהודה. "עם איכות השידור והמסכים של היום אין דבר כזה גדול מדי וזה רק משפר את חווית הצפייה. ככל שהשנים יעברו והטכנולוגיות יתפתחו, המחירים ימשיכו לרדת. היום אתה קונה טלוויזיה חכמה ודקה של 65 אינץ' במחיר שבו קנית לפני עשר שנים טלוויזיית קופסה ענקית. המחירים ימשיכו לרדת בשנתיים הקרובות כי ההנגשה הטכנולוגית קיימת ובסוף הטלוויזיה הבסיסית תהיה סוג של טפט על הקיר, שתרגיש אותו רק שתצטרך אותו וזה הופך לפריט עיצובי".



כשמדברים על עיצוב ומסכים חייבים לשים דגש על כמה מהדגמים הבולטים בחברה, כמו מסך ה־OLED W שמגיע עם מסגרת בעובי 4 מ"מ ונדבק לקיר עם מגנט. מדובר במסגרת שהיא מסך טלוויזיה בעובי כרטיס אשראי עם איכות תמונה וסאונד מדהימות. פיתוח נוסף, שהוצג בתערוכת CES בלאס וגאס ויושק בארץ בשנה הבאה זה המסך שמתגלגל מטה כמו וילון, דבר שמתאפשר בזכות טכנולוגיית ה־OLED שפותחה בחברה ומאפשר לקפל את המסך.



"מעבר לחדשנות מדובר גם בניידות וחיסכון במקום", מסביר בן יהודה. "אם אין לך מקום למסך עומד יש לך אפשרות להדביק לקיר את ה־W, שמשתלב בעיצוב של הבית או להשתמש במסך מתקפל באמצעות טכנולוגיה שמאפשרת גמישות ללא פגיעה באיכות. כל השקה אנו משדרגים את גרסת המעבד ואת יכולות הטלוויזיות החכמות. לדעתי השלב הבא יהיה יותר אינטראקטיביות, שתוכל להוסיף לסל הקניות של מוצר שתראה עליו פרסומת או לשים הימור בווינר תוך כדי צפייה במשחק באמצעות השלט. המטרה שלנו היא לשים את הצרכן במרכז להפוך את החוויה האישית לטובה ואפקטיבית יותר".



על פי התחזיות בחברה, שוק מסכי ה־OLED העולמי צפוי לצמוח פי 10 עד שנת 2026 והמכירות צפויות להגיע לכ־18 מיליון יחידות, כש־LG מחזיקה בנתח שוק גלובאלי של 70% בקטגוריית ה־OLED.



בחברה מוסיפים כי שוק הטלוויזיות החכמות גדל משנת 2017 ל־2018 בכ־%29 ו־LG גדלה בקרוב ל־%50 בכמויות המכר שלה וכי הצרכן הישראלי ממהר לאמץ התנסויות חדשות. "הישראלים מובילים באימוץ טכנולוגיות חדשות", אומר בן יהודה. "הם תמיד מחפשים לשדרג, יש להם צמא לדברים חדשים והם לא מפחדים להתנסות, כי הם רוצים לדעת שהם הראשונים".