רוני אש ודולב עפרי, סטודנטיות מהפקולטה להנדסת חשמל ע"ש ויטרבי בטכניון, פיתחו אפקליציה חדשנית המסייעת לכבדי ראייה ולעיוורים. היא הוצגה בכנס ICSEE באילת 2018 וזכתה בפרס לפרויקט מצטיין ע"ש תומס שוורץ. היישומון מאפשר להולכי רגל לקויי ראייה לחצות בבטחה כביש מרומזר. הוא מזהה את רמזור הולך הרגל ומודיע בקול מה צבעו. המשתמש נדרש רק לכוון את מצלמת הטלפון בכיוון הכללי הרצוי ואין צורך לדייק בכיוון, והאפליקציה מודיעה לו האם הוא יכול לחצות. נחיצות האפקליציה גדולה במיוחד כאשר מדובר במעבר חציה נטול חיווי קולי לעיוורים. 
"למעבדה לעיבוד אותות ותמונות בטכניון פונים גורמים רבים עם בעיות טכנולוגיות שונות, והיא פועלת בשיתופי פעולה הן מול התעשייה והן במטרה לעזור לקהילה", סיפרו השתיים, "מבין הפרויקטים המוצעים על ידה, בחרנו בפרויקט זה כיוון שמאוד רצינו לתרום לקהילה. הפרויקט נעשה בשיתוף פעולה עם החממה החברתית, הפועלת לקידום מעורבות חברתית בטכניון". לדברי אש, אחד האתגרים העיקריים בפרויקט היה בניית מאגר המידע ששימש לאימון המערכת הלומדת שנמצאת בלב האפליקציה. 
"היה צורך לבנות מאגר תמונות ייחודי של צמתים עם רמזורים להולכי הרגל, שכולל גם תרחישים אופייניים וגם תרחישי קיצון כמו סינוור מהשמש, תאורה חלשה של רמזורים וכו'", הוסיפה עפרי, "לשם כך צילמנו ותייגנו תמונות של צמתים רבים ברחבי הארץ. בעיה מאתגרת נוספת בה נתקלנו היא זיהוי הרמזור הרלוונטי במידה ויש יותר מרמזור אחד מול האדם המצלם - רמזור המשך להולך הרגל, רמזורים למכוניות". הן הוסיפו כי "מדובר בפרויקט אקדמי שבוצע כחלק מהתואר ראשון שלנו וכרגע הינו אבטיפוס, אך עדיין אינו מסחרי. פיתחנו פתרון לבעיה המניב תוצאות טובות, ואנחנו נשמח אם יזם כלשהו יתעניין בטכנולוגיה ויקדם אותה כדי שתהפוך לאפליקציה פתוחה לקהל הרחב.

אמינותו הגבוהה של היישומון מבוססת על למידה עמוקה (deep learning) – אימון רשת עצבית מלאכותית (artificial neural network) הלומדת לזהות את צבע הרמזור על סמך מאגר גדול של דוגמאות של רמזורים. המאגר נבנה על ידי הסטודנטיות שפיתחו את היישומון כפרויקט גמר לתואר ראשון במעבדה לעיבוד אותות ותמונות (SIPL) בפקולטה להנדסת חשמל ע"ש ויטרבי בראשות פרופ' דוד מלאך ומהנדס המעבדה נמרוד פלג. ובסיועה של הסטודנטית איילת כהן, בהנחייתו של מהנדס המעבדה יאיר משה ובשיתוף החממה החברתית בטכניון.
כדי להגביר את המודעות לשימוש באפליקציה יצולם בקרוב סרטון הומוריסטי קצר שידגים את השימוש בה. את הסרטון יביים במאי הקולנוע אלעד קידן, זוכה פרס אופיר, ששמע על היישומון ונרתם למשימה בהתנדבות.