מתחרה לאנדרואיד: וואווי חשפה בכנס המפתחים שלה, המתקיים במהלך סוף השבוע, את מערכת ההפעלה הראשונה שפיתחה, שזכתה לשם HarmonyOS. מנכ"ל החברה ריצ'רד יו טען באירוע כי "מערכת ההפעלה הזו בטוחה יותר ומהירה יותר מהאנדרואיד". בחברה הדגישו כי הם מכוונים בעיקר למוצרים חכמים שונים, ולא להפעלה שלה על סמרטאפונים. יו טען כי "אם לא נוכל להשתמש יותר באנדרואיד של גוגל, אז המערכת שלנו תוכל להיכנס לשימוש גם בסמארטפונים בכל עת". 
כזכור, במאי האחרון דונלד טראמפ חתם על צו המורה על מצב חירום לאומי בתחום התקשורת. במסגרת ההחלטה הנשיאותית, חברות אמריקאיות לא יוכלו להשתמש בציוד תקשורת המיוצר על ידי חברות המהוות סיכון ביטחוני למדינה, דבר המונע ביצוע עסקים עם 70 חברות שונות, בהן וואווי הסינית. גורמים בממשל הסבירו כי ההחלטה תקשה על וואווי למכור את המוצרים שלה בארצות הברית, זאת בשל ההסתמכות על ספקים אמריקאים. לאחר מכן החברות האמריקאיות הגדולות החלו להודיע, אחת אחרי השנייה על הפסקת הקשר עם וואווי. לשכת המסחר האמריקאי הודיעה על הקלות שונות לחברה, והצו המגביל את השימוש באנדרואיד צפוי להיכנס לתוקפו באמצע החודש.

כמו יצרניות סמארטפונים נוספות כמו סמסונג ו-LG, וואווי מסתמכת על מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל על מנת להפעיל את מכשיריה הניידים. המוצרים הקיימים לא יקבלו יותר עדכוני אנדרואיד, ומכשירים חדשים יאבדו גישה לגוגל פליי, שדרכה משתמשים מורידים אפליקציות חדשות. לצד מערכת ההפעלה, גוגל גם מספקת ליצרניות שלל אפליקציות בפיתוחה, כמו ג'ימייל ודפדפן כרום - תחת רישיון מיוחד.
כמו כן, גם אפליקציית החנות גוגל פליי היא יישום קנייני. המשמעות היא, שהסמארטפונים שוואווי תוכל למכור יהיו דומים לאלו הסינים - נטולי אפליקציות גוגל ואת מקומן ימלאו אפליקציות סיניות טובות למדי, כמעט בכל תחום, וחנות אפליקציות עשירה. עם זאת, אבל קשה להאמין שהלקוחות המערביים יסכימו להסתפק בהם. סוגיית העדכונים התכופים שגוגל נוהגת לשחרר נשארה פתוחה, אם כי החברה החייבה להמשיך להמשיך לדאוג לעדכונים מהסוג הזה.