ההשפעות השליליות של גלישה ממושכת ברשת כבר ידועות, וכעת מנסים המדענים לאפיין אותן ולהזהיר את הציבור הרחב מפניהן. מחקר חדש שנערך בבריטניה מצא כי שימוש בתדירות גבוהה ברשתות חברתיות עלול לסכן את בריאותן הנפשית של נערות מתבגרות, בשל החשיפה לבריונות רשת וכן בשל הפגיעה בשעות השינה ובפעילות הגופנית. 
המחקר, שפורסם בכתב העת הבריטי הנחשב The Lancet, מצא כי שימוש תכוף בפייסבוק ובאינסטגרם עלול לפגוע בנערות. חוקרים מהמכון לבריאות הילד במרכז האוניברסיטאי של לונדון עקבו אחר כ־10,000 בני נוער בגילאים 13־16, כל אחד מהם דיווח מדי יום על מספר הפעמים שבהן גלש ברשת חברתית. 
לצד הדיווח על הרגלי הביקור ברשתות, כל אחד מבני הנוער שהשתתפו במחקר השיב לשאלות בנוגע לחשיפה לבריונות ברשת, כמו גם לגבי הפעילות הגופנית והרגלי השינה. הממצאים הצביעו על כך שבקרב שני המינים נמצא קשר בין החשיפה לרשתות החברתיות לבין מצוקה נפשית. בקרב נערות, התוצאות היו מובהקות יותר.

אחד ההסברים שהחוקרים הציעו לפער בין המינים הוא שנערות מבקרות ברשתות החברתיות לעתים קרובות יותר מנערים. החוקרים ציינו, כי כמחצית מהמחלות הנפשיות מתפרצות בסביבות גיל 14, לכן קיימת חשיבות רבה בטיפול בבני נוער, באופן שיגביר את החוסן הנפשי שלהם בפני בריונות ברשת, כמו גם הקפדה על שינה בריאה ועל פעילות גופנית.