החל מסוף החודש יוכלו משתמשי אינסטגרם לדווח על פוסטים המכילים מידע כוזב, ולצפות כי בודקי עובדות מוסמכים יאמת אותו. זאת, במסגרת המאמצים של הרשת החברתית הפופולרית ליצור מרחב מאובטח למשתמשים שלה. כך הוחלט על ידי פייסבוק, בעליה של אינסטגרם, שעושה מאמצים גדולים בתקופה האחרונה להיאבק בהתפשטות מידע שגוי בכל הפלטפורמות החברתיות שלה: "מידע שגוי הוא נושא שביליתי באופן אישי הרבה זמן עליו", כתב אדם מוסרי, מנהל אינסטגרם, בחשבון הטוויטר שלו. לדבריו, אינסטגרם עובדת גם על כלים נוספים למאבק במידע שגוי.
כדי לדווח על תוכן שקרי, המשתמשים יוכלו ללחוץ על כפתור "דווח" כפי שהיו עושים לבעיות אחרות בפוסט. אך כעת תהיה אפשרות נוספת: תחת כפתור "זה לא מתאים", תהיה האפשרות ללחוץ על "מידע כוזב". הפוסטים המדווחים יישלחו לאחד מבודקי העובדות של אינסטגרם, שינתח את אמיתות הדיווח. 
דיווח המידע השגוי לא בהכרח יגרום להסרת הפוסט מהפלטפורמה, אלא להסרה מאזורים הפונים לציבור באפליקציה מדפי Explore ו־Hashtag. למרות זאת, אותו גולש שדיווח על המידע הכוזב לא צפוי לקבל עדכון בדבר תהליך אימות המידע או מסקנתו של בודק העובדות. אינסטגרם מקווה לקבל כמה שיותר דיווחים כדי שתוכל להשתמש בכלי זה כאמצעי להכשיר את הבינה המלאכותית שלה. זאת על מנת שבסופו של התהליך הרשת החברתית תוכל לאתר באופן אוטומטי מידע שגוי, עוד לפני שאנשים יצטרכו לדווח עליו.