בפני הדילמה הזו עמד גם אודי דור, מנכ"ל פרטיקולה, אשר יחד עם אחיו עמית פיתח את הגו־קיוב - גרסה אינטראקטיבית מדליקה של הקובייה ההונגרית המפורסמת. הפתרון שמצאו שני האחים ושותפיהם לדרך היה לא שגרתי: אחרי גיוס הכספים הראשוני, אך לפני שלב הגיוס המשמעותי, הם יצאו בקמפיין המונים, קיקסטארטר, והצליחו באמצעותו לגייס יותר ממיליון דולר.
אם תשאלו את אודי, זה המהלך שאפשר לחברה הצעירה דריסת רגל משמעותית בתחום "הצעצועים החכמים" (SMART TOYS) העולמי, ושבזכותו המוצר שלהם קוצר שבחים מקיר לקיר במגזינים הכי חשובים בעולם, וגם סידר להם שיתופי פעולה עם חברות ענק כמו אפל, רד בול וגם רוביקס, הממציאה המקורית של הקובייה ההונגרית.
"השאלה הגדולה בכל סטארט־אפ היא תמיד כמה לצמוח ובאיזו מהירות", הוא מבהיר. "ידעתי שככל שנקדים את שלב הגיוס המשמעותי, כשאין לנו עדיין מוצר מוכח שיש לו ביקוש בשוק, אנחנו נשלם על זה ביוקר, בין השאר בגלל שערך החברה יהיה תמיד נמוך יותר בשלב הזה. מאידך, ככל שאתה מתקדם לבד ומגיע לגיוס ממקום בשל יותר, אחרי שלב ההוכחות, אז אתה זוכה בדרך לתובנות גדולות ובדיעבד גם לערך חברה גדול יותר".
"נכון, כי הצעצוע הפיזי חזר לפרונט, אבל עדיין קיימת האפליקציה שם ברקע שמחברת אותו אונליין לפלטפורמה שבנינו ומאפשרת לו לקבל הדרכה על המשחק, להתחרות גם מול עצמו וגם מול שחקנים אחרים, ולקבל באופן שוטף סטטיסטיקות, הדרכה וגם אתגרים יומיים. ומכיוון שמדובר בקובייה ההונגרית, שהיא עד היום המשחק הכי נמכר בהיסטוריה, ברור שיש כאן פוטנציאל עצום של משתמשים מכל רחבי העולם שיכולים גם להתחרות זה מול זה סימולטנית על הפלטפורמה שהקמנו. חברות הצעצועים העולמיות מגלות עניין בכל פיתוח כזה. אגב, גם בתחום החינוך יש עניין בצעצועים חכמים, כי זה מאפשר לשלב חינוך ומשחק בדרך חדשנית שמגיעה אל לבם של התלמידים".
ההחלטות הפיננסיות שמקבלים מנהלים ואנשי עסקים הן קריטיות להצלחת החברות שבראשן הן עומדים. להקשיב לבטן? להתייעץ? ועל מי לסמוך? "מעריב" בשיתוף בנק הפועלים במדור שחושף את ההחלטות הפיננסיות המשמעותיות שקיבלו מנהלים ישראלים בדרך להצלחה שלהם ושל החברות, העסקים והסטארטאפים שאותם הם מובילים, גדולים וקטנים כאחד, לצד האתגרים שניצבו בדרכם – וגם את ההחלטות שהיו פחות מוצלחות, אך שמהן הם למדו והסיקו מסקנות חשובות.