"אנחנו בונים מקצוע חדש למפתחים ולגיימרים", אומר אורי מרשנד, מנכ"ל ומייסד שותף באוברוולף - סטארט־אפ ישראלי שפיתח ומפעיל פלטפורמה המאפשרת למפתחים עצמאיים לבנות ולהפיץ אפליקציות למשחקי מחשב קיימים, משהו שעד לאחרונה היה אפשרי רק באמצעות אתרים ייעודיים שהיו פזורים ברשת.

הפלטפורמה הטכנולוגית של החברה היא כבר בית לבניית אפליקציות ותוספים למשחקי מחשב פופולריים, ובהם League of Legends, Dota 2, Hearthstone, Counter Strike, Fortnite, PUBG. הכלים של אוברוולף מאפשרים קריאה של אירועים הקורים בתוך המשחק ושימוש בהם, כך שיישומונים יוכלו להגיב למה שקורה לשחקן בזמן אמת ולהציג לו מידע עדכני.

"כמו שיו־טיוב אפשר לאנשים לקבל חשיפה ולקדם את עצמם, אנחנו מספקים כלים לאנשים שיש להם אהבה למשחקים וידע טכנולוגי, ומאפשרים להם להרוויח כסף מתוכן", אומר מרשנד. הוא מדגיש כי בניגוד לשוק המובייל, בעולם המחשבים הביתיים הפלטפורמה הייתה חסרה: "אנחנו הדרך הבטוחה, הפשוטה והמהירה למפתחים עצמאיים יחידים או לחברות לממש את הצורך שלהם ולחדור לשוק עם המוצר שלהם. במובייל אתה יכול לעלות דרך החנות של גוגל או אפל, אבל ב־PC זה לא קיים - ומרבית המפתחים עלו באתרים שונים ברשת. פתחנו חנות להפצה וגם נתנו כלים כדי לבנות את התוכן".

החברה, שגייסה עד כה כ־22 מיליון דולר, מעסיקה מעל 65 חברי צוות בארץ ובעולם, מושקעת על ידי אינטל ועובדת בשיתוף פעולה עם חברות המשחקים המובילות בעולם בתחום הגיימינג. הפיתוחים והפיצ'רים שעלו בהפלטפורמה שלה מגוונים מאוד, ובהם יכולת לצפות בסוף המשחק בהיילייטס (קטעים נבחרים) מקרבות או מהלכים חשובים שקרו במהלכו, פיצ'ר שעוזר לעקוב אחר משאבים, או בינה מלאכותית שנותנת לך טיפים להשתפר בסוף המשחק.

"רוב התוכן שעולה הוא מצד שלישי, ויש גם אפליקציות שאנו מפתחים בעצמנו", מוסיף מרשנד. "התחום תחת רגולציה ואנחנו משתפים פעולה עם חברות המשחקים הגדולות כך שזה לא ישבור את האיזון בתחרותיות המשחק, שיהיה מוצר איכותי. הקשר עם החברות מאפשר לנו לעמוד מאחורי המפתחים ולהגיד למשתמשים שאין סכנה לקבל באן (חסימה) מהמשחק אם ישתמשו בפיתוח. חברות המשחקים יודעות שזה משרת את השחקנים שלהן, שנהנים יותר מהמשחק".

שיתוף הפעולה של החברה עם אינטל הוליד קרן השקעות בשווי 7 מיליון דולר למימון סטארט־אפים ומפתחים עצמאיים בתחומי הגיימינג. "הקרן נותנת מענקים מעשרת אלפים דולר ועד 150 אלף", מפרט מרשנד. "יש הרבה סטארט־אפים שרוצים להיכנס לתחום ואנחנו רוצים לעודד את זה ולבנות אקו־סיסטם מקומי".