בעוד נגיף הקורונה גובה חיי אדם ברחבי העולם ומכה גלים גם בישראל, מנסים בבתי החולים שיבא, והחל מהשבוע גם באיכילוב, להכין תשתית לקבלת החולים ולטיפול הולם ויעיל בהם, תוך מזעור סכנת הידבקותו של הצוות המטפל. 

"יונפיר הוקמה ביוזמה פרטית ב־2016", מספר עידן פנחס, מנהל הפעילות של החברה בישראל. "המטרה הראשונה הייתה לאפשר לאזרחים הוותיקים להזדקן בבית ובקהילה בצורה פעילה, מלאת תוכן ועוצמתית. היום אנחנו נותנים שירות גם לארגוני שירות ורווחה".

השירות של החברה מאפשר להתקין בביתו של הלקוח סוג של ממיר עם מצלמה ושלט. לאחר הפעלת התוכנה מועברים באמצעות המסך תכנים באופן אישי או קבוצתי למשתמשים נוספים שמתחברים מבתיהם. את עמדת השידור תופסים מומחים, רופאים ואנשי תוכן משלל תחומים שמנהלים שיח עם האזרח וקשובים לכל צרכיו, שאלותיו ובעיותיו.

"בחודש שעבר צלצלו אלינו מבית החולים שיבא ואמרו שהוחלט להטיס את נוסעי ספינת התענוגות שנדבקו בנגיף לארץ, ולשים אותם בבידוד מלא בתנאים מאוד מחמירים וקפדניים", מסביר פנחס את הקשר עם בתי החולים. "הם שאלו אותנו אם אנחנו יכולים להירתם ולסייע במתן השירות שלנו לרווחתם של אותם מטופלים, תוך שיפור וייעול הטיפול בהם. בנינו תשתית ורצועת תוכן עשירה שתאפשר להם לשמור על קשר אחד עם השני ועם המטפלים ואנשי הדרכה שאנחנו הכנסנו לתוך השירות במיוחד עבורם.

מערכת יוניפייר קר (צילום: יח''צ)
מערכת יוניפייר קר (צילום: יח''צ)

"כחלק מהטיפול מקיימים הרופאים איתם שיחות יחידניות ומפגשים קבוצתיים דרך התוכנה, וזה מאפשר להם לפרוק הרבה חשש וחרדה", הוא מוסיף. "אנחנו עוזרים לצוות הרפואי לשפר את השירות, להתקשר איתם, לאפשר למבודדים לראות אחד את השני דרך המסך וליצור אינטראקציה. עובדה היא שהמבודדים מגיבים לתכנים ומחכים בקוצר רוח לכל מפגש שאנחנו מעלים בפניהם. זה נותן סיפוק ובעיקר מוכיח את האפקטיביות של השירות במקרים מהסוג הזה".

פנחס מדגיש כי הם ערוכים להכנת תשתית דומה לעוד בתי חולים בארץ: "באופן כללי, עוד לפני התפרצות הקורונה, התחלנו לעבוד על תשתית לבתי חולים, אבל בייחוד בימים אלה קיבלנו פניות נוספות מבתי חולים. אומנם הקורונה עדיין לא התפשטה לעוד בתי חולים, אבל אנחנו כבר נערכים לספק תשתית יעילה ומהירה, במידת הצורך".