חברת 'מיקרוסופט' ו'מקורות', חברת המים הלאומית של ישראל מודיעות על השקת שיתוף פעולה ייחודי, עם מיקוד בחברות סטארט-אפ ישראליות, שיפתחו פתרונות חדשניים לניטור, מיפוי, ניתוח נתונים וחיזוי מגמות התפשטות הקורונה בישראל ובעולם 

'מיקרוסופט' ו'מקורות' הודיעו כי התפשטות נגיף הקרונה האיצה את יציאתו לפועל של המיזם שנרקם בין החברות בחודשים האחרונים, תוך התאמתו לאתגרים הנכונים למשקי המים ברחבי העולם עקב המשבר הבריאותי החמור והיווצרותו של עולם איומים חדש בשנים הבאות.

בימים אלה יוצאות החברות בקול קורא לסטארט-אפים ישראליים לגשת ולהשתתף במיזם החדשני, כאשר ההרשמה לתוכנית נפתחה בימים אלה ותתבצע אונליין במהלך החודש הקרוב ולמעשה תהווה הזדמנות לחבר פתרונות שייווצרו באמצעות מקורות ומיקרוסופט ללקוחות ותאגידי מים בינלאומיים. 

במסגרת התוכנית יתקיים ליווי של הסטארט-אפים שייבחרו משלב הרעיון ועד שלב המוצר והיישום שלו בתאגיד מוביל, תוך שימוש ביכולות הטכנולוגיות וההיכרות של החברות שייבחרו אל מול השווקים העולמיים ועולם ה- WaterTech.  

כחלק מהתוכנית מקורות תנגיש לסטארט-אפים דאטה המבוסס על מידע מהסביבה הניהולית והסביבה המבצעית על גבי פלטפורמת הענן של מיקרוסופט AZURE בה הם משתמשים. מידע זה הינו קריטי לסטארטאפים אשר יקבלו גישה ייחודית לידע שיש למקורות בתחומי המים והתשתיות.

התוכנית תימשך כשלושה חודשים, החל מחודש מאי ותעניק למיזמים שייבחרו משאבים, מימון, ייעוץ ותמיכה טכנולוגית. את פעילות התוכנית תוביל מיטל שמיע, מנהלת תוכניות Microsoft for startup, שאמרה כי הם יצרו "את שיתוף הפעולה כזרוע נוספת לתוכניות הסטארט-אפים הקיימות כיום וכמעטפת של תמיכה, ליווי עסקי וטכנולוגי והזדמנויות ליצירת שיתופי פעולה וחשיפה בינלאומית. לאור המצב המיוחד שנוצר בגלל משבר הקורונה בישראל ובעולם התגייסנו גם לסייע ולקדם את הרעיונות והטכנולוגיות שיכולים לעזור להיאבק במגפה במהירות לתוצרים ממשיים בשילוב עם צרכים אמתיים ומשתנים שעולים מהשטח לשלל האתגרים שיצר משבר״.

התוכנית תתמקד במספר תחומים עיקריים: ניטור וירוסים במי שפכים, מערכות לניטור וזיהוי אירועים, ניהול משאבים, אנרגיה, סייבר ו-IoT. 

דודי בלסר, מנהל החממה הטכנולוגית של מקורות, הדגיש כי: "במסגרת התוכנית מקורות אף תבחן הזדמנויות להשקעה של עד מיליון דולר בחברות ובפתרונות שיענו על האתגרים שמקורות מתמודדים כיום, ובהם ניטור איכות מים והקפדה על עמידה בתקנות בריאות למי שתייה בקטריות ווירוסים וכן אבטחה והבטחה של איכות המים המסופקים".

מנהל Microsoft for startups, רז בכר, הוסיף: “יש חשיבות להמשיך ולייצר לקהילת הסטארט-אפים המקומיים תמיכה והזדמנויות עסקיות ממשית והשקעות גם למול מוקדים נוספים בארץ ובעולם. לעבודה עם הסטארט-אפים יש יתרון מובנה בו ניתן להתאים את הטכנולוגיות במהירות רבה לצורכי השוק או ורטיקלים חדשים".