שירות Gamer+ שהשיקה לאחרונה בזק בינלאומי עושה בדיוק את מה שהוא הבטיח: מאפשר נתיב מהיר לשרתי המשחק בחו"ל עם שיפור משמעותי בחוויית המשחקים ברשת – בכל המצבים השונים.

תשתית האינטרנט הביתית היא הנכס המשמעותי ביותר עבור מי שמבקש לשחק ברשת ואין דבר מתסכל יותר מהפסד בקרב או תחרות בגלל תמונה מרצדת או ניתוק קשר מוחלט. חשוב להדגיש שיש עוד כמה פקטורים המשפיעים על איכות המשחק ברשת, כדוגמת עוצמת שרתי המשחק ותשתית האינטרנט של השחקן היריב, אבל אם המהירות אצלכם נמוכה אין טעם אפילו לנסות.

אני מנוי על שירותי האינטרנט של בזק בינלאומי (על תשתית של בזק) ושמחתי על הדגש שהחברה שמה על השקת השירות החדש, שלדעתי מצביע על מגמה הולכת וגוברת בעולם של הכרה והשקעה בענף הגיימינג התחרותי. כגיימר שמאוד אוהב משחקים שמציעים אפשרויות אונליין, וככלל נוהג להתחבר לשחק בשעות הלילה המאוחרות, שיש פחות תעבורת רשת, השירות הזה שינה לחלוטין את חווית המשחק האישית שלי, ואף גרם לי להתאהב מחדש במשחקים שקודם זרקתי לצד.

קצת פרטים טכניים: שירות Gamer+ מאפשר לשחקנים את הגישה המהירה ביותר לשרתי המשחק בחו"ל ומציג שיפור של עד 30% במדדי המשחק המרכזיים, עם דגש על שיפור של כ-20 milliseconds בשיהוי של העברת המידע בין המכשירים. הנתון המשמעותי לשחקנים שרוצים לבחון את מהירות החיבור שלהם הוא ping – הזמן התגובה בין הצד שלכם לשרת המשחק או שחקן היריב. תוצאה של פחות מ-100 נחשבת לטובה, זמן הפינג שלי ב-PS4 עמד על 17ms ובמחשב האישי 13ms.

במהלך פיתוח השירות החדש, שנמשך כשנתיים, השקיעה החברה למעלה מ-4 מיליון שקל בהקמת תשתיות ובפריסה של נתיבים חדשים של הכבל התת ימי לערים מרכזיות באירופה בהן יושבים שרתי המשחקים הפופולאריים. במקביל, חברה בזק בינלאומי אל ספקיות אינטרנט בחו"ל והקימה צמתים חדשים לכבל התת ימי, ביצעה אופטימיזציה של מקטעי קרקע באירופה והפעילה הנדסת רשת מתקדמת בטכנולוגיה מהירה. 

כאמור, הנתונים בבדיקת המערכת מאוד טובים, אבל לא באמת צריכים אותם כשמרגישים את השינוי בזמן ההפעלה. לצורך הבדיקה דגמתי מגוון משחקים מז'אנרים וסגנונות משחק שונים: קרבות רב משתתפים עם מאה משתתפים ומעלה כמו "מלחמת הכוכבים- באטלפיד" ו-"קול אוף דיוטי" מצד אחד, משחקי ספורט שמאפשרים לשחק אחד על אחד או בקבוצות כמו NBA2K20, WWE2k20 ו-FIFA20 וכמובן משחקי לחימה כמו מורטל קומבט ו-INJUSTICE, בהם זמן התגובה בין הלחיצה על הכפתור לפעולה המוצגת במשחק חשובה מתמיד.

בשורה התחתונה ראיתי שיפור מדהים בכל המשחקים שציינתי, ואם בעבר היה לי אחוז גבוה של משחקים מקרטעים ובלתי נסבלים, זה ירד לאחוז בודד – שיטחנו את העקומה. שוב חשוב להדגיש כי האיכות תלויה גם בעוצמת השרתים של חברות המשחקים והחיבור של יריבכם, אז אפשר לצפות לשיהוי או תקלות, אבל זה הפך להיות נדיר. יש לציין כי במהלך תקופת הסגר היו כמה בעיות בשרתים של חברות גדולות כמו EA, אבל הן טופלו במהרה.

אחד מהמשחקים שהשינוי בלט בהם עבורי היה FIFA20, שזנחתי לא מזמן לאחר שכמעט כל משחק שני נמשך כפול מהזמן האופטימלי בגלל בעיות רשת. זה המשחק הראשון שניסיתי שהתחלתי להשתמש בשירות החדש ולאחר כמה משחקונים מדהימים שבהם הובסתי, ניצחתי, רטנתי ורקדתי, וכל זה בלי שיהוק אחד בקצב המשחק או השידור, הוא הפך במהרה לאחד המשחקים האהובים והממכרים עלי של השנה.

דבר דומה ניתן לומר על כל אחד מהמשחקים האחרים שדגמתי. הבאטל רויאל של "קול אוף דיוטי", שמציג מפה ענקית ומפורטת עם למעלה מ-100 שחקנים, רץ כמו חלום. לצורך השוואה לפני חצי שנה הגעתי פעמיים לחמישייה הסופית בקרב ההישרדות, רק למצוא את עצמי מנותק מהשרת – הפעם זה לא קרה פעם אחת. אותו דבר לגבי קרבות אישיים במורטל קומבט, כמות החוויות הלא נעימות והקללות על הוריי, כתוצאה מבעיות בחיבור, ירדה פלאים. 

בזק בינלאומי מציעה את השירות בחודש הראשון חינם, ולאחר מכן ב-9.9 שקל לחודש. החברה גם מציעה מסלול הכולל יוזר אינטרנט (ספק), הגנות סייבר ושירות גיימר+ – החל מ-49.9 שקל לחודש.