כמה פעמים רציתם לרכוש מוצר מסוים ולא יכולתם להרשות לעצמכם אותו? וכמה פעמים הייתם צריכים מוצר מסוים ותהיתם מה תעשו איתם אחרי השימוש, ואיפה לעזאזל תשימו אותם? הסטרטאפ הישראלי TULU, שמקים חדרי אחסון בגורדי שחקים בניו יורק, מציג פתרון מיוחד. המיזם הישראלי מקים חדרים הכוללים ציוד מגוון משואבי אבק, דרך מקדחות, מיקסרים וכל אביזר שצריך בבית, אבל לא תמיד יש לך מקום לאחסן או רצון להשקיע את הכסף ברכישתו. ניתן להיכנס לחדר האחסון ולשכור לפי שעה את הציוד המדובר, בעלות זולה למדי.

עד כה הוקמו תשעה חדרים בניו יורק, ומספר חדרים נוספים בישראל, ובימי הנגיף החדרים הפכו לנדרשים ביותר, שכן אנשים נמצאים בבתים ונדרשים לעבודות בית מגוונות מהרגיל. עוד ברוח הקורונה, השיקה Tulu דלפק למכירת מוצרים כמו אלכוג'ל, חומרי ניקוי שונים ועוד לרווחת דיירי הבניין, מבלי שיצטרכו לצאת בעצמם לסופר.

יעל שמר, מייסדת-שותפה וסמנכל״ית השיווק של המיזם סיפרה על הרקע להקמתו: "ישי (להבי, מייסד-שותף ומנכ"ל המיזם) נפגשנו במסגרת תכנית יזמות שנקראת Our Generation Speaks, באקסלרטור designX באוניברסיטת MIT, ושם נזרעו הזרעים למה שיצמח להיות Tulu. הגענו לתוכנית עם אותה המוטיבציה - למנף את העובדה שאנשים גרים בקרבה אחד לשני בעיר. די מהר הבנו שהפוטנציאל הגדול נמצא ביחידה הבסיסית לחיים העירוניים - בנייני מגורים". לדבריה, לאחר תהליך של ניסוי וטעייה מתוך עשייה,  הצלחנו לזקק את הרעיון אשר בדיעבד היה שם כל הזמן - במקום שכל דייר יחזיק בבעלותו מקדחה, שואב אבק או פלייסטיישן, נאפשר לכלל הדיירים גישה למוצרים שיתופיים, באיכות גבוהה, בחלל משותף אצלם בבניין. 

"ברגע שהיה ברור לנו מה זה Tulu ולאן אנחנו מתכוונים לקחת את זה, התחלנו לחפש את האנשים שידעו לחלום איתנו רחוק ולהפוך את הרעיון למציאות. מכר משותף הפגיש אותנו עם איתמר (מופז, מייסד-שותף וסמנכ״ל התפעול) שהיה צריך לוותר על לימודים וקריירה צבאית, וביחד עם אורן טבילה ועדי גרי שהצטרפו גם כן באותו הזמן, החל להיבנות צוות חזק שמהווה את הליבה של Tulu גם כיום", הוסיפה. 

כמה חדרים אתם מפעילים בארץ ואיפה?
מופז: "בארץ אנחנו פעילים בחמישה בנייני מגורים ובנוסף מתפעלים מספר חדרים במעונות הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב ועוד חדר Tulu שכונתי במרכז קהילתי בשדרות נורדאו, בשיתוף פעולה עם עיריית תל אביב. אנחנו מקבלים גם פניות רבות מחברות שרוצות את השירות שלנו במשרדים שלהן, ובשבועות הקרובים נשיק חדר Tulu בקמפוס של חברת Wix בנמל תל אביב. אנחנו מאוד מתרגשים מהפרויקטים בארץ כי הם מאפשרים לנו לבחון את השינוי ש-Tulu מקדמת מנקודת מבט הוליסטית - גישה למוצרים מרגע היותך סטודנט, לאחר מכן כדייר בעיר, במקום העבודה וגם בקהילה בשכונה".

הסטרטאפ TULU (צילום: יח''צ)
הסטרטאפ TULU (צילום: יח''צ)

להבי סיפר על הקשיים בהם נתקלו: "האתגר הגדול והמעניין ביותר הוא היכרות עם ההרגלים של המשתמשים וחינוך שוק - למעשה, אנחנו נכנסים לבניינים של אנשים שרגילים כל חייהם לאגור מוצרים ומבקשים מהם לשנות הרגלים ולוותר במקום מסויים על הקונספט של רכישה". לדבריו, בבניינים בהם יש קהל יעד הומוגני, כזה שמלכתחילה לא מחזיק בהרבה ציוד, כמו מעונות סטודנטים לדוגמא, האימוץ של הקונספט שלנו הוא מיידי ונתוני השימוש מטורפים. "בבנייני מגורים הטרוגניים אנחנו נתקלים ב- early adopters שמסתערים על השירות שלנו ואז האתגר הוא לצרף את יתר הדיירים שהרעיון של גישה במקום בעלות הוא משהו שהם צריכים להתרגל אליו", הסביר עוד. 

"אנחנו נמצאים בקשר מתמיד עם המשתמשים שלנו, ומתרגשים כל פעם מחדש לראות תגובות אותנטיות של דיירים שפוגשים את Tulu בפעם הראשונה ואת ההתלהבות שלהם", סיפרה שמר, "הקשר הזה לא נגמר רק בהתלהבות - יש לנו פיצ׳ר באפליקציה שמאפשר להציע רעיונות למוצרים נוספים, ואנחנו מקבלים כל הזמן רעיונות ממשתמשים שפשוט רוצים לקחת חלק בתהליך הזה, ואימצנו מהרעיונות". לדבריה, הפידבק המרגש ביותר מגיע ממשתמשים שמשתפים אותנו בסיטואציות שונות ומיוחדות בהן Tulu עזרה להם.

"דיירת באחד הבניינים שלנו שהייתה צריכה לארח את המשפחה שלה מייד לאחר הלידה ושכרה מזרון מתנפח לתקופה ארוכה יחסית; או זוג מקסים שרגע לפני החתונה שלו נכנסו ההגבלות לריחוק חברתי והם נאלצו לערוך חתונה מצומצמת בבית - ופשוט הצטיידו בחדר ה-Tulu הקרוב אליהם במכונת קריוקי וכסאות", שיתפה עוד, "היה גם מקרה נוסף שקרה בחסות הקורונה שריגש אותנו מאד, שבו משתמשים בתל אביב שכרו את המקרן וציוד הגברה והקרינו סרט על גבי הבניין לטובת כל השכנים בבלוק".

מי השקיע בכם עד היום?
להבי: "גייסנו עד כה כשני מיליון דולר ממשקיעים שונים בישראל ובארה״ב. ההשקעה האחרונה, שנסגרה ממש החודש, הגיעה מן הקרן i3 Equity Partners , של ערן וגנר ונגה קפ. בנוסף השקיעו בנו גם  הקרנות Ground Up, Kairos ו-Good Company, לצד השקעה מטעם האקסלרטור ב-MIT ומספר משקיעי אנג׳ל, בהם רמי ברכה. ההשקעות בחברה מאפשרות את המשך המומנטום והצמיחה גם בזמנים כאלה, מתוך אמונה גדולה במענה ש-Tulu  מספקת לצרכים של היום, ולקראת עיצוב צורת החיים של המחר".