חברת הייעוץ הטכנולוגי Accenture פרסמה את דוח חזון הטכנולוגיה לשנת 2020 – שממנו עולה כי ניסיונותיהם של ארגונים ועסקים לענות על הצרכים והציפיות של לקוחותיהם בעולם שבו הטכנולוגיה והדיגיטציה בכל מקום, לוקים בחסר ויש צורך בדפוסי חשיבה וגישה חדשים.

הדוח מרכז ממצאים שנאספו מיותר מ־6,000 מנהלים, 2,000 צרכנים ומאות משפיענים טכנולוגיים ברחבי העולם ומנבא את חמש המגמות הטכנולוגיות העיקריות, שיגדירו מחדש את העסקים בשלוש השנים הבאות. המסקנה המרכזית של הדוח: המיקוד חייב להיות באנשים.

מנתוני הדוח עולה כי 83% ממשתתפי הסקר מכירים בכך שהטכנולוגיה הפכה לחלק בלתי נפרד מהחוויה האנושית. יתרה מכך, 70% מהנשאלים צופים שהקשר שלהם עם הטכנולוגיה יהיה בולט יותר או משמעותי יותר בשלוש השנים הבאות.

סמארטפונים, טכנולוגיה (צילום: אינגאימג)
סמארטפונים, טכנולוגיה (צילום: אינגאימג)

"אומנם מסתמנת בשנים האחרונות מגמת התנגדות ותגובת נגד לפעילותן של חברות הטכנולוגיה, תופעה המכונה Tech-Lash", נכתב בדוח, "אך התופעה אינה מצליחה להכיר בהיקף מידת השימוש של החברה בטכנולוגיה וברווח שלה מהטכנולוגיה. למעשה, כיום קיימת התנגשות בין מודלים עסקיים וטכנולוגיים, שאינם עולים בקנה אחד עם הצרכים והציפיות של האנשים. יתרה מכך, אם גופים עסקיים ימשיכו במודלים הנוכחיים, הם לא רק מסתכנים בנטישת לקוחות או בעזיבת עובדים, אלא עלולים להגביל כל פוטנציאל לחדשנות וצמיחה עתידיות".

הדוח מזהה מספר מגמות שחברות חייבות להתייחס אליהן בשלוש השנים הבאות: תכנון חוויות מותאמות אישית עבור הצרכנים, שיגבירו את העשייה והבחירה האישית שלהם; שימוש בבינה מלאכותית כמנוף לעבודתם של העובדים בחברה; הטמעת רובוטיקה בארגונים וחינוך המנהלים והעובדים לתפעל אותם; ואימוץ מהלכים חדשניים ושותפויות עם מערכות אקולוגיות וארגונים חיצוניים.

עוד מצוין בדוח כי עם התפרצות מגיפת הקורונה בעולם, צרכנים מאמצים את המסחר הדיגיטלי, ולכן חברות ברחבי העולם צריכות לעבור ולחזק את הסיוע הווירטואלי שלהן ואת כוח העבודה מרחוק, וזאת על מנת לשרת טוב יותר את הצרכנים תוך התייחסות לחששותיהם הבריאותיים הנובעים מהמצב הן של העובדים והן של הצרכנים.

סמנכ"ל טכנולוגיה וחדשנות Accenture פול דוהרטי הדגיש כי "ארגונים רואים שנוצרת התנגשות טכנולוגית מהפער בין ציפיות הצרכנים, הפוטנציאל הטכנולוגי והשאיפות העסקיות - וזוהי כעת נקודת מפנה חשובה".