תעשיית הגיימינג (משחקים דיגיטליים) תפסה תאוצה בשנים האחרונות בארץ ובעולם, והפכה לשוק תעסוקה פופולרי עבור מפתחים מקצוענים וחובבנים, שמקווים לייצר את המשחק שהם חלמו עליו מאז שהיו ילדים.

"מפתח טוב צריך לסגל לעצמו חשיבה של שחקן, להבין איך שחקנים מתנהגים ומה הם רוצים לראות ולחוות - ואת זה עושים באמצעות התנסויות בלתי פוסקות במשחקים בתחומים שונים, בשלבים שונים, בפלטפורמות שונות", אומר דניאל גוטליב, מתכנת בחברת הסושיאל גיימינג SciPlay, שמציע מספר טיפים יעילים למי שמבקש להיכנס לעולם פיתוח המשחקים.

"רצוי להתחיל בקורס פשוט שייתן לכם את המסגרת הדרושה להתחלה", הוא מוסיף, "יש עשרות אלפי קורסים, תעשיית הקורסים אונליין משגשגת מתמיד, ולכן מומלץ להתייעץ עם חבר מהתעשייה או גורם מוסמך לגבי איכות הקורס.

תחרות גיימרים (צילום: אריאל בשור)
תחרות גיימרים (צילום: אריאל בשור)

"רוב הקורסים נוגעים בכל הנקודות החשובות, אבל לא באופן מעמיק מספיק, ולכן חשוב מאוד להרחיב בקריאה ולא להסתפק רק בחומר הנלמד בקורס. ועם זאת, תדעו מתי לעצור את הקריאה. אחת הטעויות הנפוצות היא להפריז בקריאת המון ספרים ומדריכים מבלי להגיע לתרגול עצמו". גוטליב מדגיש כי אי אפשר להסתפק בתיאוריה, וכי ההתנסות היא מה שעושה את ההבדל: "כדי להיות מתכנת טוב חשוב לכתוב המון קוד, גם אם בהתחלה הוא מאוד 'לא יפה', חוזר על עצמו ומלא באגים. האיכות תגיע בהמשך".

גוטליב מוסיף כי חשוב להתמקד בשפת תכנות אחת: "כל שפה טכנולוגית היא עולם ומלואו, ולכן אל תזגזגו בין השפות או הטכנולוגיות עם ניסיונות ללמוד כמה שפות בו זמנית, כי זה פשוט לא יעבוד. תלמדו אותה לעומק. רק כשבאמת תרגישו שיש לכם את זה, ולא מדובר
בחודש־חודשיים אלא בשנים - תציבו לעצמכם את האתגר הטכנולוגי הבא. בכל זאת, מדובר בתעשייה סופר־דינמית שבה צריך להתפתח כל הזמן.

"הדרך הכי טובה להתקדם היא על ידי הצבת יעדים שאפתניים אך ברי־השגה, שיובילו אתכם לעבר החלום לפתח משחק", הוא מזהיר, "הימנעו מלמידה ללא מטרה - כי זה קטליזטור לייאוש. בנוסף, אתם צריכים להכיר את העבודה של צוותים נוספים בעולם הזה: אפיון, עיצוב, בדיקות, אנליטיקות, שיווק ועוד. אחת מהדרכים לעשות זאת היא לנסות להשתלב בהתמחות בחברת גיימינג במקביל ללימודים. כך למשל, SciPlay מציעה תוכנית מתמחים מקיפה וסופר־איכותית".

טיפ חשוב נוסף שנותן גוטליב הוא לחפש פתרונות ברשת וללמוד מאחרים. "הרשת היא מקום מדהים לכל מתכנת - מתחיל וותיק", מציין גוטליב, "מדובר במאגר עצום הכולל אינסוף קודים שמתכנתים שיתפו, במטרה ללמד ולעתים גם ללמוד, והכל מונח שם עבורכם - ללא תמורה. "אחת הדרכים הטובות ביותר ליצירת התחלה נוחה היא להשתמש בקוד של משחק קיים. תמצאו משחק שאתם אוהבים, תחקרו את הקוד שלו ותתחילו לבצע בו שינויים והרחבות. ברגע שתצליחו להבין את כל מה שעשיתם - תוכלו לנסות לכתוב משחק מההתחלה ועד הסוף".