בשורה למעריצי התפוח: אפל קיימה הערב (שני) את אירוע המפתחים השנתי שלה WWDC במתכונת נטולת קהל, זאת בשל המשך התפשטות נגיף הקורונה. מדובר במתכונת חריגה ושונה מאירועי עבר, שכן לכנסים המדוברים של אפל מגיעים מדי שנה אלפי מפתחים. זהו האירוע השני שהחברה נאלצת לשנות, לאחר שהיא אף השיקה אייפונים חדשים במתכונת וירטואלית.

החברה חשפה במהלך האירוע עדכונים וחידושים רבים, בהם iOS 14, מערכת ההפעלה החדשה לאייפונים, שכוללת פיצ'רים רבים (חלקם מוכרים למשתמשי האנדרואיד). עם זאת, היא אינה כוללת מתיחת פנים מחודשת למערכת ההפעלה. בין היתר, העדכון החדש מחליף את הדפים מלאי האפליקציות ב-App Library, שתציג לכם את האפליקציות שלכם בצורה מסודרת ופשוטה בדף עם תיקיות מוגדלות וברורות. כמו כן, המערכת תוכל להציע לכם אפליקציות שהיא חושבת שאתם רוצים להשתמש בהן עכשיו, את אלה שהתקנתם לאחרונה, ותמיין עבורכם את האפליקציות לקטגוריות שונות.

פיצ'ר נוסף מאפשר להגדיר אפליקציות שאינן שייכות לאפל כיישומוני ברירת מחדל לשירותים שונים, דוגמת דואר אלקטרוני ודפדפן. תוספת חדשה, ודי מתבקשת, היא widgets - המוכרים בוודאי למשתמש האנדרואיד. בין הווידג'טים הקיימים ניצן למצוא לוח שנה ומפות, שעבר יכלו להופיע אך ורק בדף הבית של האייפון. בגלריית הווידג'טים תוכלו למצוא את כל הגדלים השונים של כל ווידג’ט ולשים אותם על מסך הבית.

כמו כן, אפל הוסיפה אפשרות Picture In Picture ב-iOS 14, כך שאם אתם מתחילים לצפות בסרטון באפליקציה אחת ורוצים לעבור לאחרת - תוכלו להשתמש בחלונית צפה שניתנת להזזה על גבי המסך. 

ענקית הטכנולוגיה האמריקאית לא קיפחה את סירי, העוזרת הקולית, שקיבלה עדכון מעניין, וכעת כשתשאלו אותה שאלות, היא לא תשתלט לכם על המסך, אלא תציג תשובות ותוצאות בחלוניות קטנות דמויות התראות. כמו כן, ניתן יהיה לבקש ממנה להקליט הודעות קוליות ולשלוח אותן. באפל אף טענו כי אופציית ההכתבה שופרה, כך שהיא מתרחשת כולה על גבי המכשיר, גם כאשר אתם לא מחוברים לרשת.

בנוסף, אפל הציגה אפליקציה חדשה בשם Translate, שתאפשר לכם לתרגם טקסט ל-11 שפות שונות, ואפילו לדבר אליה ולקבל תרגום מיידי. אם תסובבו את האפליקציה, תוכלו לעבור למצב שיחה - במהלכו האפליקציה תזהה את השפה של הדובר, ותתרגם אותו בזמן אמת. הדבר צפוי לאפשר לכם לשוחח למשל עם מוכר בחנות.