הכתבה נכתבה בשיתוף המסלול האקדמי המכללה למינהל

בעולם משתנה, והחודשים האחרונים הוכיחו לנו עד כמה יכולת ההשתנות שלו מהירה, יזמות חדשנות וגמישות - הפכו לתכונות הכרחיות עבור מי שרוצה להצליח בעולם התעסוקה.
 
דמיינו לימודים אקדמאיים שמעודדים אתכם לטעות, לנסות שוב ושוב, לא לבחור את התשובה הראשונה שעולה לכם בראש וגם לא את השנייה.
 
מבטלים את הנחות יסוד
במסלול האקדמי המכללה למינהל עושים בדיוק את זה. המכללה, שמובילה כבר שנים את תחום לימודי היזמות והחדשנות באקדמיה הישראלית, מציעה את התכנית היחידה לתואר שני המתמקדת כולה בהצמחת אנשים יצירתיים, גמישים, חדשניים וביקורתיים. התכנית ללימודי תואר שני (M.A) בעיצוב חדשנות ויזמות של המכללה הינה התכנית היחידה בישראל במתכונת רב תחומית טכנולוגית-עסקית-חברתית. ד"ר גוין סאס, דיקאן בית הספר לעיצוב וחדשנות במכללה למינהל, מהמובילים בארץ בתחום החשיבה היצירתית ובעל רקורד עשיר בתחומי היזמות והחדשנות, מציין כי הלימודים בתכנית נחלקים לאפיק עיוני ומעשי.

"התואר עוזר לסטודנטים לחזק ולפתח את השריר של היצירתיות, אותם שחקנו כתוצאה מההתבגרות שלנו, בגלל אופן הלימוד במערכת החינוך, וסיבות נוספות", אומר ד"ר סאס, "הלימודים מסייעים להם ללמוד כיצד לשאול שאלות, איך להעלות פתרונות ואיך לייצר ערך. בין הדברים החשובים ביותר בתכנית הזו היא שהיא משבשת את החשיבה הרגילה, גורמת ללומדים בה לבטל הנחות יסוד, מעודדת ביקורתיות ושיפוטיות ובעיקר - מפתחת בקרב הבוגרים את ההבנה שהכול האפשרי".

חשיפה לאקו-סיסטם יזמי בינלאומי
האפיק העיוני כולל תכנים בתחומי הניהול, יזמות עסקית, טכנולוגיה, דיגיטל, חשיבה עיצובית, אחריות חברתית, קיימות ויזמות.
 
האפיק המעשי כולל 4 מעבדות, ש-3 מהן מוביל ד"ר סאס עצמו. מעבדה אחת מכשירה סוכני ומנהלי חדשנות, והלומדים בה מקבלים את כל הכלים על מנת להשתלב כמובילי חדשנות באירגונים. במעבדה הם נחשפים למתודולוגיות לפיתוח ולניהול חדשנות יישומית, תוך שהם מתנסים במודלים שפותחו בתעשייה עצמה. המעבדה השנייה היא קורס הנלמד בחו"ל, כאשר בכל שנה נבחר יעד אחר. כך, היו הסטודנטים בשנים קודמות בברלין, ברצלונה, ניו יורק ועוד. "מטרת הקורס היא לחשוף את הסטודנטים לאקו-סיסטם יזמי בחו"ל", אומר ד"ר סאס. במסגרת זו נפגשים הסטודנטים עם יזמים מקומיים וחווים את הסביבה היזמית הבינלאומית. חלק מבוגרי התואר, הודות לקשרים שנוצרו במהלכו, הפכו ליזמים בינלאומיים הפעילים במדינות שונות.

מעבדה נוספת היא אקסלרטור. זהו הקורס המסיים את התואר, במסגרתו הסטודנטים נחלקים לקבוצות שונות, רב-תחומיות. בקבוצות עבודה אלו, במשך סמסטר שלם, הם צריכים לאתר בעיה ולתכנן עבורה מענה, תוך שהם מציגים פתרון בעל היתכנות טכנולוגית-עסקית תוך שהם עושים שימוש בכלים השונים שנלמדו בתואר. הפרויקטים מוצגים בפני צוות שופטים ונציגי קרנות הון בסיום הלימודים.

קבוצות עבודה הטרוגניות
לתואר מצטרפים מדי שנה סטודנטים בטווח רחב של גילאים, עצמאים ושכירים בדרגות ניהוליות שונות, המבינים שחסרים להם כלים המאפשרים להצמיח תהליכים חדשניים. הדבר יוצא הטרוגניות רבה שתורמת לתהליכי הפרייה הדדית ומובילה לתוצרים חדשניים.

"מדי שנה לפחות קבוצה אחת מתוך 6 הקבוצות המציגות את התכניות העסקיות שלהן הופכת לחברה פעילה", מציין ד"ר סאס. בשנים האחרונות פותחו רעיונות מקוריים ומרתקים במסגרת האקסלרטור. כך, פיתחה קבוצה של סטודנטים אפליקציה המוזילה ומייעלת את תהליך אספקת הירקות והפירות מהשדה לרשתות המזון השונות. קבוצה נוספת פיתחה מיזם המשתמש בטכנולוגיה של מציאות מדומה כדי ללמד ילדים על הספקטרום כיצד להתמודד עם מצבים חברתיים. הקבוצה, בה חברה סטודנטית לה יש בן על הספקטרום האוטיסטי, פיתחה כלי שמאפשר לילדים דומים המתקשים בסיטואציות בינאישיות, לתרגל מצבים חברתיים שונים בצורה חווייתית.

הכתבה נכתבה בשיתוף המסלול האקדמי המכללה למינהל