הסטארט־אפ הישראלי Spot.IM שינה את שמו ל־OpenWeb, והשיק ממשק חדש המאפשר לאתרים להעלות את איכות השיח בטוקבקים וליצור קהילות וירטואליות משותפות. על רקע העלייה בקולות הקיצוניים ברשת והשיח האלים, פיתחה החברה את הפלטפורמה החדשה, המאפשרת לגולשים לנהל את השיח שבו הם לוקחים חלק ברשת. 

הממשק גם מאפשר לגולשים המגיבים לכתבות בטוקבקים לדרג את איכות התוכן בהן. תוכן בעל דירוג נמוך יקבל פחות צפיות באופן אוטומטי ולהפך, כך שכל קהילת מגיבים בעצם מנהלת את תצוגת השיח שלה בעצמה. נוסף לכך, הממשק מתריע גולשים מפני עבירה פוטנציאלית על מדיניות האתר.

"בני אדם שואפים להשתתף בשיח החברתי. הם מעוניינים להביע את דעתם ולדון בסוגיות שונות, בצורה בטוחה ומתורבתת. אפשר לראות שלעתים קרובות יש העצמה של הקולות הקיצוניים ביותר, כיוון שפועלת מערכת כללים אחת שאינה מקדמת שיח בריא", מסביר מנכ"ל ומייסד החברה נדב שובל. כל אתר מגדיר את המדיניות ומה מקובל עליו – במסגרת החוק והערכים המקובלים בחברה. הממשק לומד את הטקסט ומיועד לעצור שיח אלים תוך שקיפות מלאה עם המשתמש. 

"אם תכתוב משהו שעובר על מדיניות האתר, ננסה להתריע תוך כדי הכתיבה שזה לא יתפרסם ככל הנראה, ככה שתדע שאתה עובר על הנהלים. המטרה היא לעזור למשתמשים לשפר את הצורה שבה הם מתבטאים ולייצר שיח בריא. אם תכתוב תגובות שליליות הדירוג ירד והסיכוי להתפרסם ירד", מספר מנהל הפעילות בישראל רוי לאור. כמו כן, המגיבים יוכלו לראות עוד שיחות בנושאים שבהם התעניינו. 

"עיתונאים לא אוהבים טוקבקים. המטרה שלנו היא לנקות את האזור הזה כדי לעודד את העיתונאים להשתתף ולהיות חלק מהשיחה", מוסיף לאור. הפלטפורמה משתמשת בבינה מלאכותית על מנת לתמרץ שיח בריא, להפחית את האלימות המילולית וליצור קהילות מגיבים עבור אתרים. 
הסטארט־אפ OpenWeb עובד עם יותר מ־700 אתרי תוכן ומאפשר בקרה בזמן אמת. החברה שואפת להפוך את עולם הטוקבקים לפלטפורמה תרבותית ונקייה.