כולנו נמצאים ברשתות החברתיות, ועדיין לרובנו אין תמונה ברורה כיצד פייסבוק יכולה לסייע לעסק שלנו. בדיוק בשביל זה ריכזתי את עשרת הטיפים ל"עשה זאת בעצמך" בעמוד האישי והעסקי. קחו לדוגמה את העמוד האישי שלכם. הוא יכול לשמש כהצצה לפנים ולחיים של האדם מאחורי הלוגו והצעות המכירה. אנשים קונים בסופו של דבר מאנשים, ואם תעשו זאת נכון, תוכלו להגדיל את החשיפה ללקוחות פוטנציאליים. עמוד הפייסבוק יכול להחמיא לעסק ולהיות השגריר שלו ברחבי הרשת.

  • פרסום בפרופיל האישי או בעמוד העסקי? גם וגם. לעמוד הפרטי שלנו יש יותר חשיפה אורגנית (ללא תשלום) עם פוסטים שיוצרים עניין ומעורבות. דרכו אפשר להגיע ללקוחות פוטנציאליים באמצעות כתיבת תוכן ותגובות בקבוצות שרלוונטיות לפעילות העסק ובהצעת חברות לאלו שאיתם יצרתם אינטראקציה. מנגד, העמוד העסקי צריך להיות מהוקצע, עם לוגו והצעות רכישה ברורות. הוא צריך לכלול תכנים בגוון פרסומי כמו מוצרים וגם תכנים בעלי ערך רב. מהתכנים הללו אנחנו בונים בשלב מאוחר יותר קמפיינים ממומנים, ולכן חשוב שהם ייצגו נאמנה את העסק.
  • הכרה ממבט ראשון? אני דוגלת בשיטת 100% מהאנשים צריכים לדעת ב־100% מהזמן מה אתם עושים. זה אומר שכל ממשק עם לקוח פוטנציאלי צריך להיות חד־ערכי וברור. עמוד הפייסבוק שלכם הוא אחד הממשקים שמדברים עם הלקוח בלי שאתם תצטרכו לומר מילה, לכן תדאגו שהעמוד ידבר עבורכם. כדי לבחון את עצמכם, בקשו מאדם שלא מכיר את עיסוקכם לגלול בעמוד הפייסבוק שלכם למשך חצי דקה, ולאחר מכן לספר כיצד התרשם. אם הוא לא הבין מה בדיוק אתם עושים - סימן שיש מקום לשיפור.
  • מנצלים את השטחים! תמונת ה־cover למעלה, זו שאתם בוחרים להציג בה את הנוף המשגע מהחופשה האחרונה בתאילנד, היא שטח פרסום מבוזבז. החליפו אותה בתמונה שרלוונטית לעסק שלכם, למוצר שאתם מקדמים עכשיו או לתחושה שאתם רוצים שהלקוח יקבל כשהוא חושב על העסק שלכם.
  • הפרופיל המפיל: התמונה בפרופיל האישי צריכה להיות ברורה, מכובדת ומשרתת את המסר שאותו אתם רוצים להעביר ללקוחות הפוטנציאליים. מומלץ לבחור תמונת פנים חדה ומחמיאה, עם חיוך, שתגרום לאחרים לרצות ליצור עמכם קשר.
  • תיוג המוני: מכירים את אלה שמתייגים אתכם ועוד מאה אנשים על שואב אבק או החלקת שיער? אל תהיו כאלה, זה מעצבן וגורם ללקוחות פוטנציאליים לסלוד מכם ולחסום אתכם.
  • לא מתחתנים בדייט ראשון: כמו שלא מציעים נישואים בדייט הראשון, אין צורך להלחיץ את הלקוחות. אל תתקפו אותם על ההתחלה עם הצעות רכישה מפתות ומבצעים מטורפים של "רק היום". תנו להם רגע להכיר אתכם, תפתחו מערכת יחסים עם הלקוח על גבי הרשת. תנו ערך מקצועי בשפע בעמוד הפרטי ובעמוד העסקי. אני דוגלת ביחס של 1:3 - שלושה פוסטים של ערך על כל פוסט של מכירה.
  • דעות בחוץ: אם זה לא קשור לפעילות העסק, הדעות הפוליטיות שלכם גורמות לכם להפסיד אחוז ניכר של לקוחות. חבל. תשאירו את זה לוויכוח סביב השולחן בערב שישי.
  • עופו על עצמכם, קצת: תכניסו אנשים לעולמכם בעמוד הפרטי. צלמו את עצמכם בדרך לפגישה מעניינת ושזרו את חייכם הפרטיים בתוך המותג שלכם. תוכן אותנטי יבלוט בין אלפי המסרים הפרסומיים. הלקוח אמור לקבל רושם שבצד השני יש אדם אמין ומקצועי שיהיה כיף לעבוד איתו.
    אמיל"י (אני, מה יוצא לי מזה?): כולנו כצרכנים מתעניינים קודם כל בעצמנו. אנחנו קונים את התוצאה שהמוצר מספק, או עמוק מזה, את ההרגשה של התוצאה שהמוצר יכול לספק. כשאתם מספרים על המוצר או השירות, הקפידו על אמת בפרסום. אין דבר גרוע יותר מאשר להבטיח משהו שאתם לא יכולים לקיים.
  • תפסיקו לחשוב מה כולם חושבים: עשו מה שאחרים בתחום לא מעזים לעשות. תגרמו לפוסט שכתבתם או לסרטון שצילמתם לקפוץ לחברים שלכם בפיד ולמשוך את העין. סביר להניח שהקולגות מהעבודה הרצינית האחרונה שהייתם בה, לפני שהשתגעתם והחלטתם לפתוח עסק, לא יצקצקו. צאו לעבוד.

הכותבת היא בעלי חברת EVOLVE, המתמחה בייעוץ לפיתוח עסקי