חברת "סינאל" פנתה לראש הממשלה מר בנימין נתניהו, שר הבריאות מר יולי אדלשטיין ולפרופ' רוני גמזו - פרויקטור הקורונה, והציעה באופן וולונטרי שימוש באפליקציה פרי פיתוחה, "הרמוני סמארט" שתוכל לסייע באופן מידי בפיקוח יעיל על השוהים בבידוד ללא חדירה לפרטיותם.

בחודש מרץ, עם התפרצות הקורונה בישראל, פנתה החברה, המתמחה במתן פתרונות טכנולוגים מבוססי מיקום גיאוגרפי, למשרדי הממשלה הרלוונטיים והציעה באופן וולונטרי, שימוש באפליקציה מתקדמת פרי פיתוחה (הרמוני סמארט) לדיווח ואיכון נוכחות דיגיטלית (מבוסס ניטור לווייני) לשוהים בבידוד. פנייתה לא נענתה ולאור פרוץ הגל השני והעליה במספר החולים והשוהים בבידוד פנתה החברה בשנית. 

כידוע, בהתאם לפתרונות הקיימים, האחריות לשהייה בבידוד מוטלת לרב על המבודד, כאשר יכולת האכיפה של הרשויות מוגבלת ביותר. ככל שמספר המבודדים גדל, כך יכולת האכיפה הופכת לעד בלתי אפשרית.

האפליקציה מאפשרת פיקוח יעיל על המבודדים ללא חדירה לפרטיותם, במסגרת דיווח יזום של המבודד, תוך התאמה בין כתובת השוהה בבידוד לבין הימצאותו בפועל. המידע היחיד הנלקח מהנייד ומועבר למערכת הנוכחות הוא מיקום הדיווח, שעה ומספר המבודד. מידע זה נלקח רק ברגעים שמקליקים על כניסה או יציאה. 

חשוב להדגיש כי במהלך היום, האפליקציה לא ניגשת לשום חומר במכשיר. האפליקציה ניגשת ל- GPS של המכשיר בעת הדיווח בלבד ובשום אופן לא משתמשת במיקרופון של המכשיר או בצלמה.

כמו כן, ניתן להגביל מבודד קורונה לדיווח מאזור מסויים, באמצעות לווין, וניתן להגדיר שכל דיווח ישמר ביחד עם תמונת המדווח ומיקום שיוצג על גבי מפה מ- GOOGLE EARTH. בנוסף ניתן לבקש ממבודד לצלם את עצמו ולהעביר את התמונה ל"פרטי המשתמש".  

האפליקציה מאפשרת למשתמשים לבצע פעולות דיווח און ליין מהנייד על כניסה ויציאה מבוסס מיקום. היא מותאמת לעבודה בטלפונים חכמים עם מערכות הפעלה אנדרואיד או IOS. כמו כן, האפליקציה עובדת בפרוטוקול מאובטח עם מערכת הרמוני בטכנולוגיית WS, שרושמת ומקבלת מידע עדכני מבסיס הנתונים.