"יוצרים אמיתיים יודעים לספק תוכן גם כשהם סגורים בבית, ה־A ליסטרים (משפיעני הרשת המובילים) מתבססים על השקות ואירועים" - כך מסבירים בסוכנות יומנז (Humanz) עלייה של 14% באחוזי האינגייג'מנט (המגע עם הקהל) בקרב מיקרו־משפיענים וירידה של 12% בקרב אותם משפיענים מובילים בתקופת הקורונה.

הסוכנות מפרסמת דוח נתונים על שוק המשפיענים ברשת בישראל, וממנו עולה כי ארבעת תחומי העניין המובילים של הקהל הישראלי הם ביוטי, אופנה, לייף סטייל וכושר. התחומים הפחות מיוצגים הם צמחונות, חיות מחמד, פיננסים ומשפחה. רוב המשפיענים בישראל הם מיקרו־משפיענים, עם 10־20 אלף עוקבים ברשתות, כאשר רק ל־1,302 משפיענים ויוצרי תוכן יש יותר מ־50 אלף עוקבים. בסך הכל יש בישראל קצת פחות מ־47 אלף משפיעני רשת.

עוד עולה מהדוח כי בישראל קיים אחוז גבוה של משתמשים פיקטיביים (בוטים, חשבונות לא פעילים או חשבונות עם פעילות חריגה). על פי הנתונים, ממוצע היוזרים החשודים בארץ עומד על 30.37% מהעוקבים למשפיען, ואין משפיענים שאין להם עוקבים חשודים בכלל. כותבי הדוח מציינים כי "משפיענים שנמצאים מעל הממוצע, סביר שעשו מהלך לרכישת עוקבים במטרה לשפר את מעמדם".

מנכ"לית יומנז ישראל, לירון טמיר לוי, הוסיפה על הנתונים: "אין ספק כי הכוכבים האמיתיים ברשת בתקופת הקורונה הם יוצרי התוכן, והנתונים בשטח מעידים על כך - בתקופת הסגר יוצרי התוכן האמיתיים העלו משמעותית יותר תכנים לרשת שזכו לזינוק באחוזי החשיפה ולאינגייג'מנט גבוה יותר מהממוצע. יוצרי התוכן הם אלה שיודעים ליצור תוכן בכל סיטואציה, גם בין ארבעה קירות. הם לא תלויים באירועים ובהשקות.
היא הסבירה כי "בהקשר לעתיד הנראה לעין, נראה בינתיים שהקורונה כאן כדי להישאר, ולכן היא תדרוש מחברות ומותגים לשדרג את היצירתיות ולפתח מהלכים מעניינים, חדשניים וויראליים במסגרת המגבלות, והמשפיענים הם לגמרי הכתובת".