דוח: בתקופת הקורונה חלה עלייה בקרב משפיענים ברשתות החברתיות

"יוצרים אמיתיים יודעים לספק תוכן גם כשהם סגורים בבית, ה־A ליסטרים (משפיעני הרשת המובילים) מתבססים על השקות ואירועים" - כך מסבירים עלייה של 14% באחוזי האינגייג'מנט

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
לירון לוי
לירון לוי | צילום: יח"צ

"יוצרים אמיתיים יודעים לספק תוכן גם כשהם סגורים בבית, ה־A ליסטרים (משפיעני הרשת המובילים) מתבססים על השקות ואירועים" - כך מסבירים בסוכנות יומנז (Humanz) עלייה של 14% באחוזי האינגייג'מנט (המגע עם הקהל) בקרב מיקרו־משפיענים וירידה של 12% בקרב אותם משפיענים מובילים בתקופת הקורונה.

הסוכנות מפרסמת דוח נתונים על שוק המשפיענים ברשת בישראל, וממנו עולה כי ארבעת תחומי העניין המובילים של הקהל הישראלי הם ביוטי, אופנה, לייף סטייל וכושר. התחומים הפחות מיוצגים הם צמחונות, חיות מחמד, פיננסים ומשפחה. רוב המשפיענים בישראל הם מיקרו־משפיענים, עם 10־20 אלף עוקבים ברשתות, כאשר רק ל־1,302 משפיענים ויוצרי תוכן יש יותר מ־50 אלף עוקבים. בסך הכל יש בישראל קצת פחות מ־47 אלף משפיעני רשת.

עוד עולה מהדוח כי בישראל קיים אחוז גבוה של משתמשים פיקטיביים (בוטים, חשבונות לא פעילים או חשבונות עם פעילות חריגה). על פי הנתונים, ממוצע היוזרים החשודים בארץ עומד על 30.37% מהעוקבים למשפיען, ואין משפיענים שאין להם עוקבים חשודים בכלל. כותבי הדוח מציינים כי "משפיענים שנמצאים מעל הממוצע, סביר שעשו מהלך לרכישת עוקבים במטרה לשפר את מעמדם".

תגיות:
רשתות חברתיות
/
כוכבי רשת
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף